lördag 18 maj 2013

Heja Sverige, heja Finland.....

Kan bara berätta att,
Colin blev avslängd av sin mamma i morse här hos oss,
och att vi blev överlyckliga,
mamman fortsatte på nåt klassträffs-spektakel,
och pappan skulle ha nå hockeyfest helt okänt för oss...

Colin hade kvar all sin energi för hockey-sporten och målade flaggor,
Moffa fick den finska flaggan och Colin och Mommo skulle ha den svenska flaggan...
andra sidan är ni klara...ljud över hela vardagsrummet...

Sen kom ju melodifestivalen, och det blev nog lite FÖR mycket
för den lilla han somnade rätt fort,
och nu har Moffa bäddat i musikrummet, Colin ligger å sover i moffas säng,
och det enda han hade velat se var den där jätten,
han som var större än pappa, mycket större,
men nu somnade den lilla,
och i morron bitti ska vi äta frukost och åka iväg på hans livs första fotbollsmatch.
Gissa om min kamera är med ???

Tjingelingen i kvällen alla !!!

7 kommentarer:

BP sa...

Jag tar hellre hockeyn måste jag säga. Nej fel - jag vill se Bilder av fotbollsmatchen för den där eländiga ESCn med kompis-voting står mig upp i halsen. Jag menar hur kan de baltiska staterna som ju hatar Ryssland lägga sina röster på Ryssland - å vice versa. Åsså röstar alla skandinaviska lag på varandra. Nej fy f*****n. Kommer inte att lyssna på denna skit (sorry) nå't mer. Coling gjorde det enda rätta... han somnade - det gjorde maken också...

Anita sa...

Ja så ble det Danmark!)))
det er noe sjiit syns jeg hele gran prix!Politikk hele greien!
Men ha en fin kveld til dere i Svrige!!!Takk for support!

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i norr.
- Skönt att kunna helgardera.
Vilka härliga bilder från er premiärtur på havet. Nu längtar man verkligen ut dit. Men idag är det dimma och regn.
- Ha en fortsatt bra dag !!!
Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

ansepanse sa...

jag hejade på Finland men vad hjälpte det
vad härligt att Colin blev avdumpad hos er
kramar

Margareta sa...

Kul med en final och spännande med en sådan bred publik, tur att Colin fick vinna.
Sitter och läser blogg nu när jag är på Arlanda och väntar.

Ja att värmen har kommit är hur underbart som helst. Ser att det både sjösatts, fångats, druckits och en hel del annat mys, som vi till stor del kan tacka värmen och den stora gula.

Nu börjar solen även lysa över Arlanda, jag tog med den - men bara några strålar av den.

som sagt, jag hatar väntan och tåget går inte förrän efter två, gud vad det är tråkigt och jag gillar inte heller att klinka på paddans tangenter, fingervalsen är inte något för mig.

Ser fram mot härliga fotbollsbilder, ska försöka se delar av hockeyn på tåget.

Ha det gott och njut av båtlivet.

Krönikören sa...

Vilket land hejade ni på? Egentligen. Var är hjärtat när man har en fot i båda länderna?

Superfina kort här nedan. Du kan du!

Vform sa...

NEJ ... inte hjälpte det fastän Rantafar fick finska flaggan ...
Men vi kommer igen ... får väl heja på någon annan nu ;O)
Må gott!