fredag 6 februari 2015

Underbar hemmagjord fredagsmiddag....

Nästan så att jag lovade mig själv att inte fotografera någon snö idag,
det gjorde jag inte heller.
Tog en promenad, ensam, för Rantafar är lite klen,
och fotograferade inte ett enda skott med snö å vinter.
Bara gick med huvudet nere å köttade, som ungdomarna säger....
Men jag drömde om sommaren....om
maskrosor....
Ikväll gjorde vi lasagne med egengjord pasta...
måste ju säga att vi har matcoma just nu.....!!!
Järdrans så gott det blev, kan inte ens jämföra med köpta lasagneplattor...

Tjingelingen från Rantamor som älskar sin pastamaskin....

10 kommentarer:

Aaa sa...

Hmm, kanske borde jag övervinna min rädsla för egengjord pasta! Inte ett inlägg till om pasta, annars gör jag det.

Susjos sa...

Mmm, ser gott ut! Tur jag är proppmätt av vår hemmagjorda pizza...

Susanne sa...

Mumsfilibaba. va gott

BP sa...

Tack för att du skippade snön. Hörde igår att Margaretas Luleå slog svensk snörekord med 3 cm - det mediokra rekordet ligger nu på 1,13 om jag inte minns fel. Ingenting jag skulle fira iaf.

Så du gillar pastamaskinen. Kul! Har ju alltid haft Janie som min stora idol, å det har jag än!

PS1. Maken min bara älskar Lasagne. Han borde våldgästa er någon gång;-) Personligen föredrar jag renfilé;-) DS1.

PS2. Hoppas Rantafar repar sig snart - jag menar det är ju så mycket sport på tv just u, så et borde ju påskynda tillfriskandet;-) DS2.

Camilla sa...

Mums vad det lät gott.
Blev det nåt över?
Jag menar...jag hinner nog komma till dig vid lunchtid ;)
Kram!

Hajan sa...

Du är så duktig lilla vän, jag älskar Lasagne. Det är så himla gott. Men jag köper inte plattor så ofta, det finns ju färska plattor. De är så goda men det är klart de slår ju inte dina egna.
Så tråkigt att inte mannen är på topp. Men det är väl inte många som är nu, med detta varannan dags
väder. I kväll får vi sitta och oja oss för Mellon, ha,ha som vanligt. kram till Er från
gamla Hajan

Unknown sa...

låter jätte gott

Ama de casa sa...

Jösses vad gott det där såg ut! Och uppenbarligen var det gott också. Kan du skicka lite rester hitåt? ;-)

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i norr.
Fint att drömma sig tillbaka, eller fram mot sommaren med bilderna.
Maten såg ju god ut. Du är en mästare i köket.
- Ha en fortsatt bra vecka !
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

Carita Liljendahl sa...

Himmelskt god ser lasagnen ut... saknar den min man gjorde för vi är ju inte gifta mer... borde kanske ta mig i kragen och göra en lasagne till mig själv och frysa in .... :-)