torsdag 26 augusti 2010

Attans...batterilöst....

Idag blev det en shoppingrunda i Birsta + Ikea. Undrar varför Rantafar fick något panikartat i sin blick...får ALLA karlar det av ordet Ikea ???? Men varför i hela fridens namn ???
Rantafar svettades så han var alldeles blöt på ryggen...stackarn, och jag sprang lös på alla snurrställningar med nedsatta prislappar....så jag blev också svettig, men av en annan orsak.
Sen skulle Rantafar fylla på gasolkrukan och vi åkte till Svartvik....
och där gillar jag att springa runt med min Nikon....finns så mycket gamla tågvagnar å lok. Fick tillåmed vara inne i en restaurangvagn från 1926....och vad händer då...Jo batteriet i kameran bara dog. Fan ,,när jag fick en gratis rundtur i tågstallet av en riktigt kunnig gubbe, som bara älskade att prata om sina gamla tåg....å så har jag inget batteri i min Nikon å kan INTE fota...tro om jag blev sur....???
Men sen bytte jag batteri och kunde fota utanför iallafall. Tycker att gamla tåg och vagnar är så vackra.....
Och hittade ett riktigt snyggt "torn" eller kanske det varit kontor till dom gamla verken i Svartvik.
Mycket att fota blev d...kommer mera nån dag, men nu är jag rätt pömsig av en lång dag och Rantafar snarkar ljudligt uppe i sängen....å snart jag me.....
Det blev ju en rejält god toRsdagsmiddag som sonen bjöd på....och allt nuppade ihop sig gott tillsammans med ett rött italienskt vin. Han ä duktig som kock sonen.... och vi är ju lika duktig på å äta....
Tjingeling...imorron blir det storskogen igen, å svampjakt.....





3 kommentarer:

Annelie sa...

Ja varför är det så egentligen? När man säger IKEA så blir maken blek, svettig och ibland faktiskt lite darrig. Han vet att det kan tillbringas många timmar där, speciellt bland "prylarna". Du vet, ljusstakar, köksattiraljer och blommor...
Batterislut? DET ÄR RENA KATASTROFEN!
Förstår att du blev frustrerad, det är då man vill säga: Vänta nu, kan vi ta om det här om ett par timmar?!
Men du fick ju en rackarns fin köttbit som tröst!
Nej, vi åker inte till Samos, vi åker till Kreta. Till ett ställe som heter Platanias. Ett alldeles perfekt ställe för den som inte vill ha för mycket blajblaj, men ett otal restauranger att välja på. Om du inte vill behöver du inte besöka samma ställe två gånger fast du är där i två veckor!
Och när till stranden förståss...

Camilla (Rantis) sa...

men batterilös får du ju inte bli....
du fick ju med ett i reserv ju, du måtte ju alltid ha ett full laddat!
nu tar vi siesta efter en dag vid havet, å laddar inför kvällens aktiviteter.....

Wickans värld sa...

Ja, du dessa karlar!! Mina två (maken o yngste sonen) fick jättebråttom när vi skulle hem från Norrtälje. Jag ville åka på måndagmorgon o de skulle åka direkt efter vi kommit tillbaka med Ålandsfärjan!! Gick inte ens att locka med "fri" öl till buffe´n!! Men det kommer att straffa sig. Vi SKA ner snart o köpa lite möbler till mitt arbetsrum!!
Slut på batteri.... suck... inte kul!