tisdag 4 augusti 2015

ET har en egen ajfåån idag, men ville ha lift.....

I Sangis i norr blev inget sig likt.
Denna lilla varelse kallade på vår uppmärksamhet.
Vi trodde först att vår GPS hade ballat ur helt, men så förstod vi att denna lilla ensamkommande flykting hade problem.
Men när vi frågade om han ville låna telefon... så fick vi veta att han hade en ajfåån på pekfingret.
På åttiotalet då var ju allt annorlunda...då letade han en rymdtelefon,
nu har alla en sån..en ajfåån, lite modern så där.
Han ville helt enkelt ha lift eftersom hans "bobilskepp" hade lite tjall på ledningarna.
Han fick åka med oss och var otroligt trevlig...
ja till att han kom till Skellefteå då fick den söta ET ett spel och ville ut,
och där väntade ett moderskepp som räddade den lilla som fick åka hem.
Och han sa när han åkte att...näe int ville han fastna i Skellefteå.
Vi hade inte plats i moderskeppet....fortsatte hemöver.

Vi har också landat,
inte med något moderskepp,
men i Nordmaling, bastu och en middag ,och nu är det sängen som väntar
efter 500mil och 22dagar med Kotteunderbarastebobil.

Vi är nöjda.
Vi vill säkert iväg om ett par dagar igen.
Men just nu njuter vi av att vara hemma,
gräsmattan ser ut som en golfbana,
så otroligt snälla grannar vi har. Älskar dom.

Tjingelingen från Rantamor å Rantafar.


8 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Men han är ju för söt:) vilken lycka att möta honom.
500 mil ja de är en bit, så långd tänkte inte jag på vår färd på semester, hur långt vi for, hade ju varit kul att veta.
Ha de gott o fortsatt go sommar.
Kramiz

Ama de casa sa...

Åh! Jag såg filmen E.T. bara för nån vecka sen - den var fortfarande både skrämmande (fast bara för mig) och gripande :-)

Skellefteå. Mina hemtrakter. Nu blev jag lite nostalgisk... :-)

Välkomna hem igen från er fantastiska rundresa!

BP sa...

Hahaha! ET är en film som alltid kommer att vara kvar på min näthinna.

Välkommen hem till golfbanan. Kanse dags att börja svinga klubban;-)

Hajan sa...

Jaha, det tycker nog jag med, att Ni kan vara hemma ett tag till.
Tänk så många mil ni färdats på vårt Jordklot.Ni är så duktiga.
Ni måste väl ut med båten, vi förstår så bra.

Ni är hjärtligt välkomna hem igen och ha det så bra.
önskar Hajan

Nette Cecilia sa...

Alltid skönt att komma hem efter sådana strapatser .Jag hoppas ni har lika vackert väder som vi har här ,vi får ge värmerabatt åt kunderna så dom ska handla lite ,kram nette

Monica sa...

Wow, läser att ni varit i mina gamla hemtrakter. Åkte ni förbi Överkalix? Tror att vägen går utanför själva samhället nu? Har inte varit där uppe på 10 år! Ingen av "de mina" finns kvar i livet. Men, men kanske vi tar en tur nästa sommar.
Må så gott i hemmets lugna vrå.
Var rädd om er.
Kram o vink från mig.

cissi sa...

Filmen om E.T är en av världens sötaste filmer! :)
Ha det så skönt därhemma!

JoY sa...

Tack för en fin resa som ni har delat med er av, många fina bilder från de olika länderna.
Kram Yvonné