söndag 31 oktober 2010

Barnbarnsbakis...igen.

Man kunde ha trott att gamla mormor hade tappat sin spetsduk i skogen idag, så vackert och så fint vävt ,och med lite dagg i kunde man riktigt se hur konstnärligt allt var. Vilket arbete den lilla spindeln har gjort, och snart kommer snön att täcka allt det vackra...och spindeln vart tar han vägen ???

Och vart tog vår lilla solstråle vägen, nu är det så tyst i huset igen. Men måste medge att vi är som vanligt lite barnbarnsbakis, trötta av all lek.
Men innan Lilla C åkte hem, så bakade vi lite matbröd, sånt tycker han är så roligt.

Och titta så snyggt han prickade frukostbullarna, och supergoda blev dom, Lilla C`s mamma å pappa fick också smaka när dom kom. Och jag tror inte, jag vet, att dom fick ta med sig en trött liten kille hem.
Nej nu ska nog den här Rantamor stänga ned för ikväll...vi hörs imorron.
Tjingeling.


3 kommentarer:

Oljekritan sa...

Åh...så fina bröd, han kan han, lilleman. Mysigt med barnbarn att låna, och lämna åter när de gråter.
Mitt lilla blir ett år på söndag! Det ska firas med tårta såklart.//Godnatt från Karina

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Oh vad jag beundrar Ditt tålamod, det kanske blir en riktig sockerbagare av lilla C när han blivit stor, och då har han Mommo att tacka för det han lärt sig.Jag Moffa med förståss.


Kram Mi

Annelie sa...

Hoppas du la några i frysen, så man får smaka när man kommer upp!