torsdag 26 april 2012

Fortsatt nyföddnyfikenhet och hämtning på dagis....

Med mitt nyfödda objektiv, smyger jag runte lite överallt för att försöka,
och åter försöka att få till några foton jag är stolt över.
Detta är ett örhänge.
Japp så är det, tro det eller ej...från Indien där min Faster tillbringade
all sin tid i livet...som missionär som det heter.
Jag vet inte mer... än att hon brann för livet där, att hon offrade alla sina timmar
i livet där, och att hon trivdes och ville vara kvar,
men tvingades hem...och blev identitetslös, obrukbar invandrare i sitt gamla land,
dog av ett brustet hjärta.....
Ja vad säger man...inte vet jag,
min Faster var en reko människa, värd så mycket mer än att bli
överkörd av en församling, som kallar hem sin personal när dom är förbrukade...
Lite foton med Mac-Tamron kan jag bjuppa på,
Något jag bara slängde iväg, efter att jag försökt att vara duktig på lite inställning....
köpte hem lite blommor bara för att fota.....
Idag åkte vi in till Ume å kidnappade Colin på dagis, ha ju längtat så...
Och han var på sitt busigaste humör och hade längtat efter oss...
om vi blev varma i hjärtat....japp.
Imorron blir det en intensiv dag som säkert, som halleluja och amen i kyrkan,
börjar med ett jädrans kuddkrig...
Sen får vi se vad det blir, ska ju bjuda hans föräldrar på trerätters på kvällen,
och då får nog allt Colin vara med och fixa lite....

Tjingelingen nu ska vi ta ut lite på förmögenheten igen.....
bäst att ta kurs mot sängen, för vi vet inte riktigt när den lilla vill att det ÄR morgon....
vi har ju d när vi sovit klart.
=D  =D

11 kommentarer:

Maria sa...

Lite gosetid med Colins skadar nog inte utan spär på goa känslor som man får av de små.
Va fina dina macrobilder blev, jättefint ljus också.
Ha en finfin helg/kramizar

Joormen sa...

Måste testa igen.. tredje gången jag provar skriva hos dig och det blir ingenting.Sköna bilder som alltid och fåglarna är bara underbara, vill åxå... juuuu....

Tränar mig på macro med men är så värdelös, men bara kämpa på VILL och det är ju viktigt.

Najs att ha barnbarnet som sätter fart på morgonen kör hårt med kuddkriget.

Ha en bra god helg med spännande tre rätters...kan jag tro..

Joormen sa...

Kors i taket det funkade! Hahaha ifall du inte ser det fniss fnitter och garv..

Annelie Esséus sa...

Wow, vilka fina bilder! Och det på Colin, har du tagit det också med det nya objektivet? Superbra!
Imorgon flyttar Liam och Tristan till sitt nya hus. Liam ska vara hos mormor och lille Tristan och jag ska baka tårta och fira in det nya. Spännande tider för de små och de stora med för den delen! Det flyttar en bit utanför Stockholm, det tar 20 min att köra så de är fortfarande ganska nära. Ingen har råd att köpa hus i Stockholm ju.
Idag måste jag väl i alla fall inviga mitt 90mm!?
Kramar från en grönögd.......;)

Herr Nilssons Fru sa...

Men, stackas din moster som dog av brustet hjärta, undrar just varför hon tvingades hem. Öronhänget var varjefall ovanligt o häftigt.

Har du slutat kalla Colin för lilleC, har han växt ifrån det o sagt ifrån:) Du tar underbara bilder på honom kanske för att han själv är så söt o go.

Om du är sugen på tävling, så välkommen inte till mig.

Go helg o kramiz

Kerstins foto sa...

Vilken tragisk historia du bjuder på, stackars lilla fastern.
Du jobbar på bra med ditt Tamron och fint blir det.
Ha en mysig dag med C, jag njöt igår av lille N. :)
Kram

LissenTo sa...

Brustet hjärta vill ingen dö av, huvaligen. Stackars fastern

Ha en fin helg. // Lissen

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i Lappland.
- Det blir bättre och bättre med Mac-Tamron. Är säker på att ni kommer bli de bästa vänner !
- Sen är bilden på Colin en alldeles lysande ögonblicksbild.
- Ha det så bra däruppe !!!
Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

BP sa...

Smycket är otroligt vackert och tillhörde en modig och hängiven människa. Din fasters öde påminner om makens mormors som spenderade nästan hela sitt liv i Egypten.
Bilden på Colin är supberb. Ha det så roligt med den härliga killen.

Unknown sa...

Hej där uppe! Ni kommer säkert överens - du och ditt nyfödda makro.
Bilden på Colin är toppen!
Ha en fin och trevlig helg!
/SA

Lotta sa...

Suveräna bilder allihop men jag föredrar nog busisen som sätter lite sprätt på tillvaron för mormor och morfar.
Man blir som en annan människa när man har dem hos sig.
Kul att du gillar ditt makro.Det har fått jättebra kritik. Jag har ju ett likadant.Bra ljus.
ha det gott och ta det försiktigt med kuddarna.
Kramizzz Mysig helg!