lördag 23 mars 2013

Slutspels-skägg och volanger...

Lördagkväll är bastu hos oss, men därifrån kommer det inte att komma några foton.
Man kan ju inte fotografera ett förfall av två superkroppar....***gapskratt***
men sanningen är att volangerna inte är så jädrans upphetsande faktiskt.
Macro, mikro photoshop eller ej, så blir det inte snyggt.
Men med kläder på är vi rätt snygga Rantafar och jag !!!
Mat igen, varje dag, och ikväll åt vi en supergod trattkantarellsoppa gjord med hjärtat...
receptet måste jag slänga in på min receptblogg,
ja och så Rantafars otroligt kreativa efterrätt finns också på min receptblogg.
Idag har vi inte varit värst vidare aktiva,
jag har ägnat min dag åt att skura i duschen, toaletten och bastun.
Hittat ett otroligt pasta att putsa med....
allt blir bara så snyggt och kalkavlagringarna i den glasade duschkabinen bara försvinner.
Min katekes är att man måste ha snyggt å rent i toaletten,
duschrummet och köket.....
En annan fundering jag hade ikväll var när jag såg tjejhockeyfinalen,
dom är faktiskt otroligt duktiga på hockey tjejerna,
dom tacklas och buffas och åker värre än värsta killarna,
men,
dom har inget slutspels-skägg !!!!
Näe säger en förnuftig Rantafar...hittar du slutspels-skägg hos tjejerna då har dom nog
misslyckats med sina skönhetsoperationer och lyft alldeles för mycket.....
Ja man får ju inte lyfta för högt !!!!

Blev så glad att Eva i Tyresö lyckades med att baka mina rundstycken...
(har du ingen blogg Eva??)
Nu har jag ju lanserat ett recept i Rantamorsandan....
kul och spännande....
På tv är det smartare än en femteklassare,
kan säga att jag bröt ihop i förra lördags när frågan var,
vem bodde i "mellangården"....
har inte vågat titta efter....!!!!!! hoppas att det är obebott....

Tjingelingen lördagsvänner
läste någonstans att...
" låt ålder, inte avunden, bilda rynkor i ditt ansikte...."

för inte är vi väl avundsjuka på dom utan volanger runt kroppen......
för vi kan ju alltid låtsas att vi är topmodel,
innan vi hamnar framför en spegel...
=)  =)  =)

5 kommentarer:

BP sa...

1. Nu var det ju AIK som vann damfinalen i hockey... hatar AIK, men unnar tjejerna vinsten efter fjolårets förlust.
2. Nå't vi har gemensamt verkar det som - i våtutrymmen och i köket ska det vara rent - någotdånär åtminstone.
VAD HETER PASTAN???;-) Vi har ju också en glasvägg och jag använder Cillit Bang mousse. Funkar ok tillsammans med dessa mikrofiberdukar - inget Wettex här längre;-)
Herregud - det är ju en husmorskommentar...
3. Du kallar dom volanger, jag kallar dom bilringar - är nog mera pojkaktig än du;-)

Marina sa...

Nej, trots alla jämlikhetsdebatter, så får vi hoppas att vi slipper slutspelsskägg på damerna!

Gunnel sa...

Trots att jag älskar att sy så försöker jag hålla mig ifrån volanger. Därför fattar jag inte varför det samlas så många på mig. Mystiskt! Ha en fin söndag.

Eva i Tyresö sa...

Nej jag har ingen blogg men jag hänger med er i alla fall.
Det är för känsligt med blogg och mina nära och kära vet at jag kan vara oförsiktig i så fall så jag drar på det.
Men jag är en skrivare.....så vi får väl se.
Jag har varit spec. lärare men är pensionär med 5 barnbarn varav en som har autism.
2 barn har vi -jag har en gubbe också samma hela livet.

Carita Liljendahl sa...

Man blir så glad av att se dina fina bilder och att läsa dina roliga funderingar. Du kunde söka patent på att din sida fungerar som glädjeterapi, bättre än alla piller i världen :-)

Jag har också volanger runt midjan, eller en stor badring som kanske räddar mitt liv nångång?