torsdag 26 januari 2017

Hur kan Rysslands regering med Putin i spetsen vara så ond så jävla ond.

Ikväll gick jag till sängs med så mycket negativa tankar, så det gick inte att somna.
Det som fick mina tankar att börja snurra runt, och mig att bli förbannad,
var det beslut som togs i Ryssland idag.
På min näthinna, har jag denna ryska kvinna som står och läser upp en ny lag,
en lag där kvinnor och barn blir ännu mera utsatta i ett land där så många redan far illa.
Våld i hemmet, misshandel inom familjen kan du inte mera anmäla,
staten tar inte ansvar för sådant.

I ett land där det redan är så många misshandelsfall som leder till döden,
där barn lever på gatan för att deras hem blivit än mera farligt,
deras mor blivit misshandlad och inte mera kan ta hand om sina barn.
Vettskrämda, skräckslagna barn som så småningom hamnar i prostitution,
blir misshandlade, utnyttjade och dödad.

Vad är det för budskap Rysslands regering med Putin i spetsen för ut till
den övriga världen ??
Hur kan denna ledare ens se sig i spegeln på morgonen, se sina egna barn i ögonen.

Utanför Duman protesterade två kvinnor.
Bara två.
Men det var massor av polis och militär där.
Hur mycket stryk fick dessa två fredligt protesterande kvinnor ??
Blev dom fängslade, blev dom förnedrade ??
Lever dom ens mera ??

Jag blir så in i helvetet förbannad att det gör ont inne i mig.
Jag mår så dåligt över att se hur ondskan kan få slå, istället för att skydda.

Klockan börjar närma sig två, och natten ute är alldeles svart.
Snart kommer postbilen rusande med morrontidningen i grannens lådor,
själv läser vi bara på nätet.
I morgon kommer det att vara en ny dag, men jag ska fan inte glömma hur Putin behandlar sitt eget folk, och framförallt sina kvinnor och sina barn.
Världen har blivit med många ondor just nu,
och när dessa ondor slår sig samman då blir det ruskigt hemskt i världen.

Tjingelingen i natten....är inte i hatten men har svårt att sova.

16 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Världen håller på att bli riktigt otäck - på ett sådant vis som vi trodde tillhörde medeltiden ... svårt att finna ord.

Nette Cecilia sa...

Det här är en av anledningarna till att jag slutat titta på nyheterna man bara mår dåligt och blir arg för varje gång .Man kan ju inget göra för dom stackars människorna som får lida .Hoppas du får en fin dag ,kramen Nette

Vform sa...

HÅLLER MED DIG ... fy f...n :(
Precis som för dig så fanns den där "nyheten" i mitt huvud hela dagen! Kanske Putin behövde den lagen för egen del, ingen vet hur det är innanför hans egna väggar ... kanske för att skydda sig själv!
Världen är i olag ... vad blir det av allt som bestäms och som kommer till makten! Hur ser det ut inom nära framtid ....
Vi håller andan ...
Kramen till dig och hoppas på en bra dag!
/ Vivan

Hajan sa...

Lilla gumman jag skrev om eländet i går på min blogg.
Så det har blivit, fy tusan säger jag.
man förstår ju att Putin och Trump kommer bra överens.
Blaha säger jag, Ur led är tiden,
Snart får man nog inte tycka nån ting, kram Hajan

Anonym sa...

Håller med. Världens mäktigaste nationer styrs av galna män. Det är allt svårare att tänka positivt./ Margareta W

Anonym sa...

Har inte hört det här om Ryssland/Putin
men ska försöka hitta nåt på nätet.

Ja du, det är mycket att bli förbannad på just nu,
och det är bra att ha en blogg att ventilera sin
ilska. Vad som försiggår här är otroligt. Få se
hur det spelas ut. - Theresa May, Englands prime
minister kommer hit i morron; första internationella
besökaren.
Men i dag skiner solen och jag ska iväg till mitt voluntärjobb
om ett par timmar. Alltid kul. Man tar solglimtarna,
där man kan hitta dom. Kram från

Ruth i Virginia

Hantverkarglädje sa...

Jag såg detta också, reagerade med avsky och frustration. Snart är hela världen ett enda kaos känns det som. Den ena tokigare än den andra kommer till makten efter att en del diktatorer tagits av daga. Man behöver inte titta långt numera för att bli både skraj och förbannad och berörd av allas elände. Känns inte helt bra i vårt eget land numera heller så det så.

BP sa...

Putin + Trump = medeltiden. Klar Hitler-varning över det hela.

Herr Nilssons Fru sa...

Ja man blir mörkrädd. Vad är det på väg-hemskt. Uch o fy.
Kramiz

Susjos sa...

Verkligen läskigt, läste också om detta igår. Har hela världen blivit galen?!
Kram och sov gott...hoppas i alla fall du får sova i natt! Gonattkram

Fjällripan sa...

Ja vad ska man säja....helt ofattbart! Var är världen på väg...?

Ama de casa sa...

Vidrigt, det är vad det är. Kan bara hålla med dig, och dela din ilska. Men vad hjälper det?
Ofattbart...

HWIT BLOGG sa...

Ja man kan undra...verkligen...det håller på att bli en helt SJUK värld vi lever i!
Jag blir arg varje gång jag ser på nyheterna eller läser tidningen...
Ett BRA och tänkvärt inlägg från dig.
Kram från Titti

Paula i pörtet sa...

Jodu, nu har vi två galningar på var sida jorden, frågan är vem som tar priset??? Maktfullkomliga galningar, i Ryssland får väl invånarna inte ens veta vad som händer i övriga världen så det har något att jämföra med...låt vodkan flöda så folket håller sig fulla o nöjda och istället för att slåss karl mot karl så kan man alltid slå käringen på käften...
Flåt, det var inte vackert sagt..
Nä, så att, man börjar bli betänklig om man överhuvudtaget vill öppna en nyhetssida längre...
Hoppas du sussar gott inatt istället, ta dig en jamare o krama gubben så kanske det går bättre

Hyrestanten sa...

Erdogan,Trump,Putin ... Hur är det möjligt? Allt sker så snabbt och jag känner rädsla.

Susanne sa...

Ryssland är ett sjukt land. =(