fredag 22 oktober 2010

Idolfavorit - Lilla C...

Kvällens Idol blir Lilla C, ingen tvekan, kommer att ringa å rösta som bara den...
Är det inte så alla anhöriga till Idol deltagarna tänker, absolut skulle tro att man blir rätt "hemmablind".
Min idol i årets idol är nog Jay...och så gillar jag Elin från Finland ...faktiskt från samma kommun som jag kommer ifrån....men det är ingen merit precis, men Elin är sjukt bra för att vara så ung och komma från lilla Terjärv. Heja heja.
Men nu hoppas jag (gode gud) att Geir åker ut, har man som han varit med så länge och inte slagit....ge upp och sjung på finlandsfärjorna....
Herregud hoppas jag bli bönhörd en endaste gång...svenska folket rösta inte på Geir....

Idag har vi byggt lego och kämpat med farkoster av alla d slag.

Och moffa har spelat memory på alla dinosaurier, och jag tror mig veta att han förlorade mot Lilla C.

För Lilla C kan sina dinosar och fick ihop sina par, och fick vinna över moffa poffa.
Sen åkte vi till Umeå. För att ha sitt barnbarn är som att gå på bibilotek, man lånar dom. Och lämnar igen dom när man njutit färdigt för denna gång.
Och jag tror att Lilla C också längtade efter sina föräldrar, och säkert fick en trevlig fredagskväll.
Själv fixade LillaC`s pappa tacco`s till oss, vi åt gott och åkte hem i snöyran.
Tack för d.
Förbaskade vinter kunde den inte dröja lite, vi var som inte klar med hösten.
Tjingeling, fredagkväll och inget kuddkrig imorron bitti.....


7 kommentarer:

agnetha sa...

Javisst är barnbarnen de största idolerna helt klart! Å skulle de vara med i detta program så blev man väl skinnflådd på teleräkningen.
Ja du har nog rätt om Geir tåget har nog gått. Idag var det nära. Men nära skjuteringen hare så han är ju fortfarande med. Du, jag gillar Linnea och Minna. Jay är inte så dum han heller. Ha det fortsatt gott däruppe i vildmarken.

Susanne sa...

Det där memory har vi också hemma så det har jag spelat många gånger med lilla sonen. Så mycket mys ni har det=) Och han är fantastiskt söt!! Kram

Lasseivomma sa...

Ja det är fantastiskt med barnbarnen, det framgår också tydligt av dina bilder. Ett litet lördagstips när lillkillen nu åkt hem och det inte blir något kuddkrig, kör lite navelboxning med Rantafar.
Ha en bra lördag, det är också en finess med barnbarnen, att man slipper dom ibland.

Rigmor sa...

Jag förstår hur lyckligt lottad jag är som har mina barnbarn inte en mil bort...När de andra barnen behagar att skaffa "kottar" får de vackert flytta närmare sin mor...*skratt*, just som om jag kunde bestämma det?? Tror också det är lärorikt för "kottarna" att ha en äldre generation att tillgå, alltid lär vi dom något. Om inte annat lär de oss lite om dinosar och sånt...
Geir är som en flugskit på tapeten, han sitter där han sitter verkar det som! någon som jag gillar att lyssna på är Weise, men sen ser han ut som en bratzdocka och det är nog inte till någon fördel...
Ha det så gott vännen!!
Kram

Hasse´s Skärgårdsbilder sa...

- Jag och Tjocka Hulda röstar också på Lilla C, helt klart !
- Ha det så bra där uppe och skotta försiktigt ! / Hasse

Annelie sa...

Memory är ju också rutigt!
Han blir bara sötare och sötare lille C!
Synd bara att man inte fick se Rantafars magrutor, det hade jag ju sett fram emot så!
Det var faslit vad alla blir förskräckta av min bild, och tänker på Döden, döden, döden!
Kan det vara åldern? Vi är ju mellan 50 och döden de flesta av oss som reagerar.
Men det var en oerhört vacker plats det där.
Det var verkligen fridfullt och vackert där det låg precis intill havet.

Bettan sa...

Vilken vinnare både veckanskompis och idolvinnare :) Själv har jag inte hittat någon idol bland årets deltagare många är duktiga och jag tycker att de kan vara bra och sämre från gång till gång, jätte svårt att säga vem som kommer vinna. Men jag tror nog att det blir Jay om inte lille C hoppar in för då vinner han helt klart :)

Ha det gott!