lördag 22 augusti 2015

Fortsatt njutnig av fjällivet...

Ja vad ska man skriva när hela naturen bara gillar oss och skickar solenergi över oss,
vi bugar och tackar och tar emot ...ödmjukaste.
Alltid när vi landstiger så måste jag göra ett stentroll....
tror att det sitter något okult över det hela.
Dessa stenar hämtade jag i vattnet.... 
Vi såg att det lekte solkatt lite överallt på Borgasjön...
och så håvade vi in lite ölburkar som flöt omkring.
Varför...och hur går tänket ???
Jag vill ju tro att alla ...alla... skulle bry sig om naturen och vara rädd om den,
vi är rädda om naturen och vill att våra barnbarn ska få uppleva en ren natur i fjällen,
få njuta som vi gör.
idag hittade vi en ny strand att njuta vid.
En ny restaurang där vi beställde en kassler macka med tomat å salamiost,
en klämmacka på öppen eld, så otroligt god.
Eftersom vi fått en champagne av snälla Carita så knäckte vi den ikväll...
Mysigt gott i en mysig miljö som vi bara älskar.

Ikväll blir det foliepaket på öring...
gudomligt gott.

Tjingelingen från Rantamor å Rantafar i fjällorna....

13 kommentarer:

Aaa sa...

Du har alltid så fina bilder. Javisst, varför är inte alla rädda om naturen?? Kan inte vara så jobbigt att plocka en ölburk efter sig.

BP sa...

Verkligen härliga bilder! Om jag minns rätt så är det den soligaste bildserien som du visat någonsin från Borgafjäll. Å vädret lär ju håller i sig tills på onsdag. Vilken fullträff för er i den fina naturen!

Äventyret framtiden sa...

Jag kunde nog sitta där jag också och öppna ett foliepaket.
Jag kan riktigt känna den ljuvliga doften, känna smaken i munnen....
snålvattnet rinner.
Ha det fortsatt bra och lycka till med stentrollsbyggandet!

Hajan sa...

Vilka små trevliga Restauranger ni hittar på Era små irrfärder.
Njut medan Ni kan, snart vankas det andra tider.
Då får man taga fram de underbara minnen ni sparat under tiden,

Kram från Hajan

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka fantastiska bilder och vilket underbart väder ni har!
Kram,
Regina

Marina sa...

Som vanligt - fantastiska bilder!

Guldkryckan sa...

Härliga bilder.
Jo..naturen ska vi vara rädda om så man i framtiden kan njuta av den såsom vi kan.
Fast det ser ju illa ut på nåt vis.

Vi får kämpa på.

Ha en skön Söndag.

Margareta sa...

Härligt ni mår gott och jag även här ser att allt verkar vara som vanligt, njutning och härliga bilder är det exctra roligt att komma in en stund och se vad som försiggår. Så underbart ni har det och vilken känsla att allt finns i vattnet runt er.

Önskar även här att jag orkade gå tillbaka i tiden, ca tre månader, och läsa allt fantastiskt och kanske mindre bra som hänt er och känner att det kan vara bra kvällsläsning - men utan kommentarer.

Ha det gott och njut av livet.

Anonym sa...

Jag sitter här och suktar. Fick lov att ropa på dottern att
komma och titta på dina bilder. Det är så fantastiskt vackert
att man knappast kan tro att det är verklighet.

Hoppas ni kommer till Borgafjäll, när ni dör, för himlen
kan ju inte vara bättre. :)

(tänker på alla "stackars" svenskar som befinner sej i Syd-Europa
i hetta och sand, när dom kunde vara i Norrland)

Ruth i Virginia (28C)

Susjos sa...

Ja, det är bara att hålla med alla andra inlägg....vilka fantastiska bilder, och vilken god mat ni äter. Såklart njuter ni för fullt i denna miljö!
...törs jag säga att jag igen "flyr landet" för att semestra vid medelhavet? men jag älskar ju det! Miljöombyte är ju alltid skönt,vart man än åker :-)
Fortsätt njut!!!

Lena sa...

Bara så helt underbart!!!!!
Ha det fortsatt gott!!
Kram Lena

Andra året i Hjo sa...

Jisses så fint ni har set! Underbara bilder. Nog ska det bli något vackert kvar till barn och barnbarn. Man hoppas.

Gunnel sa...

Här kan man verkligen tala om en spegelblank sjö. Så vackert! All mat smakar absolut bättre utomhus. Det finns ingen restaurang i hela världen som kan tävla med det.