fredag 10 juli 2015

Sesamknäcke, hemvevad pasta, och pilska finnar....

I morse bestämde jag mig för att jag skulle baka sesamknäcke,
ville ha brödlådan full när vi drar iväg på bobilsresan,
och sen hade jag lovat våra finaste grannar att baka knäcke, dom som flyttade,
och dom som är så saknade.
När jag börjat lägga degen med jäst och vatten det är då jag kommer på att...
har inget dinkelmjöl, har inga sesamfrön,
bara att rusa ut till lillablå och göra ett tokryck till ica.
Räddade sesamknäcket för dagen.
I bara farten så bakade jag "pilska finnar"...
gott till kaffet på eftermiddagen.
Middagen ikväll blev en hemvevad pasta och en  rätt strong köttfärssås...
gott och kryddigt, och kolla salladen var lagt i hjärtformation.
Kärlek !!!

Tjingelingen nu ska vi bara relaxa,
jag och Rantafar.
Ha nu en underbar kväll.

2 kommentarer:

Guldkryckan sa...

Här blev det lax till middag...lax och mackor....lådan med potatis var tom....hujeda mej va glömsk man kan vara ibland...var ju nere på ica i förmiddags.
Men så kan det gå. :)

Kul med bakning...när frugan gör det alltså....jag mjölar bara ner hela köket...inte acceptabelt...säger frugan ;)

Ha en fin afton.

Nette Cecilia sa...

Du måste titta in på min video idag du som bakat kakor ,en träning i österbottnisk dialekt inför ankomsten till Finland.Inte så dåligt med hemvevad pasta ,trevlig helg ,nette