tisdag 13 mars 2018

Liten hälsning från Rantamor och Rantafar...

Så där ja... sitter här en tisdagkväll och äntligen funderade på att lägga upp en blogg,
vet inte ännu om det funkar att fortsätta blogga,
men jag lekte lite i min lilla fotostudio i lördags, och fångade vår förrätt,
en kräftcocktail i mina nya fina Iittala glas, som man kan ha till lite av varje,
men säkert är mest till för att dricka gott bubbel ur.
Kollade på Melodifestivalen....och ja med lite bubbel i huvudet gick det ju att lyssna
på det mesta.
Att Benjamin vann var väl ingen konstighet, men inte min favorit, men tydligen många andras.
Och vem bryr sig egentligen, har redan glömt låten.
Hittade min lilla åsna som jag köpte för en hårt kramad peng när jag var liten,
har alltid varit så kär i den, påminner mig om min barndom.
Vi har fått så förbannat med snö här i Nordmaling, att jag aldrig varit med om,
den här bilden tog jag i mitten på februari, och sen dess har det rasat ned ännu mera.
Nu räcker det verkligen.
Men vars skall jag klaga, finns det en klagosnödriva jag kan dunka pannan mot och be en bön till snömannen ??
Lite besök har vi haft av våra kära barnbarn allt emellanåt,
och dem här två lyckopillren blir man så glad av, titta bara vilken livsglädje att få upplev när man tycker att vintern blir alldeles för lång och tråkig.

Annars är det bara bra med mig och Rantafar,
vi poar på här och vintern lallar på och vi längtar efter tiden då vi har bobilssläppet.
Medan vi väntar äter vi lite god mat och läser deckare och ser spännande serier på tv och allt emellanåt rastar vi storkropparna.
Rantafar ägnar ju stor tid åt att heja fram sitt kära Timrå Ik i hockeyn,
som ikväll när han igen befinner sig på övre däck och hejar...

Ja då har jag skrivit av mig lite, och jag är så foto-lat just nu så jag kanske borde börja blogga bara för att jag kom igång med min Nikon igen.

Hoppas ni alla har det gott ni som kikar in på min sida ibland och ser om det har hänt något hos Rantamor.

Kram från Rantamor.

11 kommentarer:

Margaretha Lillvik sa...

Vilka fina bilder på glasen, och det som var i hade jag inte sagt nej tack till. Ja ibland när man är hemma kan det bli lite bloggtorka hos mig också.
Nu är vi på rull igen och då finns ju alltid mer att skriva om. Härliga snöbilder.

Hajan sa...

Oj, vad det var roligt att höra hur Ni har det. Håller med om
att snöhelsicket räcker nu. Innan allt detta kommer bort, måste vi nog vara simkunniga när all denna bråte smälter ner-
Mina barn åkte tillbaka i morse till sitt nya hemland.
De trivs så bra med sitt hus, och när de var hemma nu i Sverige logerade de hos hos Pera- Skönt när ens ungar har det bra och är sams.
Nu kommer de hem om fyra månaDER, JA VI FÅR SE HUR DET BLIVER.
hA DET BRA NU KÄRA VÄNNER. KRAM FRÅN hAJAN

Monica sa...

Rantamor, tänk att vi båda står på benen fortfarande! Rantafar har också vid din sida.
Vi får vara tacksamma att vi "finns" och kan njuta ev livets sötma.
Jag och min Mr B hänger också me.....vi är på vår Ö du vet. Åkte i nov/dec och är här fortfarande. Har inte vett att åka hem.....

Ha det nu så bra och njut av livet.
Vink vink från mig.

Ama de casa sa...

Härliga bilder som alltid här hos dig! Och jösses vad med snö... Har själv varit och hälsat på snön en vecka, det får räcka :-)

Ha det bra där uppe i norr!

FREEDOMtravel sa...

Åsnan är ju helt underbar! Så söt :)

Susjos sa...

Alltså dessa glas!!! vilket innehåll både den matiga, och så den med bubbel! Ljuvliga bilder!
JA, vinter har vi verkligen fått, och mest snö har ni däruppe i norr, hugaligen, det får väl räcka nu??!!!
Kram till dej och hockeytokiga Rantafar! ( heja Leksand!)

JoY sa...

Så roligt att se er på bloggen igen. Visst blir det bloggtorka även här men så gör man ett ryck igen. Tänk så mycket snö ni har, vit och fin, till skillnad mot det vi har. Idag är det strålande solsken -10grader då blir vi såå glada igen. Hellre kallt och vitt än grått och smuts.
Kram till er båda från oss två.

Åke sa...

Söråkersbarnen :) Mello... tummen ned. Vi har väl lika med snö... men dock lite tinande väder idag söndag 03-18 :)

Anonym sa...

MEN va´ kul att se nåt nytt här! Jag hade slutat titta,
men just nu, kl.00:25 sitter jag här och surfar på datorn
och tänkte på dej. Som vanligt finner jag jättefina foton
OCH elegant mat. Småknattarna har verkligen kul tillsammans.

Min stora födelsedag - 9 april. Kan du tänka dej, att jag
fyller 90 år. Har haft turen att få vara frisk hela
livet; inte en brutit ett enda ben i kröppen.

Sonen m.fam. har flyttat till USA efter mer än 20 år i Vietnam.
Att dom bor i Seattle spelar ingen roll - vi är iaf på samma
kontinent, och på fredag kommer dom. Andra barnbarn kommer
också. Det ska bli en trevlig veckända med fin lunch hemma
hos äldsta dottern.

Hej, du, försök att skriva lite oftare. Du har saknats.
Kramar till er båda.

Barnbarnet i Virginia

dercy lyne sa...

Jag heter Darci Lyne. Detta är en mycket lycklig dag i mitt liv tack vare den hjälp som Dr. .nosakhare har gett mig för att hjälpa mig att återfå min ex-man med sin trollkärlek och magi. KONTAKT
  -Mail- blackmagicsolutions95@gmail.com
  Whats-app: +2349083639501
vill du ha din ex tillbaka?
vill du ha en kärleksförtroll för en ny älskare?
Barnlös problemlösning?
lösning på sjukdom och sjukdomar i kroppen

Theresa williams sa...

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, slöt han med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en trollformell som skulle kunna hjälpa mig att ge en trollformel för att få tillbaka honom men jag är den typen som aldrig trodde på trollformler, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade spell caster, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej före tre dagar, att mitt ex kommer att återvända till mig före tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande den andra dagen var det runt 16:00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom. Det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag gjort ett löfte om att någon jag känner som har en relation problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfull spell caster som hjälpte mig med min egen problem. Hans e-post: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan skicka honom e-post om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat ärende.
1) Love Spells
2) lösning och botemedel mot all sjukdom
3) Växtbaserade botemedel mot någon sjukdom / sjukdom
4) Äktenskapstavlar
5) Graviditetsförtrollning
6) Breakup Spells
7) Döden
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
9) vill tillfredsställa din älskare
10) Lotteri
Kontakta den här stora mannen om du har några problem för en varaktig lösning
via {drogunduspellcaster@gmail.com}