onsdag 23 november 2016

En halv dag 2 i Barcelona....

Förstår inte, tyckte jag tog så många fina bilder inne i lägenheten vi hyrde,
men hittade bara detta...ännu iallafall.
Och här hade jag ännu inte knytit om knutarna på gardinerna, så att dom var symmetriska,
vilket jag irriterade mig på....
Men vi trivdes i lägenheten, sovrum och toa/badrum och en stor öppen garderob,
finns bakom väggen till höger,
och köket bakom kameran.
Och vi hittade så många fina strövområden att utforska,
men vi aktade oss första dagarna att gå för långt utanför trygghetszonen, eftersom vi var väldigt rädda för att gå bort oss.
Och all denna graffitti som fanns precis överallt,
jag tyckte det var så snyggt.
Visst fanns det klotter också, men det fotade jag då inte, usch då, nej.
Men när vi var på en uteservering, vågade jag faktiskt lyfta Nikon och slänga iväg ett skott mot denna tuffa kvinna,
håret, attityden och klädstilen....liiite annorlunda.
Och håret var långt bak !!
Kanske berodde det på att man inte fick klippa sig överallt,
titta på förbudsskylten längst upp !!
Undrar vad det egentligen betyder ???
En chokladfabrik med bara goda praliner, och jag köpte inte en enda !!
Kolla stora chokladägget !!
Och en björn helt gjord i choklad, snyggt.
På bakgården hade det varit ett kloster, men nu gjordes det massor av choklad där inne där nunnorna hade läst böner och masserat abedissans fötter...och,
eller vad dom gjorde där inne ??
Här var vi vid triumfbågen, och här kunde vi se att det ännu trots höst i Barcelona var riktigt mycket turister som flanerade omkring.
Så vackert, och vad som ligger där bortom bågen....
vet jag faktiskt inte, men det ser ut som nå berg iallafall.
Tror säkert att dottern förklarade och berättade,
men då hade jag ju redan hittat annat att fotografera, som det här häftiga tornet.
Ibland yrade jag runt runt och både dottern och Rantafar hittade mig mitt på en livligt
trafikerad gata där jag skulle fotografera.
Det var ju grönt när jag gick över,
men den ilsket röda gubben kom så himlans snabbt ibland.
Hann inte en knäppa av ett foto ens.
Och så hände det sig att mitt sällskap blev såååå törstiga att dom visade det öppet.
Så tur att jag genast hittade ett vattenhål till dem där de kunde lapa i sig lite vatten
medan
Rantamor tog sig ett glas cava !!!
Hahahahaha...

Detta var halva andra dagen, har för många foton att visa er,
så jag gör andra halvan av dagen en annan dag.

Tjingelingen från Rantamor och Rantafar i Barcelona.
Tack till er som vill följa med !!

8 kommentarer:

Hajan sa...

Det är ju inte klokt så mycket ni har sett denna sommar. Hur länge
kan Ni hålla på ?
Ha det bra och sov lite gott emellan varven.

Klas sa...

Såklart du tar vinet!
Vatten kan man dricka hemma... :)

/ Deerhunter

Äventyret framtiden sa...

Givetvis, cava, framom vatten. Det var ju dessutom för ödlor, det vattnet ?
Nunnebönerna blev chokladbönor, låter förnuftigt och vilken björn, choklad för ett helt liv i den bjässen!
Tack för den här halvan, ser framemot den andra halvan i Barcelona.

Så gullig du är!

Ama de casa sa...

Såg underbart härligt ut! Men haha! Att du inte stod ut med gardinerna? Snyggt då att göra nåt åt det. Jag skulle nog bara ha fortsatt att reta mig :-)

Och nog syns det att törsten är stor där... HAHA! :-)

Comsi comsa sa...

Så härligt det ser ut. Saxskylten betyder nog att klippnig bara är tillåtit fram. :))
Kram och må så gott! ❤

Anonym sa...

Dina foton är så, så fina.
Kul att följa med på halvdagssightseeingturen (ingen delskrivning här inte)
Choklad har jag liksom växt ur. Det var verkligen en bamse!

Tacksägelsedag i USA i dag, så jag passar på att tacka dej för att jag
fått vara med på era resor och fått sukta över mat, som är finare än
vad man kunde få på en Cordon Bleu restaurang. Och så dina otroligt
gulliga barnbarn!

Kram fr Ruth i Virginia

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i norr.
Silade glöggen och ställde den på klarning i onsdags. Men ännu inte färdig. Får se om det löser sig till på söndag. Men jag smuttade lite när jag hällde upp den, och den smakade fint....
Ser att ni haft en trevlig resa söderut.
Brukar allt smyga runt och kika på bloggarna fortfarande. Men jag är normalt sett väldigt tyst.
- Ha det så gott och trevlig advent !!!

BP sa...

Svar: Jag går visst in på din blogg och läser dina inlägg som minst sagt kommer upp lika oregelbundet som dina kommentarer hos dina bloggläsare. Ingen fara, jag håller koll på dig, precis som du gör hos mig enligt din kommentar hos mig för ett tag sedan.
Peronligen tycker jag att blogga ska vara roligt, riktigt roligt!

Å att det är som att ge och ta alltså - man bloggar, kommenterar, bloggar. Om man bara bloggar och kommenterar när man själv känner för det - å du är absolut inte ensam om det kan jag säga - så får det vara för min del. Har tröttnat på bloggare (mest killar konstigt nog) som kommenterar hos mig när det passar dom och när de har lagt upp ett inlägg och då de vill ha en kommentar själva.
Det håller inte för mig helt enkelt! Bättre var det förr kan jag säga.

PS1. Det är många bloggare som inte lägger upp dagliga inlägg, men kommenterar ändå, bara för att visa att de lever;-) DS1.

PS2. Du visar verkligen upp annorlunda vyer från Barcelona. Sådana jag inte sett förrut. Gillas skarpt:-) DS2.

PS3. Tror du ska satsa på Instagram - sååååååå många "Likes" utan större ansträngning. Å du behöver inte kommentera heller. Ett fotografiskt Facebook med andra ord. DS3.