lördag 29 januari 2011

Rutor.

Rantafar sitter i soffan å tjurar och vill inte att jag ska fota hans ruta, d står ju rutor säger han surmulet...
Äh...då får jag ta ettav mina fönster som jag fotade häromdagen, frostiga och vackra var dom. Jag gillar att fota just fönster på gamla hus, och många tankar går genom mitt huvud vad som har hänt där innanför. Det är nästan så att man kan känna energin runt omkring huset.
Mera fantasi om rutor kan du läsa här, och tack för besöket och ha en finfin lördag.

18 kommentarer:

cat sa...

Oj vilket vackert gammalt fönster. Så fint du har fotat det!

Monica o Jacob sa...

Tankarna kommer nästan alltid vid gamla hus, vem har bott här och vad har hänt. Snyggt foto, det finns i alla fall gardiner i fönstret.
Har inte tänkt på att dom andra kanske flinar åt honom, får stänga in dom nästa gång Haha
Ha det;-)

Tove sa...

Otroligt vacker bild! Så fint det blir med imman och isrosorna. Man anar värmen i stugan :D
Trevlig helg!

Pysselfarmor sa...

Fönster på gamla hus är som du säger underbart vackra - ja hela husen ju! Tänk om de kunde berätta....eller kanske är det tur att de inte kan berätta.

Svenska Dagbladet tömde sitt arkiv och då "kom jag över" alla tidningar från november 1951. Helt otroligt att bläddra och läsa...kanske ska jag presentera en arbetsannons man hade på den tiden...idag skulle det bli Jämo-anmälan och DO-anmälan mfl anmälningar som tar till vara människors olika intressen.
Ha en härlig lördag.

Lasseivomma sa...

Skulle ha varit kul att se Rantafrs "ruta" i bild. Förstår ju att den framträder bra nu när ni kör GI.
Fick veta av Pysselfarmor att ren och hjort inte smakar alls lika. Det är stor skillnad på Dovhjort och Kronhjort, det vet jag, ren har jag ju ätit, men det är inte så vanligt här nere så jag får väl testa när vi kommer uppåt i sommar. Om ni kommer förbi så ska jag utan tvekan bjuda på en bit hjort.
Vad gäller min bild så är den verkligen tagen ur ett lågt perspektiv, men på fullt nykter kaluv.
Ha nu en bra lördag, koka höns till buljong låter som att det skulle bli en rätt äcklig lukt i huset.

Camilla (Rantis) sa...

ja, de små rutorna är så fin fina...
vackra rent ut sagt!
ja, mitt foto från Knaust blev rätt läckert....lite konstigt....och lite snyggt...å lite annorlunda!

Solen skiner å det kommer bli en perfekt dag... =)
berättar mer sen...
Tut tut!!!

Elisabeth sa...

Jättevackert fönster. Visst väcker det en massa tankar. Ha dé!

Tezzie sa...

Vilka vackra rutor! Underbart foto :D

B i r g i t t a sa...

Snygga slitna rutor!

http://fotochip.blogspot.com/2011/01/rosa-bla.html

Oljekritan sa...

Så fint..och slitet, av tiden..vackert foto, som en tavla..Du ÄR konstnär, en ögonkonstnär, en fotoartist!..Ville måla ditt fönster!! Om jag kunde?..Go lördag till dig där uppe. kram

Anonym sa...

Ett mycket vackert fönster. Tycker också om gamla hus och historier kring dem.

ormbunke sa...

Så vackert fönster men så kallt. Det nästan känns genom bilden. Snyggt fotat och redigerat. Ha de gott. Anita

Kerstin sa...

Det ser kylslaget ut, hoppas att det var mer värme och kärlek i huset när folket bodde där.
Fint foto. :)

LissenTo sa...

Vackert gammalt och man undrar över historien om det gamla huset.

Ha en skön lördagskväll!//Kram Lissen

Anneli - A'la Foto sa...

Snygg bild på vackra rutor, perfekt för temat!



Ha en fin kväll!

Wildhearts sa...

Läckert! Visst är det något speciellt med gamla fönster.

Viktoria sa...

Vad fina rutorna blir med lite rosor och snö. Härliga färger i rutorna också tycker jag. Läckert!

Bildgatan sa...

Han gjorde rätt Rantafar som nekade dig tillräde till hans rutor för han visste ... du skulle hitta mycket bättre.