lördag 7 februari 2015

Rantafar vann fröloppet...men fick han någon medalj...näe.

I dag lördagen 2015-02-07 så sken solen ute..och,
Rantamor stod inne å bakade bröd !!!
Stekpannebröd, gott å billigt å alldeles underbart.
Förstår ni vad galen Rantamor är... när solen skiner ute och hon står inne å steker bröd.
Före detta tilltag så var hon instängd i tvättstugan å strök tvätt,
en veckas tvätt.
Jag vet.... många av er säger att man kan fördela sin tid på mera kreativ syssla...
men min tvätt blev rätt najs.
Och mitt bröd blev bara så gott och fyllde på i frysen.
Och...jag vet det finns bröd att köpa i affärn...
men int så gott !!!
Idag hittade jag ett underbart fotografi på min otroligt härliga kameraväska,
som jag bara älskade,
men, som blev stulen i fjol i juni i Malmö...
buuuhuuu jag saknar den ännu kommer aldrig att få en likadan.
Nu till något helt annat.
Rantafar gnölade om att han aldrig har fått en guldmedalj.
Nähä, men har han vunnit något lopp dådå ??
Jooo säger han, jag vann fröloppet för sisådär en sextioår + sen ,
och inte fan fick han nån medalj.
Näe säger han... dom daskade mig i rumpan och var så lycklig över att jag skrek...
jaaaa han är frisk å tjock, skrek barnmorskan lyckligt...
Mamman åkte hem med guldmedaljören utan medalj,
och skrek han nu då var alla förbannade,
förbaskat va ungen skriker, kan han inte vara tyst !!!
Sen dess har aldrig Rantafar vunnit ett lopp....och det kan man förstå, 
vem är motiverad när man äntligen vunnit ett lopp och inte ens får medalj, tjock å frisk
vem tusan vill höra det å vara motiverad.
Idag är jag så glad att alla barn får medalj när dom tävlar, någon har tänkt till,
och det är då inte Rantafars barnmorska...
Nattinatt alla,
ja just det ja det är ju Mellofesten ikväll, då måste jag ju se/höra.
Om jag int somnar före, igårkväll sov vi i skift,
eftersom Rantafar är lite klen sov han först,
sen när Verum kom nickade jag till lite...
Pasta och vin är farligt,
men gott.

Tjingelingen från Rantamor, som också vunnit fröloppet,
som dom flesta av oss gjort.
Ingen medalj här heller.

14 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Jamen det låter som du har haft en skön lördag! Ja nu avslutar vi med lite melodifestival...
Kram till dig,
Titti

BP sa...

Hahaha! Att vinna fröloppet:-)))) Det är nog bra du som kan komma på något sådant. Bara för det borde du få en guldmedalj!!!!

Det gäller ju att välja dag för tråkiga sysslor, å idag var det uppenbarligen helt fel dag. Tänk dig för nästa gång så att du kan njuta av den sällsynta varan "sol" den här vintern.

Som varje år ska det bli kul att läsa hos AMA, Susjos och Freja vad de tycker om Mellon. De tre är ju riktiga entusiaster och gör listor m m.

Margareta sa...

Asgarvar och när jag asgarvat färdigt så gör jag om allt och har högläsning för jag vill ju dela glädjen med min käresta. =)

Vi tog oss ut idag då solen kom tillbaka efter gårdagskvällens och morgonens ösregn (ja, du läste rätt)men blåste gjorde det allt. Skulle ju leta efter om det fanns någon snö i Luleå jag kunde fota. Och den fanns men dit jag ville tog jag mig inte, inte tillräckligt med hållbar is skulle jag tro - isvägen var inte öppnad. =(
Men visst hittade jag allt lite av det vita. Loar att den finns. =)

Till veckan ska äldsta sonen få slita lite extra och hjälpa sambo med ... snöskottning på taket på fastigheterna i Kalix. Här gäller inte att slita ut en generation i taget, eller ja men vi hoppar över en för tillfället.

Nu är det orkanvindar och tror att det kommer lite regn. Men lever på hoppet och hoppas att vi tar oss ut i morgon, annars blir det ksnak lite dansuppvisningar.

Ha en fin fredagskväll och njut av brödet och kanske något gott rött.

Kramar till er och hoppas att medaljen kommer till sist.

Hajan sa...

Du som är så påhittig, kan Du inte
fixa en Guldmedalj till Rantafar.
Det är ju en härlig gubbe Du har,
som kanske behöver uppmuntras med en medalj. Finns bland leksakerna
tror jag på Ert varuhus.
Skall leta efter ditt recept på
det goda brödet.
jag lånar det ett tag.
kram Hajan

Hajan sa...

Nu har jag letat i ditt fina kartotek. klickade på Stekpannebröd.
men kommer inte till receptet.
Skulle så gärna vilja prova det.
Hur får jag fram det.
Så trevligt Du har ordnat allt.
Snålvattnet rinner ner på hakan
har Du varit kokerska förut i ditt liv
Har du lust att ge ut ditt recept?
kram Hajan

Unknown sa...

om man gör något i bak eller matväg måste man även lägga ut recept ju :)

Ama de casa sa...

Jag tycker faktiskt att du kan fixa fram en medalj till Rantafar. Eller kanske till och med en Oscarstatyett? :-)

Brödet såg fantastiskt gott ut... :-)

Gunnel sa...

Haha! När jag började läsa undrarde jag var det där Fröloppet gick av stapeln. Hade aldrig hört talas om det. Jag tänkte det är säkert nåt som bara finns i norra Sverige, men så upptäckte jag att det är ju ett lopp som finns över hela världen. Rantamor, världsreporter, berättade det.Trevlig helg och glöm inte att fixa medalj till Rantafar.

Fjällripan sa...

Mmmm så gott det ser ut!! Hembakat är bäst :) å så ljuvlig bild på solnedgången!

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Måste bara titta in,för jag ser dig hos Ama.En sådan härlig blogg du har.Härligt brödet ser ut.
Och jag tittade inte heller på mellon.Jag har History channel och mycket spännande va det igår.Har du läst,Da Vinchi koden av Dan Brown?Mitt program handlade om prästen i den lilla franska byn som hittade en skatt.
Tjingelingen frrån Inger

Hajan sa...

TUSEN TACK LILLA VÄN,
NU MÅSTE JAG LETA EFTER KRUSKAVELN
DET BLIVER TOPPEN.
JAG VERKAR PRENUMRERAT PÅ PLATSER
HOS DIG. TACK, TACK

Susanne sa...

Hahaha, Fröloppet var skoj. Brödet ser så himla gott ut. Hoppas att du har fått lite ledig tid denna helg.

Evas Kvarnaro sa...

Oj vad gott med 'stekpannebröd', sen går det snabbt att tillaga. Det var himla länge sen jag gjorde det, bör nog inte nämna det högt nu för då vill kanske husfar ha det omedelbart. Jag har ingen lust, (är snorig och tung i skallen, det rinner ut ögon o näsa,
kallas 'förkylning'.

Som vanligt skriver du skitkul,
hi hi...
Må väl,kram/ Eva

Åke sa...

Du det där brödet skulle de i proppskåpet prova före en match ;) Rantafar och medaljer: Han har ju fått högsta vinsten, dig ;)