lördag 5 maj 2012

Plastikdoktorn och jag...vi har inte samma mamma...

Ikväll är det inte mycket nästintillkungligt... när det gäller etikett
inte heller vett och inte ett föbannat stilikon....????
tänkte lite på att jag kan bryta ihop och erkänna att jag....
kollade på "låtdetdansa" i torsdags...
och kunde konstatera att...han Markus Sjenkennågont... har nog samma plastikoperatör (kan det heta så???) som vår drottningSilvia...
för dom är bra lik varann på leèndet...och också boxer Robert...
som har gett sitt leènde till han ockelbokillensomgiftesiginikungahuset....
vilket långt ord...fanns inte på den tiden jag satt å utbildademig....
och blev Rantamor med svensk/finska folket.....
puh...jag letar ord så google hinner inte med....
och trasslar in mig...
och blir djup, konstig och romanskrivande...näe.
Men ikväll åt vi taccos...
inte ett dugg nyttigt...men ett dugg gott...japp..jättedugg !!!
och jag lovar jag övar och övar och övar och övar..
röven av mig för att komma med på låtdetdansa i nästa år.....
Så här ser jag inte alls ut, för detta är fågelskrämman vi varje år placerar ut i vår
trädgård...som vi inte har....
jösses vad jag ljuger ikväll, nog bäst jag avslutar innan jag påstår att detta är....
grannen....
jösses har inte sett att hon har sånt fint halsband.....

Tjingelingen nu ska jag nog äntra sovrummet och påslakanet....och bekänna mina synder...

"alla säger att...det inte är försent att ändra sig....
så därför väntar jag lite ännu........"

8 kommentarer:

Rigmor sa...

Nu är jag här igen!! Tack för receptet på riset...Det ska testas, mannen i huset är så innerligt trött på vanliga myrägg säger han, så han kommer att jubla över något nytt.
Sen det där med hund...när vi var på premiärturen så insåg vi att i varenda liten bobil så bodde det också en hund av varierande storlek, givetvis med medföljande husse och matte. Det var nästan skrattretande...ungefär som när man såg på SvenssonSvensson och alla öppnade dörrarna samtidigt och gick ut...(nu vart det lite svammel märker jag...). Fast du har alldeles rätt, det räcker med kattdamerna här, och han pissenisse som ska vara utanför dörren nattetid (den jäveln har missbrukat vår gästfrihet och pinkat in sitt revir INOMHUS).
Men du han skänkenhänken på Let´sDance, inte har han något att komma med...?? Sen tycker jag det verkar lite tomt där uppe...eller också är det operationerna av läpparna som gjort det svårt att uttrycka sej...det kanske stramar. Stramar gör det här med, fast då är det kläderna...så nån såndär Barbiekropp som du la ut på bild, det lär aldrig mannen i huset få se här...
Sov så gott vännen i norr!!
Kram kram

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Du är då för rolig.
O fy för Robert, den mannen gillar jag inte. Ryser varje gång jag ser han.
Han är inte verklig, säger min gube. Nä nä det hjälps inte. Honom gillar jag inte.
Här är vi trötta som tusan.
Vilken natt jag har haft! En lurvig katt som SKA ligga uppe i ansiktet och snarka, lyssnat på en flunsasjuk sängkamrat, vaknat av att det luktar brandrök, ute i morgonrocken mitt i natten, guben tror att jag går i sömnen, inte vårt hus i alla fall, nana en stund till. Ja då står kattrackarna som följde med ut för att kolla brandhärdar o skriker o vill in. Vaknar åter av att kvävas av pälsbollen i ansiktet. O lite mera host o snark.
Men visst hade det brunnit på andra sidan älven, stod det i tidningen.
Så visst är jag en bra brandvarnare.
Men i natt kommer jag nog att sova som en gris. Nöff nöff

Oljekritan sa...

Joo..håller med du ja..den där Schenkenfjanten gillar inte jag heller stel och kall som en knall..men va det skiter vi i det....polar han med Pernilla Wahlberg?? såg det i nån skvallerblaska,,hon verkar dras till skitkillar..förlåt men jag känner inte dem..bara en känsla man får...oj din fågleskrämma kan ju skrämma vettet på varje man som dyker upp..eller vad skrämme den?? Rolig du, fantasifulla vän..kram o god söndag till dig

BP sa...

Lite suddiga bilder på dina tacos och tillbehören. Bra, för tacos är då ingenting jag gillar.
Däremot skulle säkert Rantafar inte ha någonting emot alls att ha denna fågelskrämma i trädgården...;-)

agnetha sa...

Måste titta in för att bli lite på gott humör. Då drömmer jag lite roligare drömmar. Du är så härlig du lilla norrlänska kvinna!!! Tusen kramar till dig. Ja jag såg att vi hade valt samma Värme i fredagstemat. Det finns väl inget varmare och goare än våra småttingar.

annelie esseus sa...

Tacos? Det åt vi också häromkvällen, det tröttnar jag ALDRIG på tror jag! Med mycket Jalapeno ska det vara.
Och visst är det väl DU som är på bilden utan huvud! ;)

Marianne sa...

Kände mig lite nere och då tittade jag in hos dig. Vips fick jag ett leende på läpparna. Tack för det :)

Pysselfarmor sa...

men snälla du nu får du lugna ner dig med magen o baken tänk på din rygg vetja!

var tvungen att kika på SVTPlay på Schenkenberg tänk att den mannen ansågs så snygg en gång i tiden...han ser allt litet utschasad och schleten ut...behöver nog vila upp sig i stället för att fara runt på det dära' vise'

har varit i Prag i några dagar....sommar var det där syrenerna utblommade....+20 -- +25 otroligt skönt! tänkte ifall du saknat mig och trott jag blivit mallig :-))