tisdag 26 oktober 2010

Vill inte städa...så jag rymde...

Som jag skrev tidigare har vi varit havsbakis idag.
Jag gjorde några halvhjärtade försök att städa skåp, och lyckades med ett iallafall. Alltid något, och dom andra finns ju där imorron med, skulle inte tro att någon städar dom inatt.
Rantafar stack till vårdcentralen för sin influensa-spruta, och sen tandläkaren...han tänker då bara på nöjen. Då passade jag också på att sticka, tog en fotopromenad ned till havet. Tänkte fota lite solnedgång i havet.
Hittade först dessa vattendroppar på ett stängsel, som glänste som diamanter i solen.

Sen hittade jag någon typ av vide (tror jag) som blommat ut, och inte släppt sina frön. Dom hängde som stora bomullstussar i solen.

Sen kom jag ned till havet...och det var bara så vackert. Stod och bara fotade å fotade, försökte med lite olika inställningar och polariseringsfilter. Kul att experimentera lite, och så är jag lite svag för sol uppgångar och solnedgångar.
Blir oftast bara så vackert. Svårt att misslyckas med...

Här har solen nästan helt försvunnit, och jag har förlorat mig helt i min fotografering, det var en sån vacker eftermiddag och vem kan då vara inne å göra något så tråkigt som att städa köks-skåp ????
Rantafar sitter å kollar från å till på text-tv....Timrå spelar hockey ikväll och resultatet lär väl visa sig i hans humör ikväll.
Vore kul att lägga sig med en lyckligt leende Rantafar, håll tummarna.
Näe nu ska jag lämna datorn en stund, och göra något ovanligt nuförtiden, skriva ett brev till Mor i Finland, som fyller år, 84 st. Hon blir så glad över ett brev i postlådan. Och jag vill att hon ska vara glad.
Tjingeling alla vänner....hoppas jag också får fylla 84, det är ju så kul att leva....


10 kommentarer:

Bettan sa...

Jag tycker du gjorde helt rätt, vem vill vara inne och städa när det är så vackert ute.

Trevlig kväll!

agnetha sa...

Jag tror jag ska göra som du imorgon om det blir vackert väder, för då hade jag bestämmat mig för att putsa fönstren.
vad glad din mamma komer att bli för ett brev på posten!!! Det är inte så många som skickar det idag. Tyvärr!!
Ha det gott bland alla dina fantastiska foton.

Annelie sa...

Frågan är vem som haft det skönast, du eller jag?! Sista bilden är helt OTROLIG!
Rantamor, ta mig dit när jag kommer upp!

Viola sa...

Hvilke vakre solnedgangsbilder! Javisst er det bedre å rømme bort fra husarbeid iblant.. ;)

Jenny sa...

Wow, vilka läckra bilder! Den första är verkligen snygg, jag gillar hur du har fått med reflexerna.

Tack för din kommentar om mina ringar! De är väldigt värdefulla, på mer än ett sätt naturligtvis. Den ena är faktiskt från så långt tillbaka som 1851 då min farfars far lät tillverka den till sin blivande fru. Sen har den följt kvinnorna på den sidan av släkten så det känns verkligen speciellt att få äran att föra den vidare!

AnnaKK sa...

Vilka fina foton du bjuder på!

Jag gjorde precis som du igår - var ute mest hela dagen i det underbara vädret, och många foton blev det för min del också. :-) Ångrar inte en sekund att jag lät dammtussarna ligga och diskberget växa... De finns kvar, och eftersom det är grått och småregnigt så antar jag att jag kommer att ha gott om tid att ta hand om dem idag istället.

Herr Nilssons Fru sa...

Who vilka vackra bilder.
Tack för din omtake.
Kramiz

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Kerstin sa...

Himmel så vackra bilder, jag blir alldeles salig. :)
Det skulle vara kul att se var du fotar nånstans.
Ha en fin torsdag.

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Som vanigt förekommande solnedgångar, alltid lika vackra.

Såg Du oxå fått en kommentar av Kraxepelax.Jag fick en lång konstig dikt.som jag fattar noll av.
Undras vem det kan vara.Lite för hemligtsfullt.

Jag har mått så pyton efter op.på örat.Men idag är jag som vanligt igen.Skönt att slippa käka piller.Gör aldrig det i vanliga
fall.
Så nu måste jag läsa ifatt.

Kram Mi