söndag 16 januari 2011

Kolhydratsnål matpaj.

Eftersom snälla Rigmor ville ha recept på pajen...så får hon det.
Väldigt enkelt 2 dl sojamjöl och 100 g smör till degen.
Sen kan man fylla den med vad man har i kylen.
Bacon som jag stekte med blandsvamp och skinka. Kokade lite broccoli.
Sopade ned allt i det lätt förgräddade pajskalet.
Vispade 3 ägg med lite grädde, och hällde över, och toppade allt med ost och pizzakrydda.
Gräddade i 200 grader tills äggröran stelnat.

Nu gjorde jag en sallad till igår, för att verka märkvärdig, men annars kan man ju ha tomater ovanpå också , det är gott.
Och man kan som sagt variera innehållet, finns så mycket gott att slänga ned i pajskalet.
Och denna paj är så god tack vare sojamjölet i själva pajen, den blir inte så där torr och tråkig.
Lycka till !!!
Tjingeling.

3 kommentarer:

Bettan sa...

Mmmm det låter gott och ser gott ut, skönt när man har en bra grund man kan variera innehållet i. Jag gillar paj men det blir dessvärre inte så ofta jag gör det.

Hoppas ni haft en fin helg

Marie sa...

Tjingeling på dig med :-) Tack för hälsningen och gott nytt på dig och de dina också. Japp det blev "några" bilder tagna på resan. Ca 2800 stycken så jag gissar att ni alla kommer spy på mig så småningom, ha, ha.
Mmmmmmm så gott det ser ut och GI det gillas. Är på rivstarts nivå i 6 veckor nu. Riktigt tufft. Inget bröd överhuvudtaget, inga spannmål alls, max 1 frukt per dag och inga bönor eller bulgur alls. Blir lite lättare sen. Vill försöka rassla av mig 5 "pannor". Jag skriver upp ditt recept direkt. Ska jag testa när det blir tillåtet. Kramen.

"Lillagul" sa...

Mums fili babba :)
Måste prövas någon dag !