lördag 16 oktober 2010

Förlåt...nu svor jag igen.....

En ny dag hos Rantamor å Rantafar, efter ett par dagar med födelsedagsfirande med en kompis som aldrig sviker Rantafar, så sitter han å löser korsord, och svär fan å hans moster över Timrå som ligger under i hockey. Satan ....säger han så att det osar svart överallt....att Timrå ska ha det så svårt mot lätta lag.....jag hukar mig å försöker förstå....
Vaknade imorse vid halv åtta och hörde detta oliksnarkande.... dessa två har, när en drar andan så snarkar den andra loss....herregud...
Jag kliver upp , klär på mig ordentligt, -7 ute, och tar en låååång promenad med min vän Nikon.

Solen har precis stigit upp, och visar mig på den vackra, lite lågvatten havet som det just nu är, men det är nydeligt vackert, och jag bara njuter, och inandas allt det vackra som naturen ger mig, ännu en gång....och alltid gång på gång.

En gammal vacker uttjänt tunna hittar jag på min promenad. Sen kommer jag hem ett par timmar senare och får nybryggt kaffe och frukost...gott, gott....

Sen blir vi ensamma...och vad gör vi ????
Jo drar iväg till skogen å plockar trattisar som står där alldeles frostnupna, men fullt plockbara och så goda....nu torkar dom på våra torkramar......

Och ute brinner Rantafars födelsedagspresent....bara så vackert.
Alltså en jävligt bra helg....en bra Rantafars kompis kom...dom fiskade....fick fisk....njöt av varandras sällskap, unikt och snällt och tradisonellt.
Alla goda ting är tre....Nicklas...Bagge....gonorrè.....på tal om idol, skicka ut Geir omedelbart, en gammal artist som aldrig slagit, kan väl inte bli idol ???? Eller ???? Fan heller, nu svor jag...första gången ikväll...eller????
Förlåt  alla abedissor som läser, ska be tio ave maria ikväll....tror jag.
Tjingeling...pling pling....återkommer imorron.


6 kommentarer:

Rigmor sa...

Skulle precis slå ihop mina blå, en jobbardag väntar i morgon, men så måste jag läsa din blogg...å får mej ett riktigt gott skratt innan JohnBlund kommer!! Njuter också av dina sköna morgonbilder, här blev det en utryckning i morgonrock när jag såg hur björken riktigt glödde som guld i morgonsolen. Grannar må bli härdade...det finns en anledning till varför vi inte kan bo i tätbefolkat område!!
Go´natt vännen!!
kram

agnetha sa...

Instämmer med förre skrivare. Din blogg är min godnatt saga. Idag berikade du mig med dina HÄRLIGA svordommar igen. Undrar om jag är konstig på något sätt för jag blir så glad över " srarka ord" *skratt*
Godnatt

Annelie sa...

Inte skulle det hjälpa med några Ave Maria på dig, hoppas jag i alla fall.
Jag gillar ditt fria språk, fritt från skrupler och tillrättalagda formuleringar.
Så svär du på du, men lär inte ut dom till Lille C., han lär sig nog det ändå i sinom tid förstås.
Men då kan ingen skylla på dig i alla fall.

Lilla C's mamma sa...

Åh va fin den är, lyktan, jag är så avis...

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hej igen !
Dina gudomliga foton, väcker stor beundran.
Har gjort ända sedan första gången jag kom i kontakt med Din blogg den 8/7-10.Jag har en fusklapp på dem som jag följer, fast en del har jag "tappat", för de är inte så intressanta.Så är det, man fastnar för de speciella och däribland är Du.

Kram och ha en skön Söndag med Din Rantafar /Mi

Hasse´s Skärgårdsbilder sa...

- Härlig berättelse och bilder i din blogg.
Man blir verkligen på ännu godare humör när man tittar in här...:o)
- Ha det bra ! / Hasse