lördag 30 oktober 2010

Vårat alldeles eget spöke......


Så var det pumpan som kom som en bonus med Lilla C, nu var det bara att göra det bästa av allt, jag hade aldrig haft en pumpa i min hand. Hur ser den ut inuti ?? Hur är den att skära i ??
Den var rätt underhållande att skulpturera i och att göra ett ansikte av.
Lilla C ritade tänderna vi skulle skära ut...

Titta va snyggt det blev, nu kan vi placera ut vårat fina pumpahuvud...vi har Halloween...Lilla C vill fira och äta godis...

Vi tar en tur ut...trots att det regnar och är rätt otrevligt ute. Men det kan ju bara inte bli fel...bara fel kläder.

Halloween monstret anföll, och spindelmannen måste freda sig....kom igen då monstret...

Och väl innomhus får Lilla C bli ett spöke, mommo har ett gammalt lakan och klipper ut ögonen och vips har vi ett litet spöke som härjar omkring.....

Och utomhus härjar pumpaspöket.
Ganska coolt när ljuset lyser inne i pumpan.
Min och Rantafars första Halloween......
Och nu sover vårat lilla spöke sött i sin säng. Imorron blir det nya äventyr. Allt beror på vädret.
Tjingeling alla bloggvänner vi hörs imorron.....

6 kommentarer:

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Bu ! Firar vi Halloween.Kanske ska ta svart-peruken på.Nej, väntar till i Påsk.Nu har jag suttit och tittat igenom Di blogg från allra första 31/1 fram till min födelsedag då var temat nostalgi 12/3.Jag som trott Du hållit på i massor av år.Och ändå så toppen -fin och bra på alla sätt och vis.Var hittar man Dina kåserier Mano.Därför har Du väl vanan.Såg att Stenlycka kommit hem igen, sen såg jag att Du hade ett nytt inlägg.Jag har inte fått till något än.Som kan vara tillräckligt intressant att läsa för alla Er andra.

Jättefin pumpa, släng inkråmet för det lär visst lukta faderrullan dagen efter läste jag i en blogg.Lilla C är så gullig i sin dräkt,här var det några ungar som skrämde mig bara genom att ringa på dörrklockan just som jag gick förbi, då skrek jag i högan sky.Öppnar inte dörren !Då gick dom, hade inget att bjuda på.

Kram till Er båda !
Hur gick det med takdroppet?

Kerstin sa...

Men vilken härlig dag det blev för er och pumpan blev ju himla läcker där den står och lyser.
Hur blev pumpasoppan? Har aldrig ätit nåt på pumpa. Tur du går före och testar. ;)
Ha en finfin söndag.

agnetha sa...

Kul att se att någon firar Halloween. När jag läser runt i Bloggarna så får jag den uppfattningen att det är ganska många som inte gillar denna dag.Tycker att det är en skymft till de avlidna. Guuud va fel de har. Jag blir alltid så avis på dig /er att ni får ha er lilla prins hos er ganska ofta. Då längtar jag extra mycket efter mina små. Fin pumpa ni gjort och vilket fint och otäckt spöke. Ha ha ha!! Här har inte varit en kotte (spöke) ikväll men jag tror de kommer imorgon istället. Godisskålen är fylld så det är bara att busa på.
Första gången som jag skulle tillreda en pumpa la jag verkligen ner min själ i det. Bakade en jättestor Pumpapaj efter konstens alla regler. Tror du någon åt? Nääää...!!! Men jag förstod dem den var ingen höjdare. Numera slänger jag bort allt inkråm.
Du, ha en skitbra helg som du själv skrev. Skitbra!!!- ett bra uttryck!

Herr Nilssons Fru sa...

Så bra lillkillen kom o såg till till att ni fick fira o busa lite på Halloween. Fast jag läste att de håller på att dö ut o svenskarna fira knappast alls längre. Här har jag inte sett ett spår av den..*ler*.
Men ni verkar ha haft kul o de e ju gott att bara få umgås med de dår små människorna.

Kramiz Anki

Stockholmsmelodi sa...

Men kära lilla Rantamor. Inte trodde jag att du ägnade dig åt sådana där hedniska saker! Jag blir så besviken på dig.

Margit

Rigmor sa...

Ser att ni lyckades bättre än vad jag en gång gjorde...Så fin den blev! Men det var ett rackarns otäckt spöke ni hade där uppe i norr! Hualigen, inte undra på att Rantafar måste freda sig!
Tycker det är lite kul med Halloween, jag lägger inte så stor energi på att fundera på om det är kommersiellt eller inte, det blir väl lite till vad man gör det, godis till ungar överlever man väl...
Ha det gött denna söndag!!
kram