onsdag 9 mars 2011

Tack för att vi får låna LillaC ibland....


Så har då LillaC blivit hämtad av sin mamma, en väntad älskad mamma.
Hur bra han än har det hos oss, så kan det nog inte mätas med, att få krypa in i en mors varma trygga famn.
Men vi njöt hela dagen av den lilla juvelen, och visst ser han ut att njuta av att jag snusar på honom, när vi satt å pysslade och gjorde pärltavlor.

Vi målade också våra trolldegsfigurer, och här visar han att han målade en bajskorv som han skulle ge till moffa....busungen med glimten i ögonen.
Imorron blir det inget kuddkrig ens...ja... om nu inte Rantafar och jag har ett fortsättningskrig.
Imorse var det bara jag och Rantafar som hade kuddkrig....men mommo jag är ändå på din sida, sa en förtjust LillaC, som plockade upp kuddarna som hamnade på golvet.
Tänk så galen man kan bli av att få ha ett barnbarn hos sig !!!!
Härligt galen.
Tack för att vi får låna LillaC ibland, och uppleva den lycka det är att få rå om honom.
Om vi skämmer bort LillaC....näe man kan väl inte bli bortskämd av för mycket kärlek...eller???
Nu ska jag knyta ihop den här dagen...en onsdag mitt i veckan.

Tjingeling...ute har vi halvstorm och snön yr...att leta vårtecken är inte att tänka på...
En skön stil hade LillaC, när han liftade med moffa från pulkabacken....

6 kommentarer:

Berit sa...

Charmig och söt som socker LillaC!
Glimten i ögonen går inte att ta miste på. :)

Kerstin sa...

Nej, nej, nej, man kan inte skämma bort dom med för mycket kärlek. :) Härliga bilder igen, ni har verkligen mysigt när ni är tillsammans. På söndag ska vi uppvakta lilla A som fyller 3 år. Då blir det mys. :)
Sov så gott.

Herr Nilssons Fru sa...

Härliga bilder...nu är de bara att vänta på nästa gång Ni får låna honom, tills dess får ni har kuddkrig och åka pulka själva.
Snöstorm?? Du bor på fel ställe i Sverige de läser jag de. Här är vår o sol o varmt...oh blåsigt.

Kramiz Anki

Lilla C's mamma sa...

Varsego lilla mamma och pappa, hoppas ni vet hur värdefulla ni är.. <3
TACK...

//M

Oljekritan sa...

Så gullig lillaC, så man bara dööör i de busiga ögonen..det är så gott att låna ett barnbarn,det bästa som finns just nu..Tänk vilken energi de ger och livskraft..gott..Var ikväll hos mitt lilla barnbarn,,hon rusade emot mig och sträckte upp armarna..man smälter!!! Sedan badade jag henne, gav välling och hon somnade i min famn..jag känner mig så glad och påfylld av kärlek och lycka, när jag går hem från lilla Ines 1,5 år...Godkvällskram //Karina

ansepanse sa...

nej, Rantamor, man kan inte bli bortskämd av för mycket kärlek
kramar