tisdag 24 januari 2017

Våra stunder av lycka ska bara vara våra...

När värken river som värst i min kropp, då kliver jag upp ur sängen,
ingen idè att ligga där som en kebabrulle och snurra runt, runt.
Tänkte att om jag dyker in i mitt fotogalleri och hittar ett fotografi,
sen kan jag sitta och njuta utav det, och den dagen vi hade då i slutet på oktober,
när vi puttrade ut med Sally-båten jag och Rantafar.

Solen hade gått upp, och vi slängde ut våra nät, vi njöt av stillheten på havet,
vi njöt av den alldeles underbara morgon vi fick.
Frukostmackan med ägg och kaffe smakade ljuvligt.
Vi äter tyst medan båten sakta glider iväg men bara lite grann,
för havet är så vackert så platt att vi kan spegla oss i det.

Vi förstår nog någonstans att vi har det otroligt bra, att vi ska vara otroligt lyckliga.
Och jag är så glad att vi är så bra på att ta vara på stunden, på lyckan.
För det är klart att vi vet att det kommer en dag då det är slut,
då lyckan inte mera är tvåsam.
Men till dess ska våra stunders lycka över att få vara i naturen och njuta,
bara vara våra.

Nu ska jag försöka smyga upp i sängen igen ,
och förhoppningsvis somna...
Tjingelingen från Rantamor lite i natten...men inte i hatten...hahaha

10 kommentarer:

Vform sa...

Du borde få något sorts pris för dina ord och dina bilder Rantamor!
SÅÅÅ vackert!
Hoppas du fick sova på nytt!!
Kram Vivan

Ama de casa sa...

Det gäller att njuta medan man kan! Så vacker bild och så tänkvärda ord.

Nette Cecilia sa...

Njutbar bild och så fint att få njuta tillsammans.
Undrar om du skulle ha hjälp av samma som jag håller på med nu har blivit ca 40 % som ny människa på 6 veckor ,svaret heter Bemer en anläggning som består av en station madrass och diverse behandlings greijor .Du kan läsa på Google mera,håller på att trappa ner värkmedicinerna nu också .Kramen Nette

Herr Nilssons Fru sa...

Hua, nu kom jag ihåg dina korpar...ett elände de där med värk. Hoppas du somnade sedan och att värken gett sig av.
Så härlig bild och vackra ord. Vad är väl som kärlek och lycka.
Kramiz

Fjällripan sa...

Fyyy för värken, men härliga minnen och så vacker bild! :)

BP sa...

Fotot är en ren drömbild! Du borde börja sälja dina fina bilder till någon bildbyrå. De är värda att uppmärksamman i ett större sammanhang än blogglandia.

Så du har dina korpar kvar som plågar dig. Du drar dig för en steloperation av ryggen antar jag. Förstår dig. Har också problem med ryggen och fegade ur en operation 2012 en dag innan operationen skulle äga rum. Det ångrar jag en aning faktiskt. Men i motsats till dig är "sovställningen" den enda bekväma. Att röra på mig under dagarna är MYCKET värre... Hur ska man göra - inte vet jag. Å ju äldre man blir ju längre tar det ju med rehab och allt...

Anonym sa...

Som vanligt är BP och jag på samma våglängd. :)
Fotot är en ren drömbild. Det du skriver är så passande;
går ihop med fotot.

Måste vara hemskt med värk, som inte slutar. Jag skattar
mej lycklig, som hittills inte har haft mer än ett par
dagars ryggvärk. Dammsugning är en aning smärtsamt,
inte bara för ryggen (jädrans städning).
Fyller 89 i april, så jag får väl vänta mej värk av NÅT slag. :)

Solig, blåsig dag efter 3 regndagar. Åtminstone har vi inte fått
tornedos som nere i Mississippi och Georgia. Tror att ca 20 personer
har dött. Förstörelsen har varit mäktig.

Hoppas korparna håller sej borta. Att inte kunna sova
är inte bra för varken kropp eller sinne. Stor kram från

Ruth i Virginia

Susanne sa...

Vilket vackert minne till en vacker bild.
Kram och ha en härlig onsdag.

Evas Kvarnaro sa...

Vackra ord som stämmer precis, och bilden den är extremt super super fantastiskt vacker.
Vilken lycka för er att ha fått uppleva detta.

En ull eller kamel filt skulle kanske passa dig, den ska vara bra för folk med värk.
Må väl/ Eva

Klas sa...

Mycket njutbar bild, Rantamor!
Kloka ord bjuder du på också, bara att köra hårt så länge det alls håller...
/ Deerhunter