lördag 24 januari 2015

Prickigt.

Fototriss vill se prickar idag.
Var har jag prickar, förutom några som seglar omkring i ögonbotten och stör ibland.
Lite prickar på armar och ben, som kommer med åldern, senilfläckar sa någon.
Kan det vara så ??
Jag kan ju inte fotografera min över sextio år gamla hud heller,
så jag bläddrar i mina nästan lika gamla modetidningar,
och där hittar jag modeplagg med prickar.
Ooooo lite vågat allt, men ni ser väl prickarna uppe och nere på denna söta underklädnad.
Det här var ju inte heller så pjåkigt, har mönster så det är bara att sy...
Och så lite prickigt till barnen också.

Detta får bli min fototriss idag, prickiga kläder från sextiotalet.

Tjingelingen från Rantamor.

18 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Historiska prickar :) Kanske börjar det bli dags för prickarnas Come-back i modet snart?
Hoppas ni har en skön helg!

Leena sa...

O la la! Har du slagit in på modebranschen nu när jag inte haft koll på dig? ;) Inte riktigt vad jag väntade mig att hitta hos Rantamor ... men prickigt är det.
Ha det gott!

BP sa...

Alltså du och maken min har då en sak gemensamt - ni samlar på gamla tidningar. Nu samlar han inte på modetidningar utan på bil- och motorcykelvarianter, men ändå.
Ditt inlägg påminner om den där sången "Itsy Bitsy Teenie Weenie Yellow Polka Dot Bikini".
Himla kul tolkning!

cissi sa...

Klär man i "söta" kläder är prickar perfekt!
Själv passar jag bättre i enfärgat!
Ha en skön fortsättning på helgen!

Vi i Kasperian sa...

Sy på, vetja´!
Kavajen med aningen längre ärm vore väl nåt - och den måste ju inte sys prickig. :D
Rolig triss!
Berit L

Borgmästaren sa...

Kul att du valde lite äldre bilder. Just prickar är något jag förknippar med ett mode från förr. Lite "itsy bitsy teeny weeny yellow polkadot bikini"-typ av mode.

Unknown sa...

kul o se ett lite annat inlägg om prickar

anemonen sa...

Fyndigt av dig och jag gillar såklart bild ett bäst för jag gillar snygga underkläder. Prickiga är supersnygga. De andra bilderna står för mer nostalgi och det gillar jag också.Svårt är valet av bästa bild så det får bli alla för jag har blivit nostalgisk med åren.

Åke sa...

Nostalgitripp :) Det var bättre förr ;)

Meta sa...

Så häftigt med de fina bilderna från förr Kul att se
Ha en fin vecka
Kram Meta

Meta sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
kariogjon sa...

Tycker det är väldigt fantasifullt av dig att använda dom där gamla modetidningarna. Det var förr det: När kvinnan var en kvinna! Kram. Kari

Anni sa...

Ser att fler än jag nynnar på samma melodi när vi ser prickarna!

KajsaLisa sa...

Kul nostalgi :)

Mias Mix sa...

Vilka härliga gamla bilder! Riktigt fint med prickigt tycker jag!

Anonym sa...

Gillar din ide med gamla mode tidningar. det blev lite annorlunda och fina prickar.

Unknown sa...

När vi fick temat tänkte jag på Lill-Babs och.... en prickig baddräkt där magen är bar...
Kul att ta modebilder
Eivor

Spanaren sa...

Nostalgiska prickar går också bra *ler*
Ha en bra dag du fina trissare/ kram