torsdag 14 oktober 2010

En födelsedags hälsning till Rantafar.....

Visst ser Rantafar lite kriminell ut ???
Han är kriminell, nu finns han i polisregistret, och förbannad är han...fortfarande.
Men se så snäll dom var , jag kom inte med. Eller gör dom så ifall att han hade varit ut på en vingeltur med en för mig okänd kvinnlig bisittare...hahaha. Och en brochyr medföljde : Vi förstår hur du tänker just nu...men kyss mig där bak sa Rantafar, rev brochyren, och såg än mer förbannad ut.
Att få ett sådant brev, dagen före Rantafars födelsedag, lätt ironi.
Dom 7 överträdelse kilometrarna, blev rätt dyrbara...över 200kr/per kilometer.
Men vad gör det om hundra år...ingenting..
och som han sa som slog ut bitsocker på golvet :"kunde ha varit värre, kunde ju ha varit strösocker...."
Tjigeling....som ett brev på posten, bara att betala å glömma....

10 kommentarer:

Lasseivomma sa...

Grattis på födelsedagen till Rantafar. Säg till honom att inte tänka på den whiskey som han kunde köpa för dom 7 kilometrarna. Är du så ful så polisen maskar bort dig, eller höll du upp ett lakan så att inte du också skulle åka dit. Du åkte ju lika fort som han.
Nåväl, ta det på driftkostnaderna så märks det föga.
Ha det bra hemma i stugan nu, antar att vintern snart är hos er.

Rigmor sa...

Jaha, bättre födelsedagspresent kanske man kunde önska sej...Nu ska jag inte sitta här och vara så kaxig, för våran lilla tripp i början på veckan föreviga polisen också...fast vi höll hastighet, trodde vi!! Ska bli spännande att se om det kommer något kärleksbrev på posten till mannen och om han också har med sig en hemlig gäst på passagerarsidan...Omräknat i whiskey så svider det...
Ha en bra torsdag!!
Kram (ge en extrakram till Rantafar...det kan han behöva...)

Lasseivomma sa...

Har fixat så bilden kommer med nu, men det kanske var snyggare med krysset...

agnetha sa...

Grattis RANTAFAR!!! Djäkligt synd att få en sådan födelsedagspresent bättre finns ju! men jag hoppas att ni båda får en trevlig dag ialla fall. Jo du Ran´tamor jag kan nog hålla med dig om att han ser lite skum ut gubben din, men jäkligt stilig också!!!

Anonym sa...

Haha!! Ett sånt brev har jag åxå fått ;) Vad arg han ser ut på övre bilden, ser kriminell ut på nått sett... Ser ut som en bild från efterlyst... haha 77km/h Vilken fartdåre!!! Själv körde jag 76 på 70 väg... Numera kan jag juh skylla på generna... De ligger i släkten ska jag säga nästa gång /Herr Stormfjäll

Agneta sa...

Många grattishälsningar till Rantafar och välkomna hem! Böterna är världsliga, så jag tror ni kan köpa whiskey ändå och må gott. Ta väl hand om er i vinterkylan. Många kramar

Anonym sa...

Han ser ut som någon på den där listan över de 10 mest efterlysta brottslingarna i Europa hälsar Hedlund!!!

Camilla (Rantis) sa...

...vi måste vänta en vecka till på svar från Riksbyggen...suck!!!
Tänk vilka regler det finns i Sverige!!

..men lgh e nog såld till ett medelålderapar från Litauen,
och får inte de köpa den för föreningen,
så går sonen in å köper den i stället....
och sen fick vi ALLA möbler såld...
tjhooooo!!!!!

ja, just det....
sonens kompisar jobbade på en bondgård....hör å häpnad... i Åsäng...
Hahaha välden e liten....

Carina sa...

Kriminell minsann :-D

Skönt att ni kom er hem lyckligt trots snön!
Här har snön vräkt ner hela dagen idag, eller mest blötsnö, så blött är det... vet int riktit om man gillar eller inte gillar... :-P

Många GRATTIS-kramar till Rantafar, från alla oss här i Åivo!

Misswhatsit sa...

Förargligt det där med boten, men fotot blev ju bra.:) Hälsa och gratta Rantafar!
Tack för kommentaren hos mig.
Ha en bra och mysig kväll!