söndag 10 april 2011

En lång (sam) hamn promenad....




En alldeles underbar söndag.
Sköna söndag.
Jag och Rantafar tog en lång (sam) promenad. Jag som vanligt... som en stoppande hanhund som benpissade överallt...och hela promenaden ned till hamnen tog två timmar.. många fotostoppar blev det.
Men va skönt...rygghelvetet håller på att bli normal.
Jag är lycklig...Rantafar är lycklig...alla "ägglada"... =D
Detta foto tog jag nere i hamnen tillsammans med hundra andra...
Sån tur att det inte ÄR filmrullar....

Och vad kallas dessa...en boj...en förtöjare....länsar....fendrar....men dom ligger iallafall mellan båtarna i hamnen sommartid.
Nu upplyftade och med en vacker blå himmel som bakgrund.

Denna krok kan lyfta 10 ton båt....
Jisses vilket lyft...

Ett vårtecken brummade ned till hamnen....kollade lite...vände och åkte iväg.

Plötsligt kom det en stor pinne farande till marken.
Skatjävlarna bygger för fullt...stora pinnar i näbben som dom trär och fixar för att inte deras bo ska blåsa ned vid eventuell blåsattack.
Deras ungar ska födas tidigt...sen ska dom matas med dom vackra småfågelungarna som kommer senare.
Därför säger jag skatjävlar....

Hittade krokus så gul att det lyste om dom....

Hittade scilla som inte riktigt slagit ut ännu...
Hittade dessa blommor som jag inte ens har namn på...men med en pissmyra som vaknat och klättrar uppför blomman.
Avslutar hela vår långpromenad med denna kissekatt som låg och njöt av vårsolen, och  helt villig att posera för min Nikon.
Söt med ett rosa hjärta hängande i halsbandet.
Får bli min söndagsblogg.
Jag var så lycklig imorse.
Varför ?
Jo kunde smörja in mina fötter, efter allt ryggtjosan.... kunde jag nå mina fötter utan att ryggen sa stopp....
Små framsteg är underbara när man haft besvärligt...

Tjingeling alla vänner...märks att våren har infunnit sig alla har mycket tid utanför bloggen.
Och kära Hasse Broms ska sluta blogga...snyft...hur ska jag få reda på när tjocka Hulda kommer i vattnet ????
Så kan det väl inte få vara heller....

10 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Underbara foto!! Ja den här helgen har varit sagolik, både i temp och sol. Så gott.
Näää, jag har väl inte gett upp ännu, tog bort lite bilder så jag kunde tillfredställa min 365 foto idag varjefall.
Kramiz Anki

Nette Cecilia sa...

Underbart att få följa din söndagspromenad tänk så mycket blommor det finns där på andra sidan,jag har varit till staden idag köpte pensèr o två väskor med andra blommor,kramis Nette

Madlar sa...

Vilka underbara bilder av våren. Tänk...det är bara 5-6 veckor sen vi hade vinterhelvetet utanför fönstret.

BP sa...

Vilken härlig fotopromenad jag kan gå här hos dig. Speciellt kul då jag tillbringat dagen i horisontal solläge på balkongen. Så jag behöver lite motion;-)
Favon är nog båtgrejen, älskar vinkeln! Åsså är jag mycket glad att rygghelvetet äntligen verkar bli normalt igen!!!

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan !

Det var skönt att höra.Måste vara fruktansvärt att inte kunna göra vissa saker bara för att ryggen strejkar.Jag kunde gå i trappan i mitt hus sakta upp och ner.Men cykla det kan jag nog inte.Inte ens den 27/4 med motstånd 50%skriver ett mail till sjukgymnasten och berättar varför.Har inte cyklat på 7 år,för mina knän skull.Får ju t.o.m.ont vid gång.
Nu är det gnällt färdigt.
Jag fick för mig, tänk om jag är skengravid ? som i unga år.ser ut som det.hahahahaha
Dålig hållning dessutom.

Kram Mi

Unknown sa...

craspedia globosa, solboll =D

kram

Wildhearts sa...

Förstår att det tog tid med så många motiv. Det översta bilder är underbar! Den hade jag gärna haft på väggen.

Camilla (Rantis) sa...

men så skönt att ryggen e bättre, å härligt att se så mycket vårfoton på bloggen....

Vi hade ju "sen" utcheckning från hotellet, kl 18.00 så vi var hemma vid 20 tiden ikväll...
Skönt men kallt i Lilla Stugan...
Hör av mig mer i veckan....
nu är jag trött efter helgens bravader....
*S*

Kramiliikram!

Annelie sa...

Det syns verkligen att du haft en skön söndag på bilderna!
Och visst minns jag också när vi anlände med husbilen, jag ler vid minnet! Vad kul det var, och jag börjar också snart undra, var det bara en dröm eller..... det känns som igår och ändå en evighet sedan!
Men visst var du med på kalaset!
Johan (äldste sonen)har varit och fiskat flugfiske och var mycket noga med att jag skulle skicka en bild på fångsten till dig, den kommer på telefonen. Skicka den till Rantamor sa han, hon begriper sig på det här med fiske!
Så nu går jag och gör det!

Herta sa...

Surfade in på denna blogg. Ville bara säga att bilderna är jättebra och intressanta. Skall kolla runt lite nu.