torsdag 23 mars 2017

Brottsoffer och förövare känner oftast varann....

Så här blev det idag...
Vi åkte in på Myrorna och lämnade lite kläder...
och lite gamla handväskor ??
Varför köper ens Rantamor handväskor...inget jag bär runt med
men som jag ändå tror att jag skall slungar runt med bara sådär...
Men vi lämnar allt till dom som gillar lite eljest...
och så köper vi pocketböcker istället !!
tre för 45kr, vi vandrar i pockethimlen.
Sen så drar vi till köpcentret Avion, äter en räkmacka på Ikea, och Rantafar säger...
"jag blir inte mördad idag heller...."
VA ???
Jo säger han , du vet brottsoffer och förövare känner alltid varann....
och jag känner inte en kotte här !!!
Jahaja....
(undrar om han läser för mycket deckare....)
Nu börjar den årstid när vi kan sitta ute å äta...älskart !!!
Har bestämt att äta en sallad varje fredag,
förra fredagen blev det en cesarsallad ....
god sådan.

Tjingelingen från Rantamor.

10 kommentarer:

Hajan sa...

Vet du något, jag har givit bort alla mina väskor. Behöll en som jag tycker jätte mycket om. Sen Rollatorns inflyttning här har jag bankomatkort
och sådant i mina fickor. Vilka bra böcker ni hittade också.
Men Ni är inte riktigt navlade , som äter sp mycket gott. OHHHHH så
läckert med aggen och räkorna, Får hitta på något till dansen i morgon. Lets Dance förstås .
Ha en bra fredag nu önskar Hajan

Husbilen-Ellen sa...

Såg riktigt got ut både mat och dryck!

Ama de casa sa...

Haha! Du kanske inte skulle ha köpt några av just dom där böckerna då kanske. Ja, för att inte Rantafar skulle få ännu mer fobier... ;-)

Maten såg supergod ut! Och att äntligen få krypa ut ur idet och äta ute - det är lyx det! Fast här har vi det lyxigt just på den fronten mest hela året :-)

Ha en skön fredag och en god sallad!

Nette Cecilia sa...

Mycket att läsa där ,längesedan jag läst en bok ,vet inte om jag skulle klara av att läsa två sidor och minnas vad där stod .Nu skriver jag bar fel också så det är nog bäst att jag tar helg ,trevlig helg till er !Nette

HWIT BLOGG sa...

Ja kanske läser ni för många deckare ha ha...älskar själv deckare men har inte sett ut några brottsoffer än :)
Härlig söndagskväll till er båda!
Titti

Äventyret framtiden sa...

En hel trave böcker med många kända författarnamn. Dock inte lästa böcker för min del, än.
Det ger ju lite extra krydda åt livet om bokvärlden smälter samman med verkligheten. Vad som nu är verklighet egentlig. Lite science aktion är det över allt eller hur? De där mackorna går inte av för hackor precis. Nu blev jag hungrig igen.

Gunnel sa...

Ojdå! Då kanske man ske se upp för grannarna. Jag gillar deckare både i bok och filmform.

Klas sa...

Nja, betvivlar att det alltid är så att offer och förövare känner varann. Så helt säker kan han nog inte vara...:)
Det ser fantastiskt gott, det ni åt utomhus. Men huhh så kallt!
/ Deerhunter

Paula i pörtet sa...

Är det du själv som lagat maten på första fotot? Det var så vackert så jag blev tårögdd! Jag sitter just o tittar på semifinalen av Mästerkocken och alla verkar satsa extra mycket på utseendet. Kanske är det så viktigt, visst äter vi mycket med ögonen. Men, när man sitter här ensam vid köksbordet, då är det slafs som gäller, nästan rakt ur kastrullen, mat i magen, men inte någon extra ansträngning. Ändå är jag stolt över att jag fortfarande orkar laga "riktig mat" nästan varje dag. Inga halvfabrikat eller färdigmat inte...
Jag börjar också längta efter sallader, men först måste tomatsäsongen sätta igång, tomater ska vara tunnskaliga och söta och goda...

Molle sa...

Hej
Var länge sen man tittade in här
Blir ju bara hungrig
Ha en fin helg