torsdag 15 oktober 2015

Hipphipphurra Rantafar fyller år, min allra bästa vän i livet..!!

I dag fyllde min bästaste vän i livet år,
min finaste Rantafar.
Skål och grattis.
Hans bästa kompis kom, plingade på dörren och grattade Rantafar,
sen drog dom ut till havet och fiskade och njöt av ett soligt väder, och grillade korv.
Jag tänkte min bästa Rantafar att...
vi hade en otroligt fin sommar som startade på Gotland.
Vi njöt av vår resa så att vi dånade,
så vackert Gotland var..är...vi kommer säkert att komma igen.
Sen drog vi till Norge...
vi njöt så otroligt jag och Rantafar så vi knäade...
Vi kommer alldeles säkert att åka till Norge igen i nästa år,
vi njöt och vi trivdes, och vi blev så otroligt taggade att vi bara vill igen...och igen...och igen.
Så var det med denna dag sa svanen och putsade sina vingar och seglade vidare,
Rantafar fick en bra dag,
och dagen fortsätter ännu med samtal om en massa fiskehistorier.

Tjingelingen från Rantamor en Rantafar firar dag.

12 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS i stora bokstäver till Rantafar, som var klok
nog att gifta sej med Rantamor, så att dom tillsammans
kunde tillverka superfina barn, som försett er med gudomliga barnbarn.

Va´ kunde vara bättre som födelsedagssysselsättning än en fisketur med bästisen? Ja, kanske ett glas av den gyllene drycken då. :)
Lyckönskningar i mängd!

Ruth i Virginia

BP sa...

Stort, stort GRATTIS till Rantafar som är extremt väl konserverad, snygg oh cool:-))))

Håller med Ruth - ni hittade verkligen varandra och njöt av livet trots eller kanske på grund av alla besservissers som trodde annorlunda. Bra jobbat där:-)

Nu har jag ju lärt mig att Mackmyra är Rantafars favo whiskey, men jag kan tala om för dig att Famous Grouse är makens favo här - den "Berömda Ripan". Å visst borde ni på något sätt på tag på ripor i "originalformat" också däruppe:-)))))

Comsi comsa sa...


Grattis till Rantafar =)
Tack för jättefina bilder som är riktig ögongodis.
Kramen ❤

Comsi comsa sa...


Grattis till Rantafar =)
Tack för jättefina bilder som är riktig ögongodis.
Kramen ❤

Hajan sa...

Hoppsan, hejsan falle,fallera
Grattis till Din gubbe som ftller år i dag.

G R A T T I S

Härligt lite minnesreportage skål och hurra.

Eva Trillian sa...

Grattis till Rantafar! :)

Evas Pyssel sa...

Grattis till Rantafar och tack för alla bilder och berättelser ni delar med er av . Det är läsning och synupplevelser må jag säga.
Helgkramar från Eva

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i norr.
- Nu är jag ju tyvärr en dag för sent ute. Men du
får hälsa "gubben" så mycket och gratulera !
Hoppas han får en födelsedagspresent av Timrå ikväll, när
de möter gänget från Haparanda.
- Ha en bra avslutning på veckan !
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

Mita sa...

Ett litet sent grattis till din allra bästaste vän och käresta, "Rantafar", ni kan fortsätta att fira idag också. Det är ju gubevars fredag...**..
Kram o pöösss till er♥♥

Nette Cecilia sa...

Ännu en grattis kommer här från andra sidan viken .Trevlig helg också ,Nette

Susjos sa...

Lite sent GRATTIS kommer här också till den bäste Rantafar och fiskare jag skådat!!! Fortsätt njut av livet ni båda!!

Ama de casa sa...

Lite sent - men bättre sent än aldrig: Stort GRATTIS till Rantafar! Det är allt något speciellt med oktoberbarn... :-)