lördag 21 januari 2017

En lördag att vara nöjd över !!!

Idag bestämde vi oss för att äta ute, vi kan ju också kosta på oss ibland !!!
Vi packade ned korv, senap och ved....
Vi drog ned till Kärleksudden, inte långt härifrån, inte någon promenad att tala om,
men vi kom ju ut och fick andas frisk luft.
Min rygg ville inte alls gå längre och jag får böja mig , hur det nu än är !!
Pissrygg !!
Och man får ju vara försiktig så att det inte blir för mycket frisk luft..... =)
Men vi njuter av det lilla,
vi brasar till det, och vi grillar korv....
Några rådjur skuttar iväg på isen...bråttom, bråttom.
I morse när jag klev upp vid femtiden, då var det fyra rådjur  utanför köksfönstret,
dom letar mat dom små rackarna....
Kaffet var bara så varmt och bara så gott....
I kväll har vi ätit ungskyckling i citron dressing...
med ris och en rätt stark kryddad sötsur sås...men gott nog.
Var på loppis på fredag och hittade dessa små tallrikar med Gefle stämpel för EN krona styck, alltså fem kronor för dessa söta tallrikar,
ska servera min äppelkaka så dem.
Till min lilla prylhylla hittade jag en dockserviskopp i miniformat,
för 1 krona...
Inte mycket att pruta på tyckte jag, men så säger tjejen att jag får den som på handeln,
hade handlat för 7 kronor ,
två pocket böcker också för en krona styck...

Tjingelingen alla ha en trevlig lördagkväll....

11 kommentarer:

Hajan sa...

Så jättefina tallrikar, och dockservisen hur gullig som helst.
Visst är det roligt att fixa lite byte ibland.
Vet vad Du talar om, jag har både Pissrygg och Pissben ,
men vad gör man, det går ju ihte att byta heller.
Men vi skall klara av det, sjöng Martin Ljung så vi får väl sjunga
och säga det samma

Ama de casa sa...

Oj, det var till att sätta sprätt på pengar där! Men ibland får man lov att kosta på sig ;-)

Grillad korv. Såååå gott! Och att äta den ute på det där lyxiga viset gör ju inte saken sämre :-)

Herr Nilssons Fru sa...

Oh de är så gott att äta ute, på något vis blir korven godare :)
Härliga bilder. Vilken söt liten service o billigare kunde den ju inte bli. Jag har dammat av min blogg och hoppas jag kan hålla den damm fri nu :)

Kramiz

Åke sa...

Den lördagen såg inte tokig ut :) Att sitta ute i naturen med en brasa och grilla korv det kallar jag frihetskänsla :) Nu vart jag sugen själv...

Gunnel sa...

Jag gillar er uterestaurang. Vad du fyndade på loppis. Jag samlar på dockserviser, men judt den modellen du visar har jag inte.

Nette Cecilia sa...

Äta ute det har ni nog som en stor förmån .Fina fynd du gjorde ,gillar minikoppen ,kramen Nette

BP sa...

Här tar jag kycklingen och tallrikarna rakt av. Åsså föreställer jag mig rådjursdadel på en tallrik också;-)
Bilden med termosen och de röda kopparna är helt suverän!

HWIT BLOGG sa...

Häpp så härliga bilder och kul inlägg! Alltid en sann fröjd att kika in till dig...
Kram Titti

Susanne sa...

Er utflykt ser så härlig ut.

Paula i pörtet sa...

Hej, jag kan känna doften av elden ända hit! Skulle tro att det ser ut så även på våra sjöar här men det blir lite långt för Blinka och mig att traska. Först ett par km till sjön, sen ut på den, hitta mysigt ställe sen hem. Men nån vacker dag får det bli så, min rygg strejkar också, o det är så drygt så! Nu får jag låta sparken stå ett tag, tyvärr för det känns som att den förvärrar stelheten i ryggen, antagligen spänner jag mig och så blir det en statisk rörelse hela tiden. Skit att bli gammal, o ändå inte, haha. Knoppen blir ju bara klokare med åren och om bara kroppen hängde med så!
Det ser nästan ut som om vi har mera snö än ni, i allafall i träden..
Ha en fin solig tisdag

Fjällripan sa...

Åååå så mysiga bilder! Får mej att längta ut på direkten! :)