fredag 15 april 2011

Jösses vilken kväll....

Min blogg kom av sig lite ikväll.
Ringen brast ikväll.
Min Mor ringde, va lessen....nu var dom bara tre kvar i syskonskaran....
Undrar hur det kommer att kännas när vår syskonskara brister...
Den första...vem ???
Näe jag är en framåtsträvande människa...vill helst skaka av mig och konstatera att...livet går vidare....sorg...javisst men jag är rätt tillfreds så länge livet försvinner i rätt generation.
Det här blev en konstig blogg ikväll...blir så långtifråntänkade hela tiden.
Förstår att en sådan dag kommer.
den kom ikväll.
Hade gjort en underbar meny.
Rantafar grillade renryggbiff...och majs...
Jag gjorde en kall "gucca" sås som var het som satan.....
En varm sås på buljong av ren och tillsatt av rödvin....
Och ungsstekt potatis,,,,
Sen knaperstekte jag trattkantareller....hyvlade på parmesanost....
Tja....... det knulladeihopsigriktigt....
Nu har jag hållit på med denna jävla blogg hela kvällen.....
Herregudochhansfru hur det kan bli.
Men jag hoppas fortfarande att ni är vaken....att ni orkar läsa och att ni har en underbar kväll...även om den håller på att ta slut.

Tjingeling alla kära vänner....imorron kommer en dag till......

13 kommentarer:

Leena sa...

En hel kväll har ni haft, förstår jag. Det är en tankeställare när de äldre i släkten försvinner ... men det är att försöka göra det bästa av det liv som man fått, och tänka på att livet inte är för evigt. Tråkigt nog blir man ibland påmind om det, fast nog är det nyttigt också ...
Och oj vad ni har festat ikväll, blir ju riktigt avundsjuk. Vi har bara grillat lax (skulle gärna få tips på en en riktigt god fryst lax, nån?) och så en Chardonnay till. Inte illa i sommarnatten. Mmmm .... var det!

Mimmi sa...

Ja imorgon är det en ny dag .. och kanske .. kanske kan vi få fint väder här i Karlstad ... solens stad säger de ...som inte bor här ..men vå får väl se om staden kan leva upp tills sitt namn imorgon :)
Nu blev jag hungrig ..men inte kan jag väl ge mig till att äta något nu !! eller ... får se :)
ha det så gott
kram/mimmi

BP sa...

Vaken och vaken. Ja om det inte hade varit ikväll så hade det varit imorgon bitti som jag kommenterat...
Håller helt och hållet med dig angående när en människa går bort i rätt generation. Är man över 80 så är det "naturligt" liksom. Så kände jag även när mina föräldrar gick bort. Kallt - jo kanske men realistiskt.
Om jag ser på din lyxmat så kan jag bara konstatera att jag precis ätit rostat bröd med italiensk vitlökssalami och mozzarella på. Japp, jag vet vad klockan är - så säg ingenting. Å japp, vi åt middag - också.

PS. Vet inte hur många syskon du har - men den dagen den sorgen skulle jag säga. DS

Unknown sa...

Självklart har jag både hunnit och orkat att läsa! Tänkvärt det du skriver.
Ha eh fin helg!/SA

Anonym sa...

Det är ju bra att jag ligger 6 timmar efter dig då!
Visst är det som du skriver, sorgen finns, och livet finns också. Båda har sin plats.

Äventyret framtiden sa...

Så hittade jag åter en härlig blogg!
Tack för ditt besök hos mig, nu tågar jag in här hos dig!
Livet är aldrig så levande egentligen som när döden har knackat på... då stannar allting upp och man blir tidlös, tyngdlös, man bara är...
Precis som du skriver så är det ändå skönt när det blir den "rätta" generationen som somnar in

Ha en finfin dag!

Barbro sa...

Min syskonskara brast för för 16 år sedan - ofattbart.

Inget har varit sig likt sedan dess.
Usch hur det ska va - livet...

Nu hoppas vi på en solig helg att muntra upp oss med!

Kram

Camilla (Rantis) sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Rigmor sa...

Sorgligt, men som du skriver, så länge det är i rätt generation så...men det är aldrig rätt tid, det har jag lärt mej när jag jobbat inom äldreomsorgen. Även om barnen förstått och vetat en längre tid, så just då, nej då är det fel tidpunkt. Svårt.
Ser att menyerna var olika igårkväll...kan det bero på var man bor i landet...*skrattar*?? En smörgås i farten blev det här, sen iväg och vara barnvakt till en skara vars mor åkte på konsert, vilket hon gjorde alldeles rätt i!! Skrattade gott åt lillprinsen, som älskar fåglar över allt annat, hans syster (minsta prinsessan) satt och petade näsan och jag frågade lite försynt om hon letade kråkor...?? Prinsen vart överlycklig, äntligen en pippi på nära håll!! Får väl ta med honom på fågelsafari någon dag.
Ha´det så gott "där uppe", och njut av livet!!
Kram kram

Camilla (Rantis) sa...

nä, usch blir lite lessen jag blir me....
Tänder ett ljus å tänker på min mommo ...
♥♥♥

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Godmorgon !
Hoppas det känns bättre idag.
Hemska tanke.
Hoppas det inte blir jag som går först, bara för att jag är äldst.Har en kusin som är tio år äldre i Nybro, en kusin i Mexico City som är ett år äldre,läkare så hon vet väl att ta vara på sig.Och jag håller på.är bara 68 än.
Grillad majskolv, gott.


kram och en trevlig helg !

Lilla C's mamma sa...

Tveksamt om man kan kalla det dans, fort gick det så jag hoppade omkring med dunsande elefantfötter. Men va fan, med lite träning så kanske det kan bli fason även på den här amazonen. För det var så jag kände mig, som en klumpig jättekvinna. :-)
Men som du skrev, meningen är att hålla igång kroppen, och till det tjänade det sitt syfte.

Madlar sa...

Mina syskon....en ett år yngre bror o sladdissyster 6 år senare. Uppväxtens rivalitet, avundsjuka o tjafs har med åren o mognad helt försvunnit. Kvar finns en fördjupad relation där vi utan motprestation stöttar o älskar varandra. Vill inte tänka tanken att någon av dem en dag är borta. Det gör alldeles för ont.