torsdag 28 december 2017

Det kom en långväga överraskande Jul/Nyårs hälsning från Ruth i Virginia.....

I natt har jag igen haft en värknatt med elaka korpjävlar,
så idag var jag så tröttimössan och låg, att jag tyckte jag inget orkade.
Men så kom den blåa postnord bilen och levererade ett överraskande Jul/Nyårs kort till oss,
och genast vaknade livsnerven hos mig och hjärtat blev varmt.
Jul/Nyårs hälsningen kom från Ruth i Virginia , vårt fjärde adopterade barnbarn =)
Tack tusen Tack snälla Ruth att du tänkte på dina finskfödda föräldrar, du ska veta att det värmde hjärtat här mitt i snöstormen.
Puss !!
Vi önskar dig också Ett Gott Nytt År 2018,
och om jag inte räknar helt fel i huvudet , så blir det en redig födelsedag detta år hos dig !!
Här hos mig har snön igen denna dagen yrt omkring, så det är ett riktigt vinterland
vi har utanför dörren.
Bilden är dock tagen ifjol på Tomtebo i Umeå.
Men visst är det så att bor vi här uppe i norrland så ska vi ju också ha snö,
betackar mig verkligen för att ha regn , rusk och halka.
Nu börjar det närma sig dom allra sista dagarna på 2017, ett bra år kan jag tycka.
Mest minns och njuter jag av våra bobilsresor från april-oktober.
Vi hade ju planerat Åland , men våren kom och Rantafars pappa slutade sina dagar, och vi lade om våra reseplaner, men i nästa vår har vi igen planerat in Åland och hoppas det går bättre detta år.
Sen blir det säkert lite bilande i Finland i Norge och omkring i Sverige också.

Just nu i skrivandets stund sitter Rantafar och ser JVM hockey, en trevlig tradition runt jul och nyår. Rantafar är fortsatt lite klen och besväras av sin bältros.
Men vi tar det lugnt här hemma och trivs också i vår tvåsamhet, nyårsafton kommer vi också att sitta av på tvåsam, lite god mat och bubbel och så har den kvällen också försvunnit.

Tjingelingen till er alla och hoppas att ni får ett bra slut på 2017,
och en bra nyårsafton och början på det nya året.

10 kommentarer:

Hantverkarglädje sa...

Ja visst, dagarna bara försvinner utan att man behöver göra något åt detta. Jag jublar över att det är vardagar igen så jag får pyssla och skräpa. Slappardagar tar mer än de ger men förstås, lagom är bäst.
Just nu har vi så vackert med snö men ack det som varar, såg att det håller på att bli +. Hoppas dina korpjävlar flyr sin kos snart, dras ibland med samma och en hoppande motor men vi får tyvärr ta det som de e. Hälsar gott nytt år till er båda från oss båda.

JoY sa...

Wow vilken magisk solbild, såå vackert och med all den vita snön. Suck ni har det vitt och fint medans det bara är regn dimma och gråskala hos oss.
Vi önskar er fina december dagar på 2017 och en bra början på nya året 2018
Gott Nytt År och se nu till att bli återställd från bältrosen.
KramKram

BP sa...

Kul att du också fick ett julkort från helt underbara Ruth! Det fick jag också idag. Den tjejen är helt makalös. Åsså är hon så otroligt personlig med urklipp ur tidningar också. Hon är helt enkelt MAKALÖS! Tänk om vi är så klara i skallen och aktiv som Ruth är vid 89, snart 90. Personligen tror jag inte det, men jag bara ÄLSKAR Ruth:-) Hon var verkligen före sin tid när hon emigrerade till USA. Å tänk att hennes svensk är helt i klass med vår. Troligen bättre!

Tänkte också hylla henne i mitt inlägg imorgon!

PS. Jag skickade faktiskt också ett "riktigt" julkort till Ruth, ett pappersvykort alltså. DS.

Dessan sa...

Visst är det härligt med all denna snön :) Då är vi grannar i helgen :-) Vi är också i Umeå hos sönerna. Ha det fint i härliga vinterlandskapet. Kram till er

Margaretha Lillvik sa...

Vilka härliga vinterbilder. Är det någon gång jag ångrar flytten från Norrland så är det när vi har så här snöfattiga vintrar, som det varit de sista åren här nere. Regn och mulet i över en vecka...inte den minsta lilla solstråle har orkat igenom. Julkort är roligt att få, men det blir mer och mer sällsynt och tyvärr så är jag själv dålig på att skicka kort. Ha en fortsatt trevlig helg (helst utan värk) och önskar er ett Gott Nytt Husbils-År.

Anonym sa...

Du har förnöjt mitt liv ett bra tag genom din blogg,
så om jag hjälpte att lyfta dej på något sätt, är jag glad.
Att se dej och R-far med era barnbarn är så underbart.
När jag var barn, var far- och morföräldrar bara några gamla
människor man inte hade kontakt med. Förresten dog dom unga.
Ni håller i gång och inspirerar andra.
Ha en trevlig Nyårsafton - Inget tvivel om att maten blir superb!

Ruth i Virginia

Nette Cecilia sa...

Alltid lika trevligt att läsa om dina öden och äventyr ,gott nytt år till er !

Hajan sa...

Hejsan på Er, håller med Ruth i Virginia som inte själv heller
¨är odryg. Jättefin motv alla besökande,
Vi bloggare älskar ju Ruth ver allt ting.
Hoppas nu att Ni slipper värken också. Tänkte på din man med sin Bältros det är inte roligt det heller.
Visst är det ett skit att man måste få så mycket när man bliver gammal.
God fortsättning önskar jag Er från gammel gäddan Hajan

Polargrevinnan sa...

Visst är det vackert på vintern - om det är snö.
Här i Mälardalen är det lite si och så med snö, mest blask.
Fina vinterbilder du visar.
Önskar dig ett riktigt fint 2018.
Kram Viola

Hajan sa...

Halloy, har ni problem kära vänner. Det är nytt år nu så länge sen.
Det är ju larvigt att undra, men Du har ju skämt bort oss
med lite tätare blogg-skriverier.
Hoppas inte Rantafar har det besvärligt med Bältrosen.
Vill bara önska Er all lycka , det är tomt efter Er.
kram från Harriet