torsdag 5 februari 2015

Om Rantamor måste hämta andan, så stannar hon å fotograferar...

Solen tittade fram idag, och Rantamor skyndade sig ut i motionsspåret,
allt hade nog gått bra, om bara inte det hade snöat så förbannat dom senaste dagarna.
Nu bar ju inte snön, utan ho Rantamor trampte igenom hela tiden,
hon svor, hon kämpade och svettades,
ja ska jag vara ärlig så hade jag lust att ringa fjällräddningen och helikoptern,
hämta Rantamor innan hon avlider.
(nu överdriver ju Rantamor, det vet ni juh...)
Men så kom Rantamor på något mycket smart,
när man har kameran med sig kan man ju alltid låtsas fotografera...
ja en stubbe med snö kanske,
men sanningen är ju att jag bara vill hämta andan lite, vila lite, medans jag låtsas vara märkvärdig med kameran.
Sen är det bara att fortsätta kämpa på i snön,
och se vilket spår det blev efter mig !!!
Trodde det skulle gå bättre när jag stoppade ned röven i snön,
men det vart nog tvärtom...
Storkroppen fick sig en rejäl genomkörare idag, måste ju komma igång till sommarens
fjällturer, så det är bara att traska på.

Tjingelingen från Rantamor, mitt i snöriket.

13 kommentarer:

Hajan sa...

En eloge till Dig som orkade att
komma igen, efter den besvärliga vandringen, vi får tacka för det.

lycka till

Maria sa...

Motion får man i massor utav att traska runt i snön, fin natur ger också en skön känsla. Känner att våren gärna snart får komma.
Ha en fin helg/kram

HWIT BLOGG sa...

Ha ha du är för härlig! Skrattar gott och du delar med dig av så mycket glädje i dina inlägg! UNDERBARA bilder och ta det lugnt där ute i snön Rantamor, dumt med för mycket motion!
Kram till dig,
Titti

BP sa...

Stort GRATTIS till solen, nå't jag verkligen inte kan skryta med.
Men en sak förstår jag inte - alltså sista bilden. Jag menar även om du kanade fram på rumpan så ser spåret ut som om du kört en buggy eller nå't sådant som man använder på golfbanan - sommartifd alltså. Ja inte är det en snöskoter heller;-)

Såg precis på tv4 att Luleå slog snörekordet med 3 cm i år - 1,13 m. Stackarna... - inget rekord jag skulle vilja slå eller ens äga om du frågar mig;-)

Unknown sa...

Härliga vinterbilder

Gunnel sa...

Känner igen det där med att behöva stanna och hämta andan. Det är därför jag tycker det är så bra att få låna Santos. Han stannar och nosar på varje grästuva, och jag låter honom klart stå där i lugn och ro. Ingen förbipasserande tycker det verkar konstigt alls. Men så fina vinterbilder som du kan jag aldrig "knäppa". Kan dock inte påstå att jag vill ha så mycket snö. Ha en fin helg.

Ama de casa sa...

Himla tur att du måste hämta andan sådär, för bilderna blev ju toppenbra! :-)

Krönikören sa...

Märkvärdig eller inte - bilderna blev i alla fall märkvärdigt bra.

Svar: Haha! Jag tror minsann att dina syskon kanske är lite avundsjuka?
Nu blev jag tvungen att titta lite på den där fängelseserien. Den var inte munter.

Åke sa...

Vilklet härligt väder! Fina bilder :)

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i norr.
- Snyggt spår du gjorde där.....
Du får ta kontakt med Fjällripan och låna ett par sådana där snöskor. Eller det kanske är bättre med en snösko(te)r.
- Ha en fortsatt fin vecka !!!
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

Nette Cecilia sa...

Härliga bilder visst kan man fota när man hämtar andan det är ju jättebra ursäkt ,man ju söka motiv också ,trevlig helg ,nette

Siwan sa...

Tur att du haade tid att stanna ibland så jag fick se den underbara naturen du har omkring dig.
Trevlig helg.

Marina sa...

Med den omgivningen kan det säkert vara riktigt härligt att ha anledning att stanna till ibland!