onsdag 12 augusti 2015

Nu har mina sommarskor kommit....Viking.

Så kom jag mig för att beställa nya Viking-stövlar,
dom gamla var så välanvända och murkna att dom släppte in vatten,
efter allt skogsspring och fiske.
Älskar det grepp denna stövel har när man är ute i naturen.
Som när vi ska hämta hem mera kantareller, och knata runt i skogen och bara njuta,
då behövs det ordentliga stövlar/skor.
Nu laddar jag allt med lite mera bilder från NordNorge, det otroligt vackra land,
med sina fjordar och berg.
Jag/vi bara älskar detta land efter att vi besökt det i sommar...
Men så älskar vi ju naturen när den är som bäst,
Och det är den ju just i Norge.
Alla fjordar med dom vackra fjällen omkring,
och alla vackra små hamnar där det fanns så mycket fiskebåtar.
Som norrmännen säger det är nydeligt vackert.
Detta förstår bara jag och Rantafar...ja å så ungjävlan våra...
Rantafar heter ju Reijo...och detta var då bra nära.... 
Måste allvarligt säga att jag är helt tagen och har snart ett beroende av Norge.
Vi bara vill tillbaka, nu har vårt beroende väckts till liv !!!
Snart bli det helg och vi ska leka sjörövare med våra tre barnbarn,
ska bli spännande.
Övriga familjemedlemmar ska idka en fest till en fyrtioåring...
tjopp va fräsch vi ska vara på söndag...
tjopp va dessa "JamesBondisar" ska vara urlakade och levern halvfräsch.

Tjingelingen, idag har jag städat och skurat bastu och dusch,
dammsugit och rättat till det mesta.
Varit till frisörskan som klippt en bobilsfrisyr...
Känner mig som att jag gjort det bra...jo det har jag!!

Tjingelingen från Rantamor.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tappar andan! Naturens oändliga skönhet
är överväldigande. Dina bilder är fantastiskt fina.

Tack för att du delar med dej av era upplevelser. Kram!

Ruth i Virginia

Susanne sa...

ÅÅÅ va vackert.

Marina sa...

Inser att även Nordnorge ska finnas på listan över platser som jag ska besöka... Så andlöst vackert!

BP sa...

Ja dessa stövlar ser vrkligen rejäla ut. Sulorna påminner faktiskt om Icebugsen. Nu skulle jag ju inte vilja kalla dom sommarskor direkt utan mera höstdojjor, men ändå.

Ha det så bra under helgen och firandet av 40-åringen:-)

anneli sa...

Vykort Rantamor! Du borde göra vykort!

Hajan sa...

Jaa, Norge har vi väl och gör väl alla, just älskar detta folk med.
tänkte på Er när jag läste om bussolyckan i den långa tunneln, som är över en mil lång.
Det var en svensk turistbuss, men det var fler än bussen som blev strandsatta.

Underbara bilder du sänt som vanligt.

Ama de casa sa...

Otroligt vackert - igen!

Såna där blåa skålar med "bubblor" på hade min mor. Nu är det min bror som har dom, och jag blev nostalgisk :-)

HWIT BLOGG sa...

Du inspirerar att nog göra ett besök till Norge framöver, otroligt vackra vyer! Kul att du visar oss så många fina bilder, det känns som man får resa lite då!
Kram till dig,
Titti

Nette Cecilia sa...

Sååååå fina bilder från resan ,riktiga skodon du skaffat dig jag får inte så långa skaft på mina ben ,kram nette

Klas sa...

Vilken vacker bukett kantareller!
/ Deerhunter