lördag 26 maj 2012

Herriminjävlar va mycket skrååål....

Som att jag vill vara lite märkvärdig, så börjar jag med ett foto på två telefoner,
eftersom det just nu är mellofesten, och då ska vi rösta på ett vinnande bidrag,
om vi inte har somnat innan allt är till kortakommande...
orkar vi lyssna på alla låtar ???
Utan sällskap, och utan chipskålar och diskussioner om kläder och smink,
om falsksång, och om påsar under ögonen, och daller under armarna...
för att hålla sig vaken på detta spektakel ska man nog vara flera än bara Rantafar och Rantamor....
och jag blir rätt irreterad över att se att grannen fortfarande har julbockjäveln kvar uppe nu när allt har börjat grönska, va tänker karln på....
och varför bryr jag mig egentligen ???? 
Skitsamma sa mamma nu släpper jag grannensbockjävel.... och ska berätta att,
idag har vi varit skitduktiga,
har målat hela dagen....
Nybyggda bastun ska ju få samma färg som radhuset...
japp, japp bara att stryka på...uppåt och nedåt...
Jag som har tålamodetsurmoderskärna börjar slipa altanräcket och det insynskyddande bästaväggen mot grannen,
medan hennes pojk med pojkkompisar studsar på studsmattan så att vi hade behövt hörselskydd...i timmar, timmar....
jösses vad småkillar kan ha oväsen, igårkväll var det tjejfest där och vi hörde inte ett tjooohooo ens.
Heja tjejer....I like.
Nu börjar vårat prydnadsäppelträd att få knoppar, härliga årstid varför kommer du inte oftare ????
Och vad åt vi ikväll dådå...
jo en Rantafarsgrillad reninnerlår, med foliegrillad parmesansparris,
grillad majs,
stekta gulaochtrattkantarellsvampjävlar....
och en rödvinssås som jag kokt och reducerad..och tjaaa..den blev helt ok....god.

Jaha nudå bara att gillakollapå mellofesten och se om våra favoriter vinner...
den ena låten är ju mera spektakulär än den andra...
och jag tror fan att Rantafar har somnat...
och tror d.... jag som sitter här å bloggar...
Tjingelingen alla mellovänner och alla andra....

" kom ihåg att...
det är bara framtiden vi kan förändra..."

5 kommentarer:

Fjällripan sa...

Härligt inlägg :) och fint blir det när ni målar :) Jag orkade inte titta på sångfestivalen...har som tappat intresset...om jag ens haft nåt ;) Håller med dej om att denna härliga årstid borde komma lite oftare :))

Tjingeling!

BP sa...

Ja dina telefoner är lika vackra nu också!!!
Maten är ju hur läcker som helst!!!
Har ESC på i bakgrunden och ser att Loreen verkar vinna en jordskresseger. Synd, personligen hde jag velat se Ryssland vinna.

Oljekritan sa...

Jo det är så sant...det är bara framtiden vi kan förändra..tog till mig där!! Ja, jag håller med du jag..gillar inte heller skrålet..så jag såg på annan kanal...men Loreen va värd att vinna..denna coola kvinna,
Snygga 'r dina telefoner, på sina sätt och vis.
Mat...är gott och det har ni förstått...mysigt.
hihi..gillar då du skriver före du tänker--
Kram Karina

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka vackra telefoner!
Och vi vann ju, men det kanske inte var det som du och far tyckte var bäst. Jag tycker bara det är roligt att Sverige vann, det blir lite liv i luckan då!
Agneta kram

Gunnel sa...

Jag måste erkänna att jag missade programmet. Började titta först när omröstningen nästan var klar. Men jag gissar att jag överlever. Trevlig Pingst