torsdag 13 januari 2011

Idag blev jag konstnär....

Nu är nog dagiset på Maskros öppet igen, för idag har jag haft vattenlek. Vattenlek med Nikon och photoshop, riktigt kul kan jag berätta.
Visst är det lite B. Lindström över detta foto ???
Och detta , jag skojar inte, jag har inte photoshoppat ett enda dugg, det bara blev så när jag stod där vid diskbänken och knäppte med med kameran, och kranen på, och diskade en cd-skiva . Det var nån gammal jävla cd med Flammingokvintetten, eller nåt, därför det blev så många färger, kanske  " Nidälven stilla så vacker du är......"eller nåt....
Häftigt, aldrig har det varit så intressant att stå vid just diskbänken. 
Mera konst, nånting som kommer ur en kula...en svart mystisk kula....
Här är det party, party...men fortfarande vid diskbänken....
Vatten, vatten det är bara vanligt vatten och lite photoshoppat....
Där ser ni, idag har jag lekt dagis-lek med vatten, så nu vet lillaC att moffa öppnat dagiset och mommo var där.
Idag har jag fuskat och inte varit på någon promenad, en vilodag för kroppen, och inte alls nödvändigt skulle jag tro, men imorron ska jag kuta igen, Rantafar säger att det kanske blir sol tillåmed, hoppas det.
Ikväll svär jag inte, eller hur ???
Min bloggkompis Hasse Broms påstod i morse att jag inte kommer att bli nån biskop för Västerbotten....vem vill bli d då ???  jo men det vore ju rätt trevligt, alla skulle komma till mig med nybakta bullar, och jag skulle sjunga aveMaria, eller nånting, och vandra kring med min kräkla och dumstrut......Men nu har jag ju ett chips inopererat i nacken, som ger utslag redan när jag kommer till kyrkstallet, närmare kommer jag inte härligheten, och tur d.
Jag är så nöjd ändå.

Tjingeling...idag blev jag konstnär.

11 kommentarer:

"Lillagul" sa...

Vilka läckra vattenleks bilder du gjort !
Visst blir det fan så mycket roligare om man leker lite samtidigt som man diskar :)
Nää jag aspirerar inte heller på att bli Biskop någon djävla stans ;-)

Lotta sa...

Hur i hela friden har du burit dig åt? Detta är ju rena rama Picasso...
Den näst sista är ju skithäftig Skriv ut och sätt upp...
Jag hade en gammal ÅretRunts Dansbandsfavoriter så därför blev det massor av färger för mig också Året runt vet du...Mycket skiftningar.
Jag tycker att dina är underbara Så fortsätt med detta...
Hade du blivit biskop där så hade jag åkt upp på studs. Det är något jag inte skulle vilja missa hahaha!!!!
Kramizzzzz

Leovi sa...

I like this composition into folds texture and interesting colors

Rigmor sa...

Man blir verkligen imponerad!! Fast jag tycker nog ni ska lämna in ett vattenprov för analys, kan aldrig vara hälsosam att dricka det. Men vackra bilder blev det!!
Det där med biskop tror jag inte är något för dej, inte för mej heller om jag tänker efter. Upp tidigt på söndagarna, bara smutta på vinet (nattvarden) och sen ska man stå där och prata för tre gamla döva tanter bland femtio bänkrader, näe det kan inte kännas direkt uppmuntrande. Man får säkert inte säga vad man vill heller, där skulle det blir jättesvårt för åtminstone mej...
Ha en fortsatt bra kväll "overthere" (utrikeska...tror det betyder ungefär där uppe eller där borta...)
Kram på sej!!

Hasse´s Skärgårdsbilder sa...

- In´t faan ska du ha någon dumstrut....
- Tungt för Rantafar ikväll, förlust för Timrå och seger för Modo, värsta tänkbara.
Läge för några tysta minuter. Du kanske kan styra upp det... du har ju i alla fall nämnts i diskutionerna om ny biskop....:o)
- Ha det så bra ändå... / Hasse

Oljekritan sa...

Hej Benita lilla myrslokan, eller mysslokan,...Skitsnyggt målar du med din kamera.som en konstnär du är..har aldrig fattat, men lärde mig photoshop i skolan, glömde det likafort i min okoncentrerade tillvaro...du är duktig!!! Visst ser det ut som Lindberg..snyggt...
Du skriver så kul så man blir glad,kram till dig!

Hasse´s Skärgårdsbilder sa...

- Nu stavade jag lite fel, men det får man ha överseende med....

BP sa...

Herregud! du ÄR en konstnär. Skitcoolt!!! Love it!! Kom bara ihåg hur du gjorde - personligen har jag en utmärkt förmåga att glömma alla steg...

Annelie sa...

Supercoola bilder, hade jag varit du hade jag gjort canvastavlor av de där!
Kanonsnygga!

Carola sa...

Men va häftigt! Och allt vid diskbänken? Tänka sig att man kan ha så roligt vid en diskbänk. Det gäller att ta vara på vardagen. :)

Anonym sa...

Vad läckert! Det där måste man ju prova :) Mycket fina bilder.