torsdag 6 oktober 2011

Va fan....köp medges ej....???

Ikväll har Lille J kastat in handuken....hans mamma har kastat in handuken....
och hans pappa tog sin handuk under armen och försvann upp...
på övrebotten och mot "lyxsviten"....
sådan trött liten familj...
annat är det med sega gardet som sitter å bloggar....
och Rantafar bläddrar på tvtablåerna....
men som suckar (efter ännu en förlust för Timrå) att...
näe fan jag tror jag går upp å lägger mig jag med....
och alldeles plötsligt är jag som ensam kvar här och hackar på tangenterna.
I morse åkte Rantafar och son ut på havet och lade nät....
vi drog iväg på ett modehus...
Jag , Em och lille J....
och tror ni inte att slösa var med ....igen.
Jag som inget skulle handla....handlade trots att kortet lyste rött....
köp medgavs ej....
men va fan hade Rantafar, som inte var van att jag handlade kläder,....
snålat med att sätta in pengar på slösas konto ?????
Men det ordnade sig....Lille J hade kontanter så Farmor  behövde bara stå...
med skämskudden en liten stund.
Hade nog varit bättre att jag  bara haft Nikon med mig....
Farfar och den nyblivna pappan fick fisk....
jag gjorde en god fiskrätt....
förresten det blev en trerätters...
förstå att alla fick coma...
och nu tänker jag gå upp å ligga med Rantafar....
jaja jämte Rantafar dådå...
hans hundbitna hand läker bra....skönt.

Tjingelingen nu är jag också trött....å imorron är det fredagmedmys...
näe vi blir nog särbo jag å Rantafar....som vanligt...
lite olika intressen vad gäller tvval....

9 kommentarer:

strömmas sida sa...

Det var säkert fel på kortavläsaren på affären eller från bankens sida :-).
Shoppa och slösa måste man ju få göra ibland.

Vad gott det ser ut med fisken och särskilt gott förståss när den är självfångad och färsk.

Gunnel sa...

Slösa brukar alltid dyka upp när jag är ute och handlar också...speciellt om jag hamnar bland barnkläderna. Inte för att de storlekarna passar mig, men det finns ju andra som kan ha dem.

Fjällripan sa...

Roligt inlägg som får mej att sitta här och le :) Du skriver ju så härligt. Fisken ser smarrig ut också! Gonatt :)

Kerstins foto sa...

Sicken tur att du blev räddad av lille J och fick med dig lite shopping. Vore ju trist att bara lämna dom kvar i butiken. :)
Shopping gör en trött så sov så gott nu.

Ann-Mari sa...

Härliga babybilder...förstår att slösa dyker upp, brukar liksom inte ge sig när det finns något så sött som en baby, med så många söta tillbehör...

Rigmor sa...

Underbar "fotbild"...!! Annat var det när våra var små...*skrattar*, fast lite av kläderna sen då är väl inne igen...
Träääligt (som vi i Närke säger...) när "köp medges ej" kommer upp...man blir lika förvånad varje gång...inte jag...jag har väl inte handlat så mycket...??Sen får man vackert förklara när man kommer hem att den där kvinnan du tyckte var så vacker så du gifte dej med henne, hon behöver kläder att skyla en del av det vackra med...
Ha´en bra helg, här blir det sista turen med bobilen!!
Kram kram

Herr Nilssons Fru sa...

Sicka söta strumpor!! Nu njuter hon Rantamor när hon har lilla familjen hos sig. Såååååååå, ni har samma problem som vi. Aldrig överrens om TV-kanaler..fniss.
Kramiz o ha en skön helg.

Maria sa...

Tur att du fick pengar när inte kontot tillät några köp. Ha en go gose helg med de dina/kram

Anonym sa...

Nemän har du inte "refil" på ditt bankkort!!
=)
Men tur att Lille J hade pengar till Fammo då....

Nu e det helg ....igen!
Hej å hå vad fort det går....
räkna just ut att om 40 dagar åker vi till varmare breddgrader...
skönt!

Pussa Lile J lite om han e kvar från Faster Minga!