lördag 11 maj 2013

Bobilsutsläpp och gourmèmat....

I morse när vi vaknade hade vi nog bara tankar på att vi skulle hämta hem
BOBILEN...
och detta foto har ju inte så mycket gemensamt med att vi slängde in oss i " LillaBlå"
och åkte iväg för att se om Bobilen ville komma hem....
För denna bil är ju grön, men eftersom jag läste att trissen var en tävling i grön, grönt...
denna söndag,
och att priset var att få övernattningar i Stockholm,
så kittlade det otroligt,
skulle ju vilja övernatta i Gamla Stan....fota lite...spännande.
ja men det blir imorron det...
I dag har vi hämtat hem käraste bobilen.
Som att hämta hem ett barn från ett barnhem, för där stod lilla bobilen,
och trängdes med alla stora, breda, feta husbilar och husvagnar....och
ännu fetare båtar som hämtades av stora bilar...
jag hade verkligen kameran med men blev alldeles matt av allt stress och många människor,
bilar, husvagnar, husbilar, båtar å allt snickesnack.....
inte ett foto.
Och om ni ser mitt foto av Bobilen så blunda för att det är en snöhög i bakgrunden....
hemma på våran gata...
Rantafar ser på "hockey".....
Kolla toffeln......
Men jag tog ut en renstekshelvete när vi kom hem idag,
trodde det skulle bli en gryta,
men,
det var en kanonrenköttsbit som Rantafar grillade....
Jag gjorde portionsgratäng i mina formar,
och det blev så gott,
så nu ska jag köpa flera av dessa höganässmågrytor....
Mumsmat i kväll, och vi borde ha haft ett gott rött till....
men Barbro fick duga....
men maten var så goood, och till salladen blev det grillad ananas.

Nu bara jäser vi...
å på tal om jäser så har jag inte sett ett spår av bagaren som smet.....
men jag tror att alla bagare vill jobba utomlands nu till sommaren....
utan toppluva å långkalsonger.....

Tjingtjong nu kan vi slänga långkalsong.....kramar från Rantamor...

" om man bara gillar sig själv...
har man större chans att gilla alla andra..."

9 kommentarer:

Mallan sa...

En riktigt god middag värdig en restaurang! Härligt att ha bobilen hemma - nu är det ju snart dags att köra ut med den :-)

Äventyret framtiden sa...

Bättre än restaurangmat på min ära:)
och nu börjar Bobilen rulla...

Karin

Fjällripan sa...

Mums så gott! å så kul att ni fått hem bobilen igen :)

Solglittret sa...

Så härligt ni har det ååå det gläder mig...hihi...fortsätt njut!
Kram Lollo

BP sa...

Ja man kan ju säga som så: Tur att du inte släpper ut kossor och får - då hade hag dött en långsam död som asfaltbonde;-)
Fastnar på maten som jag bara skulle mumsa i mig utan en sekunds tvekan.
Köpte sådana portionsformar till maken när han fyllde år ifjol - å han har inte använt dom en enda gång.
Ska genast klaga;-)

Anonym sa...

Önskar jag kunde sitta där med Rantafar och kolla hockey. "Mitt" lag, Washington Capitals, är i första delen av Stanley Cup tävlingen. Vi har Nicklas Bäckström och Marcus Johansson i vårt lag. New York Rangers har NHLs bästa målis, Henrik Lundquist. Ställning:
Caps 3, Rangers 2. Spännande!!!

Ruth i Virginia

Herr Nilssons Fru sa...

Så härligt att bobilen är hemma igen. Nu bär de av då!!!
Härligt, härligt.

Kramiz

Margareta sa...

jag läste det här inlägget i går men glömde, eller tänkte att jag gör det i morgon och nu gör jag det.

När jag visade matbilden skulle du hört sambo ... han byter nog gärna bort mig =) Fast jag höll envist fast vid att det var Rantafar som stod för köttbiten. =)

Nu förstår jag att din frånvaro här på bloggen närmar sig med stormsteg. Du får (om du inte redan har) fixa ett mobilt bredband, kontantkort är ju perfekt när man bara behöver ibland.

Hihi, ska jag skriva som bara lättjar mig här för tillfället och mindre lär det bli när jag är borta och jobbar. Tänker inte ens ta med mig kameran. =(

Nu är det ett evigt klickande på fjärren, mellan trav och matchen USA-Tyskland.

Anneli Esséus sa...

Jo den maten skulle man såklart inte säga nej till kan jag tala om, det ser supergott ut, och var det säkert också!
Nej jag jobbar inte inatt, jag ska dit imorgon och fixa lite arbetskläder, skriva på papper och lite sånt. Sen börjar jag på tisdag. Och jo, jag har jobbat där innan så jag känner de flesta redan. Men det är helt nytt bygge, de höll på att byggas när jag slutade där sist så jag hittar ingenting. Stort rent och "spacat" är det. Teknologin är av senaste modell så där har man ju nåt att bita i också.
Det klart att ni ska flyga ner i sommar, vi landar nog ganska snabbt här, vi har ju varit här innan liksom.....Puss och kram från oss!