måndag 7 november 2016

Säsongsavslutning hos Rantamor.

Oj vad jag slarvar här på bloggen.
Det har varit så mycket häromkring just nu, vi har haft hösthamstrandet av svampar,
men nu har vi gjort säsongsavslutning, blev mycket svamp i år.
Och just nu är det som att naturen har visat att vi ska sluta springa i skogen,
för nu har snön också kommit.
Vi har också samlat bär som ligger i frysen och väntar på oss,
dom sista bären vi letade var tranbär, och då fick vi hjälp av Colin.
Också fisket är avslutat, och det ställde också naturen till, eftersom vattnet blev så lågt att vi inte kom ut med båten till havet.
Men också fisk finns så att det räcker för vintern, vi kommer inte att dö svältdöden iallafall.
Hittade dessa två skogstroll när vi vandrade ut på myren,
och visst står dom och berättar något för varann !!
Sen tog vi Colin och mamman med till Finland för att fira gammelmormor Sally som fyllde 90år.
En pigg och glad tant, trots så många sjukdomar.
Här är vi fyra generationer.

Så det har varit en hel del här hos Rantamor, både glädje att fira ,och sjukdomar att grubbla på, men så är ju livet.
Och i morron drar Rantafar och jag till Barcelona och hälsar på dottern som bor där,
spännande, för där har vi aldrig varit.
Hoppas vi hittar rätt på alla flygplatser och kommer fram, vi är ju inte riktigt några storstadsmänniskor....

Hör av mig när vi kommer hem och kameran är full med bilder.
Tjingelingen från Rantamor.
Och tack Hajan för dina snälla ord om oss.!!

11 kommentarer:

Gunnel sa...

Ha en trevlig resa.

Husbilen-Ellen sa...

Fyra generationer är stort!Ha dé riktigt bra i den supertrevliga staden. Det kommer bli många fina bilder!

Äventyret framtiden sa...

Ha det så bra som ni bara kan ha det i Barcelona!
Njut fullt ut
!!!!

Anonym sa...

Vilken fin bild av de fyra generationerna.
Mitt barnbarnsbarn är lite yngre än den snygga killen
på fotot (19 mån.) Får träffa henne varje vecka. Kul!

Barcelona är en jättefin stad, och att ha Barcelonafolk som
guider slår ju allt. Ni får säkerligen en kul och intressant resa.

(undrar hur stor frys ni har - ni tycks kunna plocka in
otroligt mycket till vintern)

Ruth i Virginia

Hajan sa...

Så mycket härligt Du berättar, blev glad när jag såg din mamma, undrade just
om henne faktiskt. Men så kom det i dag. Barcelona älskar alla, min gubbe och jag med. Finns så mycket att se, så mycket att äta.
Hela Ramblas det stora stråket i Barcelona.
Så roligt att du skrev lite om er igen. Min gubbe och jag 'älskade Spanien, mest Mallorca förstås. Glöm inte att äta Tappas billigt och gott. Ni som tycker om champagne, köp en flaska Cava . Cava köpte vi alltid till nyåret när min man levde.
Ha det så bra nu i Barcelona och var rädda om varandra.
kram från Hajan. ps Du får så gärna kommentera lite hos mig med. Hej Då

Ama de casa sa...

Åh vilken fin bild på er där - fyra generationer samlade, imponerande! :-)

Ha en underbar tripp till härliga Barcelona nu :-)

Carita Liljendahl sa...

Det var underbart!
Inte minst med trollen som pussades :-)

Lena sa...

Så fin bild på er, fyra generationer. Det är inte dåligt det!!!
Ni lyckades verkligen fly när vintern kom till hela Sverige. Till och med i Danmark var det snöyra!
Ha nu en fortsatt skön semester!
Kram Lena

Mycket annat & lite betong sa...

Då har ni mat för hela vintern!
Ha det så trevligt på er resa! Jag har ju sett en del bilder redan på Instagram.

Hälsningar Agneta

Hajan sa...


ni måste komma igen, vi saknar er.
det var ju ni som höll uppe detta bloggliv.
kom igen kom igen

kram från Hajan

Paula i pörtet sa...

Blev varm i hjärtat av fotot på fyra generationer! Har ett likadant, taget för ett par år sedan...i min familj har det ju blivit barn väldigt tidigt, ända sedan Hedenhös...nä, men ända sedan min far som blev pappa vid 16. Sen blev han morfar vid 32...slå det om du kan. Nä inget att yvas över.. men det har fortsatt med unga föräldrar, jag var gudskelov 21 men dottern var 18 och barnbarnet...15! Så vid 58 blev jag högtidligen adlad, nä, men gammelfarmor! Inte idealiskt, men med många supporters så går det utmärkt. Idag är lilltösen 4 och världens goaste!
Ha en trevlig tripp till Barcelona, jag kommer snart in och hänger på dina upplevelser, för där har jag inte heller varit förut