lördag 28 augusti 2010

Småfisar är också kärlek,fast dom luktar inte så gott.....

Om jag skulle fortsätta lite från igår, när jag lade upp ett foto på min "nya mobil" ....mitt loppisfynd....tror d va ett fynd för jag betalade bara hundra kronor för den, och Rantafar ville ha den uppe i sitt wiskeyrum...nostalgirummet.
Han köpte också delar av en nostalgiskatt...Lektyr från 1965....då porren ännu var vackra foton och det mest vågade var en rutig söt bikini....d ville han också ha i sitt nostalgirum..å jag me.
Lite coolt.
Imorse plockade jag lingon som jag sett i ögonvrån i gårkväll. Älskar att plocka lingon...så rofyllt och så lättrensat.
Är nog född i lingonskogen.....hur kan man tycka att plocka lingon ä kul...Rantafar ryser vid tanken.
Sen fick vi ett sms att d va lunch på Krokus. Vi snor fort ihop husbilen å drar, vill inte missa något och absolut inte en carbonara.....tack sonen va gott d smakade....
Höstens färger börjar komma....och vackra men, men så vemodigt.....
Nyponen på rosenbusken är stora och röda och vackra.....
Lilla fru Stormfjäll hade köpt "pärer" och valt ut dom sötaste av alla....hm.....
Vi fick en underbart god middag. Tusen tack.
Fick paltcoma.
Nu snusar Rantafar lyckligt uppe i sin säng och drömmer om alla Timrå IK`s nyförvärv...ler som Mona-Lisa och är vacker....ända tills han småfiser.....men vaddå han ser lika lycklig ut nu med. Man köper ju alltid hela paketet. Kärlek.
Tjingeling...imorron drar vi hemöver.....





3 kommentarer:

Unknown sa...

Hi.... Jag gör som Rantafar -- ryser vid tanken på att behöva plocka lingon. Men jag äter dom gärna.
Hur många liter kan du leverera? Kan byta med öring eller röding, om nu sjön här nere någon enda gång tänker stilla sig denna sensommar/höst...
Hmmm... kanske inget bra förslag till duktiga fiskare...
Ha en bra söndag! /SA

Monica o Jacob sa...

Lektyr ja som skulle gömmas så vi barn inte kom åt den;-)
Med klädnypa i näsan kan man ju leva med en liten fis också.
Ha en skön dag;-)

Kerstin sa...

Jaså du, Rantamor! Det är bara småfisar hos dig? Här ligger dimman tät så jag får snitsla bana från sovrummet in till köket. ;)
Men det är klart, det skulle vara ruskigt tomt utan de där gasmolnen. ;)
Ha en bra resa hem.