fredag 10 juli 2015

Rantamor, Rantafar....livet och olivet.

Det här mina vänner, det här är Rantamor å Rantafar,
ska inte låtsas att vi är på gym varje dag,
ska inte låtsas att vi är så snygga varje dag, (eller ens nån dag..)
ska inte låtsas att vi är helt beräknelig varje dag...(eller ens nån dag )
många grodor och många konstigheter kommer ut ur våra söta pussmunnar,
men vi är helt övertygande båda två att....vi älskar varann av något konstigt än mera konstigt sätt)
vi är nog födda att föda upp varann,,,,, med våra underliga gåvor...
Rantamor...rätt konstig, som hör och förnimmer en massa konstigt...
Rantafar som står helt stadigt på jorden och satsar på fonder och aktier....
Rika på varsitt håll !!!

Nu ska jag besvara några frågor som BP svarat på ikväll.
Sant och nyktert (nästan)....

Jag heter : Anna Vivan Benita Bernadotte..(nu ljög jag lite....)dådå...
Är för tillfället : lite lullig av ett nytt rosè vin, men gift och lycklig.
Jag är bra på: att städa i hemmet, att fixa mat och att komma med en massa skitprat.
Tycker inte om : folk som tisslar och tasslar, eller om folk som inte bryr sig om människor i allmänhet. Vi är ju alla värdefulla.(jädrans så vackert...)
Är dålig på: att tycka om mig själv.
Läser mest: när jag är avslappnad och lugn..
Jag gillar: så mycket, allt som gör livet så bra mycket mer än annars.
Jag sjunger: psalmer som jag var tvunget lära mig i skolan....dom sitter...
Jag älskar: livet, barnen , barnbarnen och Rantafar.
Jag är inte speciellt bra på: någonting alls...
Jag föredrar: en välkavlad deg som man kan kavla till det man vill.
Jag tycker om,: alla människor omkring mig...
bara dom gillar mig, annars skiter jag i dom...
Jag är beronde av: Rantafar.
Jsg har på mig: trosor, behå...osv. näe ni vill nog inte ens veta.
Jag dricker helst: loka, men ska det bli party då bli det ....ja party !!!
Jag lyssnar på :
Cornelius W. Brolla Jr. och många gamla låtmixar.
Jag blir arg på : alla som dissar sina vänner och alla som inte vill erkänna att vi är lika mycket värda.
Jag blir rädd av: att SD har fått en sån makt i regeringen.
Jag önskar att : alla fick uppleva en kväll som vi gör ikväll.
Vi njuter av kvällen och av varann.

Tjingelingen från Rantamor.

9 kommentarer:

Monica sa...

Tack tack för ett underbart skrivet inlägg!
Säger "bara" du/ni vet att ni är värdefulla och unika både du din Rantafar.

Önskar er båda allt gott! Var rädd om er!

Varm kram och vink från mig som följt dig under många år.

Anonym sa...

Åh, vilket porträtt! Något för kommande generationer att
hänga på väggen! Ni är ju helt enkelt tjusiga!

Här kommer en "kärleksförklaring" till Rantamor och Rantafar.
Jag älskar er för er livsglädje och familjeanda, och för det
nöje ni ger mej med era underbara bilder från norr. Lägg till
det Rantamors idiotiska, vansinniga, tokiga, ibland fräcka,
kommentarer. Uppfriskande. Ingen politisk korrektness där inte. :)


Ruth i Virginia

BP sa...

Där satt Ruth i Virginias kommentar - klockren, som alltid när hon sätter sina tänder i en blogg:-)

Bilden på er två är helt underbart vackert! Det är ni det, så det ska ni vara sååååååå stolta och glada för.

Kul att du plockade upp min eller rättare sagt Evas lista och använde den. Håller med dig om mycket förutom din musiksmak, Loka som jag aldrig dricker (gillar inte kolsyra), städa i hemmet, jag gillar mig själv faktiskt, deg som jag inte kavlat i hela mitt liv...

Som sagt så himla kul att du tog tag i listan. Å du och jag är totalt olika på nästan alla punkter och det är just därför vi följer varandras bloggar. Tack och lov för att vi alla är olika:-)

Hajan sa...

Åh lilla gumman, Du skriver så härligt-
Du är en riktig människa verkligen, med alla dina uttryck
som man snurrar på flera gånger efter sen man läst dem.


Ha det bra, var det kanske Bröllopsdag i gär?

kram Hajan

Ama de casa sa...

Oj vilken UNDERBAR bild på er! Och vilken härligt och vackert tolkad lista :-)

Aaa sa...

Härligt, och en så fin bild på er.

Snäckskalsdalen. sa...

Bra talat, och fint talat! Och ni är så söta, så söta!
Kramar

Eva Trillian sa...

Ni är så fina :)
Kul att du också gjorde listan - nu vet vi lite mer om vem den här fantastiska Rantamor är :)

Nette Cecilia sa...

Så fina ni är i kväll vi som sitter i bara vanliga halvslarviga kläder men vi är ju på avkoppling nu idag har vi bara solat och badat ,nej det heter solbadat,och sovit .Vi vet ju vem du är från förr men nu fick vi det bekräftat ,kram nette