torsdag 5 juni 2014

Hjääääälp nu jagas Rantamor och Skuttmördaren....

Skuttmördaren och jag vi har en plan...
kan vi bara komma förbi denna dimridå som den där puttinhelvete har lagt ut så kommer vi bara att klara oss...
å det är ju rätt så vackert i kvällen...
vi smiter vidare.
Fan va vi springer å jag som har så ont i mitt knä....
haltar efter ,
tråkigt när bästföredatumet börjar att hinna ikapp...
För att sitta inne det har vi ju varit med om,
abedisshelevet som jagade mig.... och ifjol var  vi ju alldeles borta i Kabul....
Nä vi vill inte sitta inne trots att det är vackra designade blad på väggen....
Och när vi börjar att kolla runt så är vi nog bra nära rysshelvetet...
en samovar....
men vi bara flyr vidare bort från alla skuttmördarpoliser....
Och natten tillbringar vi i en utomhussov-vagn..
på natten när jag blir kissanödig så hukar jag mig och.......
plötsligt ser jag att torvhelvete springer iväg !!!
Men vänta nu var den så melerad av brun/gråa färger ???
Plötsligt ser jag att det inte är den skalliga torven som gett sig ut,
nej det är en finskfödd igelkott...

Riktigt söt och inte alls rädd.
Jakten på Skuttmördaren går vidare,
och nu med hundar....
vi hukar och försöker att göra oss osynliga....
Men hundarna hinner ikapp oss,
dom skäller och nosar och vi försöker verkligen att hålla oss undan...
Inte ens ett hav av maskrosor kunde dölja dessa maskrosbarn som var på flykt....
Tomtejäveln står där å håller i repet å tror att han ska kunna reda ut allt,
men det går ju inte....
Rantamor och Rantafar är lite lost i världen,
vet inte riktigt var man kan känna sig trygg, var man är älskad....
Alla vill inte att vi ska vara älskad för att vi är svenskar,
vi möts av dom som hatar oss för att vi bor i Sverige,
för att vi är svenskar,
vi borde bara älska Finland.
Men vi älskar Sverige och vi älskar delar av Finland,
vi ser inte ned på någon annan som har ett annat medborgarskap,
för vi vet att alla är älskad för den vi är.....
Människan är...
och inte den som vi vill att dom ska vara...
Vi ÄR alla någon.

Tjingelingen från Rantamor....

10 kommentarer:

Gunnel sa...

Det är ett spännande liv ni lever, Ni får väl maskera er så ni kommer undan. Ha en trevlig Pingsthelg.

Hajan sa...

Du kära lilla människobarn, var
får Du allt ifrån. Ni är så omtyckta så det vet Du inte. Vad
skall romanen heta, kanske
sanningen om lille skutts olycka.
Stackars Rantafar. Jag skrattade högt för en stund sen. Du är inte lite tokig du, Du är underbar
skönt att Igelkottkraken klarade sig. Hoppas Ni får lugn och ro snart på er Semester.
kram från Harriet

BP sa...

Alltså jag vet ju att du inte tar droger, nej jag vet inte men tror inte att du tar några. Å en vinare då och då är ju ingen drog, men det här inlägget låter som att det är hög tid att återvända till Ruotsi. Jag menar åtminstone Rantafar vill väl se VM i fotboll som börjar nästa vecka. Å vid det här laget är jag bensäker på att du också vill titta.

Den nedpinkade (;-) igelkotten och den härliga dimridån är nog mina favon här. Det sista stycket är deprimerande - jag menar blir ni mobbade i Finland?!!??!!

Nej, dags att vända hem med Leffe!

PS. Trodde att ni hade en mulltoa eller något sådant i Leffe... DS.

Ama de casa sa...

Ojdå, vilken dramatik! :-)

Ama de casa sa...

Ojdå, vilken dramatik! :-)

Ama de casa sa...

Hoppsan! Fick visst hicka... :-)

Guldkryckan sa...

Igelkottar i all ära...men nu skrattar jag så tårarna rinner...bravo :)

Detta med Finland och Sverige..vi är väl ett brodersfolk?
Så känner jag...lite hatkärlek vid hockeyvm....det funkar för mig och mina vänner från båda dessa länder :)

Ha de bäst nu.

anneli sa...

Och snart ska ni älska (i?) Skåne! Yeeeeaaaaaaaaaaaah! ;)

BP sa...

Svar: Japp, köp en ny dator. Det gjorde jag ju för sex veckor sedan. Vis av erfarenhet kan jag bara ge dig ett gott råd - köp inte en dator med Windows 8.0, inte ens 8.1. Du kommer inte att känna igen dig. Jag lovar.
Windows 7 eller så får det vara.
Behöver jag lägga till att min sprillans nya dator ligger någonstans - totalt oanvänt. Använder jobbdatorn även som privatdator just nu. Den har Windows 7 som jag begriper.
Bara ett tips alltså om du vill blogga från Norge...

Rigmor sa...

Vännen då...har läst din kommentar hos mej...Lilla mamma. Det gör ont. Ont att man inget vet om morgondagen, ont att det är avstånd. Men närheten, banden mellan er, den är innerlig, den biter inga avstånd på.
Sen blir jag lite orolig för den där Putin, men det kanske jag ska överlåta till andra styrande...huvudsaken att ni kom tillbaka. Och jag är väldigt intresserad av vad ni har för resplaner genom landet, inte för att jag tänker smita med och åka snålskjuts på de norska fjordarna, även om jag gärna vill, utan att vi kanske kan sammanstråla någonstans. Nu är ju vi tillbaka på fast mark, och kommer att jobba som vanligt ända till vecka 29.Jobbar en del helger. Men du...har du lust kan du väl skicka ett litet mail (vid kommentarerna på min blogg finns det ett litet brev, man behöver inte ens frimärke nu för tiden...)om hur ni tänkt och om det passar!!
Underbara bilder du bjuder på, och texten...du kan du!!
Ha det så gott vännen och ja, jag hoppas att vi ses snart!!
Kram kram