lördag 23 januari 2016

Vill förklara varför jag inte bloggar just nu.....

Mitt liv just nu består i en massa rädslor,
skulle jag säga annat så ljuger jag.
Jag är rädd och jag gråter.
Men man får väl gråta, man får väl visa sig liten och just rädd.
När jag var hos doktorn undersökte hon mig,
blev lite tyst och frågade , om jag har tjocktarmscancer i familjen...
jag låg där helt blottad med röven i vädret och skulle svara,
tusen tankar for förbi mig,
nej jag såg inte mitt liv i repris som dom brukar säga,
jag såg bara en doktor som väntade ett dumt svar.
NEJ säger jag Nej...
Jag skriver en akutremiss till kirurgen i Umeå, säger doktorn,
medans jag tar på mig mina trosor,
som jag tänker nog är det osexigaste hon sett...
Varför, jag vet inte men plötsligt är jag ful och klumpig och rätt äcklig...
Jag trasslar på mig mina trosor, och försöker få på mig mina byxor,
och känner mig som att jag nyss hade gjort något oförlåtligt,
visat min röv till någon jag inte ens känner.
Ska man känna så där, ska jag fumla med mina kläder för att jag är ful,
för att doktorn har sagt något fult,
när jag kommer hem finns allt det fula kvar,
jag berättar för Rantafar,
jag gråter för Rantafar,
jag älskar Rantafar.

Precis där är jag idag, och jag kan inte komma längre just nu.
Jag är rädd.
Rantamor är riktigt rädd.

Nu förstår ni varför jag inte bloggar, varför jag inte orkar just nu.
Men jag kanske kommer igen.
Jag hoppas.

Tjingelingen från Rantamor.

37 kommentarer:

Comsi comsa sa...


Såklart man känner sig både lite och rädd i detta läget. Nu får vi hoppas att kirurgen kommer med ett bra besked och att allt till slut blir bra. Under tiden håller vi tummarna och tänker bra tankar.

Stor kram vackra själ ❤

Comsi comsa sa...


Såklart man känner sig både lite och rädd i detta läget. Nu får vi hoppas att kirurgen kommer med ett bra besked och att allt till slut blir bra. Under tiden håller vi tummarna och tänker bra tankar.

Stor kram vackra själ ❤

BP sa...

Men fy f********************************n tjejen!!!!! För en gångs skull saknar jag ord. Nej, här vill jag bara gråta. MEN doktorn kanske, kanske har fel och resultaten bekräftar inte alls hennes fråga, men väl ditt svar - NEJ!!! Det är det jag hoppas på innerligt, så himla innerligt.
Stor, varm och otroligt hård styrkekram till dig min älskade Rantamor.

PS. Mejlar om du vill "prata". Jag finns där för dig om du vill. DS

Anonym sa...

Vet inte vad jag ska säja. Utom det att du är en
stark kvinna. Att vara rädd för det man inte vet,
är helt naturligt. När man VET, kan man handskas med
nästan vad som helst. Det tror jag helt och fast.
Och så har du ju ett fanstastiskt stöd i Rantafar.
Er kärlek för varandra kommer att hjälpa dej.

Ruth i Virgnia

Monica sa...

Vill bara säga ....kämpa på...och jag älskar dig så...fast jag aldrig träffat dig .., så känner jag dig så..

Många kramar från Personliga Persson

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Tänker på er där uppe.
Ni är starka och ni kan kämpa tillsammans.
Hälsningar från Oskarshamn

Vform sa...

Gråta får man... fundera får man... det ska man!!!
Förstår att du tänker det värsta, det hör till! MEN det behöver inte alls bli så! Läkarna är skickliga, så de fixar det där!
Du verkar stark, och med din älskade vid din sida går det vägen, ska du se!
Jag VET, snart sex år sedan jag va i din situation, sitter jag här med ett bröst och känner mig frisk!
STOR kram till dig!!

Nette Cecilia sa...

Det är ju en sak man inte vill höra från läkaren men det kan ju komma vilken dag som helst för oss alla .Nu hoppas jag innerligen att du får den bästa vården och att du kan glädja oss bloggare med goda nyheter .Under tiden ska vi väl titta in till dig för någon liten hälsning ,stora styrkekramar från Österbotten ,Nette

Kolonilotta sa...

Att inte veta måste vara det värsta! Och jag förstår oron.
Den är nog många gånger värre en ett oönskvärt svar.
Men jag tror och hoppas att det kommer att ordna sig oavsett provsvaren! ❤
Dom kommer att lösa det ska du se.
Du måste tro på att det kan bli bra.
Jag skickar en massa styrka och energi till dig. Du är trots allt en otroligt stark och underbar kvinna. Glöm aldrig det.
Och jag beundrar dig! ❤
Stor kram och massa kärlek.
Susanne

Anni sa...

Doktorn ser inte på dig som ett sexobjekt, så inte sjutton ska du känna dig ful! Hon ser dig som en person som ska få hjälp och det snarast! Hoppas att Umeå är snabba och tar hand om eländet direkt och att Rantafars kärlek ger dig den styrka du behöver och att allt blir bra igen! Du är vacker och du är stark och du ska få bra vård! Punkt. Och kram!

Anonym sa...

Har ju följt dig ett tag och tycker att jag känner dig fast jag inte alls gör det. Kan bara skicka en varm kram och håller alla tummar jag har,
IngaLill I Västjämtland.

Lena sa...

Självklart blir man både rädd och ledsen! Att vänta på en tid gör ju inte saken bättre...
Tänker på Er och visst fixar ni det här tillsammans, du och Rantafar.
Stor KRAM!
Lena i Hagtorp

Eva Trillian sa...

Rädsla. Hjälplöshet.
Kanske visar vidare prov att det inte är det värsta du befarar ... men vad hjälper det nu? Innan du vet ...
Skönt att du har Rantafar!
Kram

Hantverkarglädje sa...

Aj,aj, vad skall man säga. Känner med dig för osäkerheten brukar vara hemsk. Hoppas, hoppas det är ok med dig och att du kommer igen här. Schyst gjort att säga som det är. Tänker på dig och håller tummarna.

Susanne sa...

Finner inga ord, mer än att jag hoppas på att de inte hittar något.
All kärlek till er.

Lotta K sa...

Vill bara sända varma tankar och hoppas det är falsk alarm. Tänker på er..

Margareta sa...

Men, ... jag vet inte vad jag ska skriva och blir arg på mig själv att jag inte gick upp och läste när jag såg att du skrivit något på Instagram som inte lät positivt.

Jag har inte ord till tröst förutom att du bor nära ett universitetssjukhus som har fantastiska läkare och allt som behövs. Nu ska vi tro att läkarens farhåga var fel och du snart ler igen - och vi.

Men till du fått något svar, försök att inte tänka, ta fram den där superpositiva tjejen som jag lärt känna. Massor av kramar till er.

Hajan sa...

kära lilla Du, förstår att du blev rädd. Men tänk positivt i alla fall.
Nej jag vet inte hur jag skall trösta dig. Men jag har gjort en
jättestor operation, 1983 . Det blev aldrig cancer, men besvärligt har jag haft emellanåt. men det värsta är att tro det värsta. Man måste försöka , jag tänkte hela tiden n detta skall jag fixa kirra. Om nu doktorn har talat om cellförändringar, så är inte cancer i alla fall.
Det har jag sett och hört på tv. men något gott hade det med sig, jag slutade att röka. Dricker måttligt och allt sådant.

Det är över 30 år sen, så allt går

Evas Pyssel sa...

Självklart blir man så full av rädsla i en sådan situation och med en sådan fråga. Tänk att det kanske inte är cancer.Det finns andra tillstånd i tarmen som kan medicineras. Jag har nämnt det för dig att vi upplevt samma. Jag minns hur rädda vi var då. Och vilken lättnad att få ett annat besked än cancer. Hoppas innerligt att det blir likadant för dig.
Ni är ett så härligt par så ni klarar mycket med kärleken ni har till varandra.
Stora kramar till dig från Eva ( mannen plussar på)

Carina Ohlsson sa...

💕❤️ Inte ska du ge upp nu! Ta fram den finska sisun och tänk framåt nu! Nu gäller det att inte ge upp, tänk på barnbarnen, Borga, det roliga fisket, husbilen, kantarellerna mm. Det fina och vackra du har. Tänker på dig ❤️

Kerstins foto sa...

Men finaste Rantamor, jag blir så ledsen för din skull. Jag hoppas så intensivt att det inte är nåt elakt utan nåt som går att åtgärda snabbt. Och tänk aldrig att du är ful, du är en genomfin människa på både in- och utsida och förtjänar bara det bästa. Varmaste kramar till dig och tveka inte att ringa eller maila om du vill prata. Jag är inte längre bort än att jag kan komma och dricka en kopp te med dig. Kram till er båda. ❤

Anonym sa...

Lider med dig! Skickar massor med styrkekramar!

Elisabeth sa...

Tjocktarms cancer går att bota, det är ok för dig att vara rädd, bra att prata om det. Min mor dog i samma typ av cancer, men utan behandling för hon var sjuk på många andra sätt, och där och då fick jag jätte mycket info om vad de hade tänkt att göra,

.... så det går att bota.

Vi tänker på dig, jag är ssk på NUS och ler mot alla i central hallen , med tanke på att en kan var DU.

Låt mig veta vad som händer.

Kan bli tuff resa men det kan också gå bra.

KRAM

Anita Malta sa...

Du fina, varma, goa Rantamor. Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Förstår så väl din rädsla och oron som maler i dina innersta tankar. Tänker på dig hoppas av hela mitt hjärta att det här kommer att gå bra. Känns skönt att veta att du har Rantafar vid din sida. Styrkekramar till dig !!

Gröna Anemone sa...

Åh vad jag hoppas att du snart kommer tillbaka till bloggen igen! Ta hand om dig! Styrkekramar.

Eva i Tyresö sa...

Hu så ledsen jag blir.
Men er kärlek har ni---alltid.
Och du hör att den kan botas.
Kram från en som bakat ditt bröd många ggr.!!!

KerstinA sa...

Jag förstår din rädsla , dina tårar och den enorma oro som finns i ovissheten - att pendla mellan hopp och förtvivlan.
Jag skickar dig och Rantafar den varmaste hälsningar.
Kram!

Monica sa...

Kära, kära, kära Rantamor. Tårar rinner på min kind när jag läser vad du skrivit. Skulle vilja ge dig en varm kram, hålla mina armar om dig och bara vara tyst. Håll om din Rantefar, låt dina tårar rinna, var förbannad, känn att livet är orättvist ibland.
Du ska veta att jag tänker på dig!!! Ni har varandra du och Rantafar!

Vink vink vink.....

FREEDOMtravel sa...

Åh nej, blir så ledsen när jag läser!!! Hoppas, hoppas att det är fel eller inte så allvarligt! Förstår din rädsla! Hoppas att du har bra stöd och hoppas att du snart orkar komma tillbaka och blogga igen, även om det skulle vara om jobbiga saker! Men så länge du vill pausa har vi förstås full förståelse! Stor varm kram från oss!

Snäckskalsdalen. sa...

Jag inbillar mig att jag förstår precis att du är alldeles förtvivlad. Det hade jag också varit. Men du har inte fått svar ännu och det finns så mycket som man kan ha i tarmarna och magen utan att det är det minsta farligt. Och jag tror då inte att jag någonsin hört att någon läkare kan se bakifrån om det är något fel därinne. Men jag förstår dig, och hoppas att allt går fort och bra, framförallt bra! Tänker på dig!
Stor kram

Unknown sa...

All lycka till dig!
Kram

Gunnel sa...

Naturligtvis blir man rädd och ledsen, men med Rantafar vid din sida ska du se att du kommer att känna dig stark och du orkar kämpa. Hur svårt det än är så försök att tänka positiva tankar. Jag skickar många kramar till dig från mig här i Skåne.

Monica sa...

Här kommer en till Kram flygande i luften!
Kram och vink

Nette Cecilia sa...

Tänker på dig ,kramen nette

Fjällripan sa...

Men så jobbigt, förstår att många tankar snurrar...skickar en kram och hoppas att det inte är nåt allvarligt... KRAM <3

Monica sa...

Tänker på Dig! Kram kram kram
Vink vink vink.

Åke sa...

Kram från mig.