måndag 19 oktober 2015

Rantamor åkte på "bäverfeber"....

Idag har Rantamor lekt lite i sin lilla fotostudio,
istället för att putsa dom otroligt sommarskitiga fönster som finns överallt i radhuset.
Men nu är det ju kväll, och mörkret gör att det inte syns ett dugg hur skitigt det är.
Hur är det med den där strutsen och huvudet i sanden !!!
Jag åkte ju på  "bäverfeber" !!!
Har ni hört så jävligt..."bäverfeber", och ingen hjälp finns att få.
Alla läkare och vetenskapsmän bara rusker på huvudet, och står handfallna.
Rantamor har fått "bäverfeber"...attans också.
Nu var ju saken den att jag fick en otrolig värk i kroppen,
jag som redan har så trasigond kropp,
och då säger Rantafar på kvällen att jag kanske hade fått "sorkfeber".
Följande dag när jag står i duschen så funderar jag vad jag hade för sjukdom,
enligt Rantafar,
och hur jag tänkte och funderade så kom jag på att det var ett djur å sen feber,
så då blev det "bäverfeber"...
och Rantafar bara ruskade på huvudet och log....bäverfeber...jaja.
Nu känns det något bättre så det är hopp om Rantamor,
men jag har varit så otroligt trött efter alla långa nätter då korpjävlarna hackat i sig av Rantamors tålamod.

Men man ska ju inte klaga i dessa tider, när man på tv ser dom flyktigbarn som gråter och fryser, vinter och kyla emot och ingen värme eller trygghet.
Jag blir så ledsen och bedrövad av att det finns så mycket ondska ute i världen.

Ja så blev denna dagen...lite lek i fotostudion med blommor.
Alla dagar behöver man inte vara så duktig !!

Tjingelingen från Rantamor.

14 kommentarer:

Gunnel sa...

Vi har en bäck här i skogen som Rasmus kallar för Bäverdammen. Kan man tro våga vada i den i fortsättningen? Eller det är bara bävrarna i norr som smittar? Hoppas du fått bävermedusin och mår bättre nu. Ha det gott.

BP sa...

Vilka vackra stilleben! Betydligt roligare att leka i och med fotostudion och skapa konstverk än att putsa fönster. Våra har inte putsas sedan 2013, å det syns. Dessutom har jag världens ursäkt - du förresten också om du tänker efter: har man korpjävlar ska man absolut inte putsa fönster. Nu har jag inga korpjävlar utan diskbråck och en trasig axel, men ändå. Å om man tänker efter kostar en fönsterputsare mindre än 600 kronor efter ROT-avdraget så... Men det gäller ju att komma ihåg att ringa också...

Comsi comsa sa...



Du har då lekt fram några bedårande vackra skapelser, fortsätt lek och låt inte korpjävlarna få bygga bo....

Godnattkramen ♥

Susanne sa...

så himla vackra bilder. När jag är hemma dagtid, så går jag runt och kisar för att slippa se mina eländiga fönster.

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i norr.
- Riktigt snyggt där i fotostudion. Både
i färg och svartvitt !
Hoppas du snart blir av med den där förkylningen, vad den
nu heter.
- Ha en fortsatt bra vecka !
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

Ama de casa sa...

Det finns faktiskt fördelar med dom lite mörkare årstiderna också... ;-)

Skönt att du känner dig bättre - oavsett vilket djur det nu var som "attackerade" dig.

Hajan sa...

Jag tänkte faktiskt för ett tag sen när du skrev att Du badat. Vilken
krutmänniska tänkte jag då. Men att ni inte är mera aktsamma om er. Ni är ju inte 20 år längre. Har aldrig hört talas om Bäversjukan ?
Ni måste vara lite extrarädda om Er. Bliv inte arg nu, jag menar bara väl. Ta det lite lugnt nu, fönstren dör inte om de inte tvättas nu. Jag har varit precis som du, bara gno och stå på. Jag blundar på dagen ,och på kvällen ser man inget sådant i lampans sken.
Jag vill ha tillbaka den pigga " rantamo "

kram Hajan

TantGlad sa...

Det var några riktigt fina bilder.
Ja ....Det är mycket trist med flyktingarna. Hur ska detta sluta kan man ju fundera över.
Länderna måste ju ta ansvar över sitt folk .

För övrigt...Trevlig tisdag.
Kramiz.

Snäckskalsdalen. sa...

Usch då! Men bäverfeber finns väl? Är det inte en magsjukdom? Och sorkfeber och allt annat också, det är så mycket man kan få numera, eller, det kanske man fick tidigare också, men allt hade inte namn då. Hoppas du kryar på dig!
Kramar

Susjos sa...

Aj, va e de för djursjukdom som har tagit tag i dej? Inga korpar eller bävrar va? Fågelinfluensan? Näe, du är väl på bättringsvägen nu?! Underbara tjusiga foton du bjuder på idag. Så glad jag är att du struntade i fönstertvätt..var rädd om dej istället! ♥

BP sa...

Svar: Jadu, Stockholms tunnelbana är ju världens längsta konststråk sägs det. Å bokstäverna på kakelplattorna i t-banestationen vid Universitet verkar vara ett konstverk dom också. Men jag har ingen aning faktiskt vad de betyder om vem som har gjort dom.
s
Å du - om du vill främja en av de få restauranger som finns i Nordmaling, å om du vill att den ska överleva så tycker jag nog att du ska besöka den... ofta. Glöm inte - du slipper ju laga mat då också;-)

BP sa...

Svar igen: Nu har jag hittat mera om kaklen på Universitetets tunnelbanastation.

Stationen har sedan 1997 konstnärlig utsmyckning med temat FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna på keramiska plattor, samt Linnés resor, av konstnären Françoise Schein.

Tackar för Wikipedia:-)

Unknown sa...

Krya på dig kära Rantamor!
Kram

cissi sa...

Hoppas bäverfebern lämnat din kropp och att korparna slutat flyga om nätterna.
Kram