torsdag 20 augusti 2015

Vi mår som kungligheter här uppe i fjällvärlden....

Vi vaknar efter en god natts sömn,
och finner att solen å det vackra vädret bara håller i sig,
kan ju påpeka att djupet på vattnet är bra men att vattnet i denna sjö är så klart att varje sten syns vid stranden.
Fisken vakar precis utanför vår båt och vi får en längtan att kroka en hel del idag...
men trots detta ekolod så får vi inte mera fisk,
lodhelvetet visar på massa fisk men vaddå ingen som är intresserad av våra maskar.
Men innan förmiddagen har vi iallafall krokat två fina öringar som hamnar på grillen i ett foliepaket ikväll.
Mums.
Alltså behöves det ord ens.....
När vi grillat korv och jag har badat två gånger i 14gradigt vatten,
och njutit av varje droppe,
hinner jag med nöd ta på mig kläder innan denna danska kille dök upp...
och vad han sa...och vad vi sa...
det gick till historien.
Men han var glad och trevlig...
vi var glada och nybadade, jag doppade ju puppiluran i fjällvattnet och blev som en tonåring igen. Trodde jag...
men nu vet jag att det inte är celluiter jag har på låren det är faktiskt skrattgropar...
tack StinaWolter.
Någon åker utomlands trots den varma solen som värmer som att den aldrig gjort annat.
Och vi bara fortsätter att njuta...
njuta, å njuta.
Ikväll blir det ett foliepaket med öring på grillen,
och nykokt färskpären från hemma.
Ni behöver inte oroa er, vi mår bättre än kungen å sillfia.

Tjingelingen från Rantamor å Rantafar.

10 kommentarer:

Hajan sa...

Det är alltid gott att slå in i folio.
Nu rinner snälvattnet på mig igen när du berättar.

Fortsätt ni noch ha det lite mysigt.

Hantverkarglädje sa...

Ha ha ha, du får det minsann att låta så vi andra får använda varje skrattgrop som finns.
Fresta nu inte bara med fler underbara bilder, jag bara längta dit upp alldeles för mycket. Vi sitter mitt i röran vid Juthbacka markanden i morgon men det är ju det vi vill just nu. Fortsätt njuta även för mig.

Evas Pyssel sa...

Jamen du är ju för rolig. Skrattgropar på låren !!! Den där Stina Wollter är en frisk fläkt i debatten om hur man får se ut. Jag har skrattat så åt hennes provocerande små filmer på Insta. Vet du . . . jag är släkt med henne Hihi !! Sant !
Ni har verkligen hittat en paradisisk plats. Man blir nästan sugen att fara dit. Fast bada i 14gradigt vatten. . . . nä tack.
Ha det fortsatt toppen där uppe.
Kram Eva

BP sa...

Äntligen har ni fått fint väder på ert älskade Borgafjäll. Rantafar har ju inte ens en tjock skjorta på sig:-)

Å dansken i roddbåten är ju för skön. Undrar hur långt han har paddlat - förstår inte danska heller...

Å att hoppa in i 14 graders kallt vatten - ja, det tycker jag är at begå självmord - utan kniv då:-)

anemonen sa...

Tror jag det i den vackra miljön. Jag bara älskar den för det är ju ett paradis. Jag kan höra lugnet och stillheten och endast droppljudet från kanoten för se knatting det gillar jag.

Lena sa...

Underbart!!!!
Önskar er en fortsatt fin helg!
Kram Lena

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i Lappland.
- Magiskt vackert. Speciellt den ensamma båten i strandkanten !
Jag skulle gärna var vid det klara vattnet med min undervattenskamera. Här på sensommaren är det inte mycket sikt att jubla över. Men man får vara tacksam för högtrycken som avlöser varann sent omsider.
- Ha en trevlig helg !
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

Gröna Anemone sa...

Det ser underbart ut! Ha en fin helg!

HWIT BLOGG sa...

Magiskt vackert...
Kram Titti

Klas sa...

Precis. Varför åka bort till sol när den redan finns här?
Fast det så klart. Första sommarmånaderna såg vi inte mycket till av slösande solljus. Så kanske förstår varför en del sticker. Ni verkar ju klara er bra!
/ Deerhunter