torsdag 21 mars 2013

Två lyckliga grodor hoppade in hos Rantamor....

Vad gör grodor denna årstid ???
Sover, i någonsorts dvala i något träskhelvet...kanske.
Vaknar till på våren och parar sig, lever på hoppet hela sommaren om att hinna
se alla sina barn växa upp från snoryngel, till lyckligt hoppande grodor.
Akta , akta sig hela tiden för bilar, som gör en lycklig groda rätt platt och smetig...
Jag blev så lyckligt glad idag när jag hittade dessa två underbara grodor i butikshyllan,
för visst ser dom härliga ut,
och dom ser ut att verkligen längta efter våren och sommaren.
Dom hamnade snabbt ned i min varukorg, Rantafar flinade och förstod genast att
jag blev lite kär och att jag skulle sopa in dessa två i min lilla fotostudio,
och presentera dom på min blogg....
Kassörskan förstod inte alls min eufori över grodorna, utan tyckte dom var gräsliga ???
"Vad tror du att BP säger nu då hon får se dina grodor," frågar Rantafar ???
Vi får väl se, men jag tror också att hon blir förälskad i mina grodor....
Jag blev så glad och hade aldrig i livet låtit dessa två vara kvar på hyllan
med prislappen om halsen,
och hittar man två lyckliga grodor för 60 kronor styck då ska man nog slå till.
För nu vet jag att hoppet om våren finns när jag ser grodornas glädje....

Tjingelingen en grodblogg blev det idag,
och dom får stå för att vi alltid måste ha hoppet kvar, hur mörkt det än ser ut.
Rantamorkramen till er alla.

Skrev recept på mina Rundstycken på min MATBLOGG på begäran av Eva i Tyresö !!

15 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

För en grodvän som jag så är dom ju jättekuliga .Även om dom hade det kallt om fötterna idag plattfotade som dom är ,kram Nette

Herr Nilssons Fru sa...

Haha, ja dom grodorna såg verkligen lyckaliga och glada ut!! Klart de fick följa med Er hem - fattas bara.

Det är de som är charmen med människor, att vi tycker så olika, ja tänkte på kassörskan där som inte gillade grodorna. Tänk om alla tyckte om samma saker, vad lika hem vi skulle ha då:)

Kramiz

Herr Nilssons Fru sa...

Jo, tänkte!!!
Borde inte Rantamor vara med i halv 8 hos mig. All denna läskande mat du brukar presentera - vore ju perfekt där.
Faktiskt det ända matprogram som jag ser ibland.
Kramiz

Fjällripan sa...

Så himla charmiga! och din text med för den delen :)) Visst såg du paddan jag hittade i snön för en månad sen!? Så himla konstigt...

Tjingeling!

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan Rantamor !

Det var verkligen ett par festliga sprattel-grodor Du lyckats komma över. Är det Plåt-Nicklas som ynglat av sig tro.

Kostade väl lite väl mycket tyckte jag. En tia styck hade väl räckt.
Men hantverk kostar, vet det.

Kram Mi

Äventyret framtiden sa...

Jag blev störtförälskad i dina grodor!
Tur att du bor så långt borta annars smöge jag mig dit på natta och tog dom av dej. Har du prövat pussa dem? Kanske det sitter två prinsar på bordet en morgon, dinglar lite med benen eller så?

Go´natt!
Karin

Mita sa...

Jamen tänk att vara så glad även om vinden blåser isande kall...
Hoppas alla glada grodor vilar gott än så länge och kommer fram när våren är här på riktigt**
Kramen på dig♥

Britt-Inger sa...

Haha, ja de var verkligen både söta o glada :))))
Jag sitter själv o ler lite smått fånigt nu ;)
Önskar dig en skön helg !! Kram på dej….

BP sa...

Vad tror du Rantamor????!!!!!!!!!!!!!
Älskar grodorna! Älskar grodorna! Älskar grodorna!
Du mår bo i en "håla", men sådana sötisar har jag inte sett i 08 som ändå har 2 miljoner invånare. Ok då, jag har inte letat heller men...

PS. 1 000 tack för länken! Å du köpte väl ett par till mig;-) Om inte gör det vid nästa besök. Sätter genast in 200 spänn på ditt konto... mejla det bara igen - kontonumret alltså! DS.

Solglittret sa...

Det var härliga grodor att bli glad över du!! :D
Förstår att du smälte där!

Önskar dig en riktigt trevlig helg vännen
Kram från Lollo

Anni sa...

Nix pix, jag är inte grodtokig - ödlor och trollsländor är jag däremot svag för. Fast det är klart, riktigt små söta grodor gillar även jag. Och så gillar jag grodan jag fick av dottern din, som står fastfrusen i mitt fågelbad i väntan på vårvärme.

Tror bestämt att du och Rantafar kommer att se ut ungefär som dina grodor när ni svept era fyra flaskor ;-)

Anonym sa...

Om jag hade träffat grodor som dom här, skulle dom bums hamnat i min shoppingkorg också. Otroligt vad kreativa människor kan åstadkomma
Som att kunna få grodögon att lysa av glädje t.ex.!!!
En utmärkt tillökning i Ranta-familjen, säjer jag.
Ruth i Virginia

Freedomtravel sa...

Haha, de är ju helt underbara! Man blir ju bara glad när man ser dem! :)

Eva i Tyresö sa...

Jag har bakat dina rundstycken och de blev så bra.......alla vill ha.

Anonym sa...

Haha jag har precis likadana grodor hemma, de är underbart söta. Fast jag är ju lite grodtokig.....

Anna i Sandby