lördag 5 augusti 2017

Nu har vi bytt Kotte mot Delfie....

När man bara har ställplats så nära GötaKanal att man tycker att båtarna flyter fram i gräset framför bobilen.
Någongång ska vi verkligen åka med båten på den där berömda kanalen...
Kvällarna runt Vättern var helt magiska...
vi bara njöt som vanligt, och eftersom vi hade åkt ned med en anledning..
att byta bobil så blev det många Vätternrundor innan vi var klar.
Vi åkte Kottebobil...och vi åkte vår nya bobil...
och eftersom kyl/frys pajade så blev vi kvar  några dagar,
och det var det värt för
grabbarna Sandro och Lasse laddade på med en sprillans ny kyl/frys och sen drog vi.
Vilka killar, vi var helnöjda.
Vi hamnade hos  våra gokillar på Krokus.....
Storkillarna som båda cyklar omkring i Söråker med sin pappa och mamma.
Sen vi kom hem har det vankats en hel del goda middagar....
Vår nya bobil.
En Delfin bil som vi kommer att trivas ypperligt med.
Inredningen är så otrolig underbar.
Långbäddar där vi inte kommer att störa varann när vi ska upp å pissa om natten.
Vi älskar redan vår  Delfiebobil....
Där står Delfie och bara väntar på att få komma iväg igen...
nu kör vi..
Tjingelingen från Rantamor...
kanske ses vi i lyxfällan...hahahaha

14 kommentarer:

Hajan sa...

Åh så roligt välkommen tillbaka. Jösses sålänge sen det är, sen No
va här. VILKEN BIL jöttetjusig. Ni vet ju att vi haDE JU INTE bIL I
VÅR FAMILJ. Så jag var ju van vid Monark Cykel. Hi.HI
men vi har klarat opss i alla är.
Nu ligger ni ju verkligen flott tycker jag.
En stor kram och välkommen tillbaka. önskar Hajan

Anonym sa...

Men nu läll har ni slagit på stort!
Vilken tjusig bobil! Har saknat dina inlägg. Ibland
får jag tag på dej på Facebook men inte alltid.

Väntar nu på nya, vackra foton från era framtida bobilsresor.

Ciao - Ruth i Virginia

Razzy sa...

Jättefin bobil. Önskar jag hade en sådan jag med, det är bara plånboken som stoppar mig. Kram Eva

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Grattis till nya fina bobilen !
Där är jag säker på att ni kommer att trivas.
Göta kanal och slussning är trevligt. Åkte en halv-
dagstur tillsammans med mor för några år sedan. Båt och
kanal åt ena hållet och buss tillbaka. Tror det var
mellan Ljungsbro och Borensberg.
- Ha en fortsatt trevlig sommar !
Blondin-Ida hälsar åxå....

Autismmamma sa...

Hej alla!
Mia heter jag, är 46 år gammal och bor i Småland på en gård tillsammans med våra tånåriga barn, min man och våra hundar.
Jag har gått på sjukbidrag sedan början på 90 - talet, sjukpensionär, Har diganoser: autism, asperger, psykaiska besvär, tvångstankar, tvångshandling, deppighet, psykis ohälsa, autismsektrumstörning m.m Träna och tävla med våra hundar.
Hundarna är mitt arbete, min hobby, min passion!
Draghundar är fantastiskt roligt och givande och något jag velat göra detta på fritiden sedan många år tillbaka.
Jag har en sysselsättning på kommunens öppna psykatrin. Är där någon gång gång i bland. Sen är jag på ett annat ställe som tillhör psykatrin som har olika sorters djur.
E-mail: happy0@home.se


http://autismmamma.bloggplatsen.se

FREEDOMtravel sa...

Härligt när man trivs i sin husis :) Ha det fint!

Maria sa...

Hej!
Det var en finfin bil ni har nu. Va stora barnbarnen har blivit, dom var väl glad när ni kom å hälsade på.
Ha de gott/kram

Anonym sa...

Hej!
Efter att ha följt din blogg och inspirerats av dina underbara bilder och dina fina skriverier blev vår sommarresa en tur längs vildmarksvägen och det va verkligen en lyckad resa.....vi vill återkomma dit...👍 så tack för din inspiration 😃
Sen måste jag ju bara säga också att ni bytt till en mycket fin bobil.....själv lever vi i husvagn på våra resor 😃👍
Hälsningar från Oss i Pedersöre 😃

Guldkryckan sa...

Stort grattis till nytillskottet: Hipp hipp hurraaaa :)
Jäddrans va fin den var.

Nån gång ska jag åka Göta Kanal...hade funderingar i vintras...fast det stannar oftast vid det, men så kan det vara ibland.
Nu vill jag ha stekt ägg...så det så ;)

Ha det bäst nu.

Ama de casa sa...

Åh! Stort GRATTIS till nya bobilen - den ser superfin ut :-)

Hantverkarglädje sa...

Oj vilken bil det blev. Tror vi alla skulle gilla den. Kan tänka mig att ni mår gott när ni drar iväg för ni är väl redan iväg på någon tripp antar jag. Ha det bra och hoppas du syns här på bloggen så vi andra får hänga med litet.

Herr Nilssons Fru sa...

Who - bobilen är verkligen fin. Vi spanar ibland efter lite nyare husvagn, men jag tycker nog vi använder den för lite för att byta. Inge fel på den vi har. Vi var också vid Vätten i somras, campade ett par dagar strax intill. Så fint där.
Du de var inga dåliga killar som fixade kyl o frys till er.
Kramiz

UplayOnline sa...

får jag tag på dej på Facebook men inte alltid.


ทางบ้าน

Åke sa...

Vad kul att ni unnar er saker :) Länge sedan jag tittade in men jag ser ju att ni har det bra :)