lördag 17 oktober 2015

Helvetes korpjävlar....

Redan i det undermedvetna,
redan innan jag har vaknat helt
redan då förstår jag... att jag
 nog inte kommer att sova mera denna natt
jag vet
jag förstår
att det är korpjävlarnas natt
dom kommer att hacka, riva och förstöra
det blir jävlarnas natt som dansar i min kropp
allt mitt förstånd blir till förtvivlan
och svarta korpvingar kommer att sluta sig omkring min kropp
kommer att förstöra, förgöra
och lämna en trasig kropp i soffan
med händer som skyddar, som förvarar, försvarar,
som griper tag omkring min kropp. jag vill bevara
varje uns av klart tänkande
av en kropp som lever
som fungerar som är nu
krampaktig med smärta,
jag vrider mig och ondar mig
jag vet ju, jag har ju varit med om detta förut,
jag kan ju
jag vet ju
men helvetes jävlar så ont det gör varje gång
men varje smärta
 följs av en morgondag
där ljuset kommer att smyga in genom fönstret
och försiktigt, försiktigt
kommer att be om att få komma med en ny dag
ljuset, förgörelsen...
och korpjävlarna försvinner
dör av ljuset och av liv
jag somnar ett ögonblick jag drömmer, jag finns
jag kommer att vakna imorron
till livet och dagen.
Jag vet !

Tjingeling i den onda natten.

14 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Ja du, hösten är kommen och ingen sol värmer våra kroppar mera .Vi får hoppas på det bästa ,kramen Nette

Hajan sa...

Men kära barn det var väldans vilka plågor. Jag har också men inte så
som du, men jag kan inte vara kvar i bädden, utan jag går upp och går ett par varv med Rullatoren. I bland kan det bliva 2 promenader, sen lägger jag mig ett tag och hundsover, men värken har släppt i alla fall . Vill inte ta värktabletter så mycket, brukar vila på dagen ibland med. Alla har något så är det bara.
Tycker synd åt dig, jag vet hur det är.
kram Hajan

Anonym sa...

Vilken vacker bild och vilken text *wow*

Texten är bara så Gudomligt bra ... ska se om jag kan nå dig på något vis för denna text vill jag låna.

Att ha ont är att ha ont och vad som än har drabbat dig så kramar jag om och hoppas att go energier når dig så att allt lättar/ kram Ljusletaren

Comsi comsa sa...




Så himla fin bild och fin text som berör som vanligt. Vilken hemsk smärta du beskriver, skulle önska att lite av det onda försvann ut med orden du skriver.

Stor kram ♥

BP sa...

Bilden är outstanding. Å din text är ju rena rama poesin. Där kunde du skingra tankarna en aning, och resultatet blev suverän.

Nu hoppas jag och håller tummarna att korparna ger sig av...

Anonym sa...

Att en person kan skriva något så vackert om någonting
som gör så helvetes ont, är svårt att förstå. Du ÄR en poet.
Du har skrivit vackra inlägg flera gånger.
Kan inte tänka mej, hur ont du har. I mina 87 år har jag
aldrig haft smärtor som dina. Och så kom dom efter Rantafars
fina födelsedagshyllning du skrev. Synd! För jäkligt, helt enkelt.
Värmande tankar kommer över Atlanten. Kram

Ruth i Virginia

Ama de casa sa...

Vad gripande beskrivet och fy för den lede för det onda...
Kram!

Guldkryckan sa...

Utförligt beskrivet tillsammans med en bild som säger mycket.
Ja fy fan...hoppas det blivit böttre nu.

Själv är ja ju som de flesta andra, mitt i min vardag och så mycket som ska göras...så mycket jag vill...tar allt för givet men när hälsan "dippar" är det bara en sak jag vill....inte ha ont.
Allt annat är sekundärt.

Kram på dig.

Ama de casa sa...

sv: Det kaaan tänkas att årets första snö här egentligen var en stor salthög. Men jag är inte säker... ;-)

Gröna Anemone sa...

Nej korpjävlar är nog inga trevliga nattvänner kan jag tänka mig. Hoppas du får bättre nätter så småningom! Ibland är livet en enda låång prövning, jo jag vet....
Ha det gott!

Aaa sa...

Oj oj, känner med dig...

Andra året i Hjo sa...

Verkar ha varit en helvetes natt. Hoppas att korparna flaxade iväg.

Klas sa...

Det var en rejält avfyrad bredsida mot Fienden, hoppas den tar fyr. Och vilken bild du valde att ackompanjera din text. Där gick nästa bredsida! Skrovet skakar. Mitt i prick!
/ Deerhunter

Anonym sa...

Fick inte tag på dig på något vis. Synd för jag ville så gärna låna din text och din bild. Testade och frågade en av mina och dina vänner om hon hade en privat mejl till dig men inte )-: Tänk om du kunde skriva i ett inlägg om vem som har fotat bilden och sen om jag fick låna bild och text. Skulle i så fall skriva Rantamor under din text. Tack på förhand/ kram från den poetiske Ljusletaren