lördag 21 juni 2014

Inbrott i Bobilen Rantamor bestulen och lessen...

I morse medan vi bara skulle upp till våra vänner i Malmö för att duscha,
innan vi skulle åka över till Danmark och börja vår spännande kryssning.
Då passade någon JÄVEL på att göra inbrott i bobilen,
STJÄLA hela min kamerautrustning med två objektiv.
Sen stal den JÄVELN min nya dator,
och som att personen inte nöjde sig med allt detta så stal han också hela vår resväska
med alla krysssningskläder.

Jag bara grät och... ville ju bara åka hem.
Men Rantafar och min bloggvän Annelie och hennes man övertalade mig,
och nu sitter vi i hamnen i Danmark och väntar på en morrondag,
tomma och lessna.
Känns som att någon våldfört sig på oss.

Snälla Annelie lånade oss sin dator...

Så nu förstår ni att det är en lessen Rantamor och Rantafar som lägger sig ikväll,
om vi ens kan somna,
jag som alltid känt mig så trygg i bobilen !!!


27 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Blir så ledsen för er skull! Att folk inte kan låta bli det som inte är deras. Blir så förbannad ...
Var rädda om er!

BP sa...

Gud sååå himla ledsen jag blir för er skull. F*n att man inte kan ha sina grejer ifred. Ingen kamera = inga bilder från resan ni sett så mycket fram emot. Å ni som lämnat allt i bobilen för att ni tror på ärlighet "i söder". Nej, fy f*****n.
Saknar ord och måste säga att jag gråter med dig/er. Saknar ord här faktiskt.
Att ni ändå åker på kryssningen är strongt, men det blir ju inte samma sak på något sätt. Ger er massvis med kramar och hoppas att ni kan njuta liiiiite iaf.

Ja fotbollsrapporten är ju totalt oviskt i sammanhanget, men Rantafar kanske vill ha den ändå - för att skingra tankarna...
------

Honduras-Ecuador 1-2. Vilken sluggarmatch av Honduras - otroligt tufft och på gränsen till vårdslöst spel. Ecuador vände Honduras 1-0 ledning till 2-1 seger.

Argentina-Iran 1-0. Matchen påminde mycket om gårdagens skräll Italien-Costa Rica (0-1). Fast Costaricanerna lyckades ju med att göra ett segermål, det misslyckades Iran med – tyvärr. För Iran har ingen Messi. Det har Argentina. I 91:e minuten gjorde Mess1, som inte gjort någonting under 90 minuter det förlösande 1-0 målet. Det var inte förtjänat. Ett oavgjort eller en 1-0 seger för Iran hade speglar matchbilden betydligt bättre. Landet tog ju över matchen i andra halvlek! Dessutom blev det heroiskt kämpande Iran bestulen på en solklar straff. Tycker väldigt synd om Iran just nu, men en Messi är ju alltid en Messi.

Tyskland-Ghana 2-2. En skräll, ju till viss mån, men Ghana bjöd upp till dans och gjorde det utmärkt. En schysst match med endast ett enda gula kort (GHA). Resultatet var rättvist.
Kuriosa: Klose som gjort 14 mål i VM-sammanhang (2002, 2006, 2010) gjorde sitt 15:e mål. Han blev inbytt och nätade efter 15 sekunder. Undrar om gruppen avgörs i sista matchen då Tyskland möter USA…

Margareta sa...

Jag blev chockad, ärligt talat och det låter som ett mycket dåligt skämt - men tyvärr är det inte det utan en verklighet. Kan överhuvudtaget inte ens tänka mig in i situationen. Jag är ledsen och när jag berättar för sambo, som också lärt sig att tycka om både dina texter och bilder så blir han ledsen. Fy f*n för alla idioter som inte fattar hur mycket de förstör för den enskilde människan och nära. Finns det ingen chans genom försäkringsbolag mm att ni kan fixa något. Kameran, datorn men även alla kläder som förberetts för en kryssning. Visst materiella saker men sådana som bevarar minnet av något som skulle bli helt underbart.

Jag kan inte skriva så mycket mer då jag aldrig klarar av att sätta mig in i er situation och önskar nog inte att någon varit i min närhet om det drabbat mig. Ledsen och nu vet jag vem mina tankar kommer att gå till en tid.

Jag ska inte skriva ha det gott, för det kommer ni inte att känna på ett tag än hur mycket jag önskar. Vet nog var ni önskar att ni aldrig farit men det kunde ha hänt var som helst idag.

Massor med styrkekramar till er.

Kerstins foto sa...

Men nog är det väl förbannat! Vad är det för fel på folk? Jag blir så himla trött på dom som inte kan göra rätt för sig utan föredrar att göra det lätt för sig och låta andra betala åt dom. Jag lider med dig finaste Rantamor och jag hoppas att du finner glädje i resan ändå. Skickar en stor kram till er båda och hoppas att ni kan sova i kväll. Kram!

Chris sa...

Så fruktansvärt! Trist och tråkigt, har haft inbrott en gång och det kändes som om någon våldfört sig på mig personligen, på mitt privatliv

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Det är ju för jävligt.
Blir så ledsen för er skull. Det här som ni sett fram emot så länge.
Vet inte vad jag ska skriva. Blir bara så förbannad.
- Hoppas ni ändå får en fin kryssning, och kan njuta av det ändå !
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

reneesfotoblogg sa...

Fy fan, den erfarenheten kan man leva utan!
Läste ditt inlägg för Husbonden och han vet vad han skulle göra med människor som bär sig så svinaktigt åt.
Vi är ju noviser i husbilsvärlden och har bara en säsong bakom oss men var ute för en incident förra året som fick oss att inse att fri-och ensamcamping nog inte var så bra. Dessutom ska vi lära oss använda larmet , d v s efter att ha utlöst just detsamma på grund av glömska ett antal gånger så har vi struntat att använda det. Men nu ska det djävlar i mig larmas både natt och dag! Dessutom ska jag ringa försäkringsbolaget och kolla vad som gäller.
Försök nu att njuta av resten på äventyret även om det är surt. Ge inte tjyvdjävlarna det också!

Ama de casa sa...

NEEEEEJ!!! Oj vad ledsen jag blir, och lider med er... Fy fasen att vissa inte kan skilja på ditt och mitt!!!

Hoppas kryssningen blir bra trots allt.
Kram

Mina fotostunder sa...

NEJ fyyy fan va tråkigt, jag lider verkligen med dig. Jag blev själv bestulen på mitt handbagage på ett flygplan där min dator fanns med tusentals foton m.m. för nåt år sen och har svårt att glömma. En dator är ju så personlig och även kamera med utrustning. Hoppas ändå på att ni får en fin fortsatt resa.
KRAM!

Gunnel sa...

Men så hemskt! Fattar inte varför en del inte ser skillnad på ditt och mitt. Hoppas ni ändå får lite glädje av er kryssning. Tröstekramar från mig

Freedomtravel sa...

Åh nej, blir så himla ledsen för er skull!!! Det där är man ju rädd för, men hoppas att man ska slippa. Visst vill man kunna känna sig trygg i sin husbil! Hur gick det till? Bröt de upp dörren? Hade ni larm? Hoppas förstås att det löser sig med polisanmälan och försäkring, men det är ju en jobbig process. Styrkekramar!

Nette Cecilia sa...

Neeeej men sådant får bara inte hända .Tyvärr är världen emot en ibland men du som sett fram emot det här så länge,jag lider med er .Se framåtkramar ,Nette

Anonym sa...

Ja det finns ju inte ord för hur förbannad man blir. ..man känner sig kränkt, som om någon våldfört sig på en. Nu hoppas jag att ni ändå så småningom kan njuta av er semester som ni så länge sett fram emot. Den jäveln som gjorde detta är inte värd er ångest och oro.
Sköt om er nu, och en vacker dag hinner verkligheten ifatt den oärlige....
Kram Rigmor

Hyrestanten sa...

Så hemskt! Blir verkligen ledsen för er skull men hoppas att resan ändå kan bli bra och att det kommer att ordna sig med försäkringsbolag och ersättningar.
Många varma kramar till dig!

Maja sa...

Fy katten vad hemskt det måste kännas för er!!!! :( Hoppas allt ordnar sig med försäkringsbolag etc och att er resa blir ok trots allt! Jättesnäll kompis som lånade ut datorn åt dig.
Många kramar!!!!

Fjällripan sa...

Men fy så hemskt!!! Man förstår inte hur nån kan göra så....Det förstör ju så mycket och nu när ni är på resa och allt....

KRAM

Lindsjö taxar sa...

Jäkla trist!! Hoppas du kan blogga vidare så vi kan följa din resa, trevliga inlägg!
Majsan//

Siwan sa...

Jag saknar ord för detta som hänt er. Förstår ungefär hur det känns eftersom jag själv haft inbrott, men det måste vara ännu värre för er eftersom ni får denna underbara resa förstörd också. Försök ändå att njuta så mycket som möjligt.

Marina sa...

Så trist!! Förstår inte att det ska vara så himla svårt att skilja på mitt och ditt! Ibland blir man så j*la förbannad över att det inte ska gå att förstå hur illa man gör något genom att klampa in och försvinna med saker som tillhär någon annan! Hoppas ni får ut något av er resa trots allt!

Hantverkarglädje sa...

Nej men detta låter ju bara för jäkligt. Har hört om sådant men trott på något vis att den brottsligheten är överdriven.Nu vet jag då att den är verklighet.
Måste ju bara vara fruktansvärt att råka ut för något sådant när ni står så nära det roliga. Önskar er all lycka och trevligheter på de kommande dagarna.

Pysselfarmor sa...

Nä fy fanken vad hemskt!!! Ja man ska inte lita på folk söderöver såsom man gör i fjälltrakterna utan bära med sig alla grejer av värde! Hoppas innerligt att ni har en bra försäkring så att ni åtminstone kan köpa nya prylar, men bilder som du antagligen tagit och som fanns i kameran eller på datorn är ju borta för evigt. Sedan den där otäcka känslan att någon varit inne där ni bor är hemsk...har erfarenhet av det - sitter i länge efteråt. Trist, men hoppas på att ni på något sätt kan finna något att njuta av på er resa.

Anonym sa...

Stackar er vad jag lider med er. Varför gör dom på detta viset? Har dom ingen skam i kroppen. Man skulle skära av händerna på dom.Hoppas ni får ut allt på försäkringen!
Det är för bedrövligt. Men du leverar så vackra foton, så man är nästan med som en liten mygga. Tack! Ha en fortsatt fin semester. Kram Lisa.

a kitchen in the country sa...

Usch och fy! Blir så förbannad på att folk inte kan skilja på mitt och ditt och att de tycks strunta fullständigt den skada de åsamkar andra. För visst är det trist med prylarna de tar men det allra värsta är tryggheten de raserar. En kränkning av allra värsta sort.

Stor kram till er och hoppas ni kan njuta av er resa trots allt det hemska.

Kram

BP sa...

Vet inte var ni är just nu, eller om ni kan följa VM. Men här kommer iaf en rapport från dagens matcher. Är fortfarande så otroligt ckockad och såååå ledsen...

Nattens match Nigeria-Bosnien/Hercegovina 1-0. Här hade H/B väl varit värda en poäng, om inte segern. Nyazeeländska domaren dömde bort ett mål för B/H som klart var onside. ”Kiwi-domare” borde döma cricket och rugby, inte fotboll.

Belgien-Ryssland 1-0. Det räckte med 10 minuter i slutet av matchen samt med tre inbytta spelare för att Belgien kunde vinna matchen. 19-åriga Origi nätade snyggt. I övrigt var Belgiens spel både tråkigt och oinspirerat. Tycker lite synd om Ryssland, som genomförde en taktiskt mycket bra match.

Sydkorea-Algeriet 2-4. Algeriet dominerade totalt under första halvlek och ledde med hela 3-0. Men de ettriga och mycket tekniska sydkoreanerna kom tillbaka i andra halvlek. Ja, inte hade jag betalt dyra pengar för att se den på förhand tråkiga matchen. Nu var den inte tråkig alls utan omväxlande och mycket rolig. Sydkorea och USA har något gemensamt – de ger aldrig upp. Å sydkoreanen Son hade jag värvat till Hammarby direkt. Tyvärr är han redan en av Bayer Leverkusens mest framgångsrika spelare. Vilken lirare:-)

Susjos sa...

Jag lider med er...så fruktansvärt idiotiskt tråkigt att bli bestulen!!!!!!! Varma Varma Kramar!!!

Herr Nilssons Fru sa...

Oh fy faan, dessa jädra människor som inte kan hålla sig borta från andras saker. Stackars Er, så hemskt. Så jädra eländigt, jag blir så ledsen för er skull så jag vet inte vad jag ska säga. Hoppas nu inte att ni får hela er resa mer söndertrasad utan de trots allt blir en fantastisk tur.
Tusen styrkekramar

Anonym sa...

Nej vad tråkigt, hoppas att ni har bra försäkringar.Håll utkik på blocket det skulle inte förvåna mej om det dyker upp där. Hoppas ändå att ni kan glädjas åt er resa.
/ Margareta W