lördag 7 april 2012

En jävla bra påskhelg....

Så kom påsken....den dundrande högtiden som är så nederlagstippad,
vi hade då inte ens lagt in ett "välkommentillpåskkort"
men det behövdes inte för här ramlade lilla familjen från Tomtebo in...
och gissa om vi blev glada....
Tjohoooo här fanns det överraskningsägg ,och överraskningsmat...
och en förrätt med chips av lufttorkadkött......
ägg och krutonger....
mumsigt....
Sen när varmrätten tar vid så kan jag ju i skrivandes stund inte ens säga vad vi åt....
Ett kött som var så mört att det inte ens var sant...
grillat på en helt oskuldsfull Webergrill...Rantafar grät....
bisonkött kan det vara sant ????
Hoppas.
Idag har det varit rätt bra väder och dom som inte har haft något att göra med
påsklunchen har kunnat njuta ute i solen.....
och Colin blåste sina första såpbubblor ute på altanen i en meter djup snö...
där pappa och moffa grävt ned sina öl.....
Mommo gjorde en påskbuffè....
Bara mums och mums...för fisk och lax (åxå fisk) ägg, räkor och ägg å allt annat skit som ska vara på påskbuffeèn.
GOTT....
och sillen nyinlaggd.....
Vet inte om Tomtebofamiljen vill att jag lägger upp ett foto av dom...
skulle ju ta ett poträttfoto av mamman som blitt varuhuschef....
men detta foto blev väl ändå inte så tokigt.....

Nu har kvällen sänkt sig över oss...
påsklördagen är snart till ända...
Tjingelingen alla underbara människor som läser min blogg....
fick höra av mor att ni i södra Finland också läste min blogg...
Kul , kul Rita och Janne välkommen till min blogg....

Tjingelingen alla och en underbar helg.....

9 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Som vanligt! God mat av icke denna världen, fina bilder, härliga människor och så ditt befriande raka språk!

En toppenhelg önskas!

Karin

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Vilken jättegullig familj.



Lilla C, Lilla C´s Mamma och Pappa.

Ingen behöver svälta då de besöker Dig och Rantafar.
Du bullar ju upp ett helt påsk-smörgåsbord.

Ännu inget besök av någon, men helgen är inte slut än.

Kram Mi

Rigmor sa...

Vilken underbar bild på familjen!! Den kan de då inte misstycka om...!! Och åter igen inser jag att vi skulle bo närmare varandra, eller åtminstone jag närmare dej...för här blev det då inte samma stuk på påskmaten!! Trött som en trånande marskatt sjönk jag ned på en köksstol efter jobbet idag, och där blev jag sittandes både länge och väl...så till slut kom maten fram på bordet ändå. Han vet då...gubben min...när klockan är slagen och mor i huset behöver födointag för att över huvudtaget orka truta med munnen till en påskpuss.
Ha nu en riktigt bra fortsättning på påskaftonskvällen!!
Kram kram

Camilla (Rantis) sa...

...men jösses vad jag gick miste om bara för att denna dumma bacill kom å hälsa på... =(
Ett superduper läckert påskbord, hela lilla Familjen C å så min Rantamor å Rantafar förstås...


...vilket otroligt fint foto på Lilla familjen...
Snyggt fotat Rantamor...du kan du!!!

BP sa...

Bilden på lilla familjen är absolut kanoooon. Du borde öppna en fotoaffär och ta familje- och brölloppskort!!! Helt suverän bild!
Åsså är C blond, medan hans föräldrar är mörkhåriga. Dottern är mycket lik dig tycker jag (speciellt munnen) och lilla C är en kopia på sin pappa (minus hårfärg då;-))
Ditt påskbord var helt underbart det med - mums! Å bison har jag då aldrig ätit;-)
Ha en fortsatt glad Påsk Rantamor!

Nette Cecilia sa...

Lika läckert som vanligt på dina bilder ,jättefint familjeporträtt du tagit ,du kan väl börja extraknäcka som fotograf ,trevlig påskdag ,Nette

Oljekritan sa...

God och snygg mat..snygga männskor'.
--och äggen ser också perfekta ut...och påsken blir bra, bara den är glad..Varför är påsken glad?? Varför är julen god?? Midsommar?? Glad igen?? God fortsatt påska till dig..Kramenkram

Kerstins foto sa...

Jättefint porträtt av de dina. Du kan du, Rantamor. Och påsken ser ut att ha varit en helt fantastisk tid för er, både med mat och sällskap. :)

Fjällripan sa...

Håhåjaja vad gott det ser ut!! Jättefin bild på familjen också:)