fredag 29 oktober 2010

Två dagisfröknar å ett barn.....

Så kom vår lilla kille till oss igen ikväll. Efterlängtad.....ja..ja..ja, och vad hade hans pappa bakom ryggen, jo en stooor pumpa. Har aldrig slaktat en pumpa och gjort en lykta av densamma, å vad ska jag göra av all innandömme ?????
Lilla C hade sagt i veckan att han vill gå på mommos å moffas dagis, varför, jo sa han, för där är det bara ett barn och två fröknar.... *skratt* *skratt* den lilla skatten. Men att moffa skulle vara en dagis fröken....mjaaaa undras va han tycker om d ???
Men vi älskar att Lilla C trivs, och tycker att vi har ett bra dagis...
Ikväll var han trött, och somnade på studs, efter att moffa läst "Ture blåser bort"... kan inte sova inatt , sa han för det är så spännande med pumpan....
Mommo kan nog inte heller sova....hur gör man ???????

Satt å fibblade med ett foto från i sommar .... längtar redan till nästa sommar.
En maskros....till mig som bor på Maskrosvägen......

Rantafar kollar på Idol, och dricker Bagge....alla onda ting är tre....Nicklas, Bagge, Gonnorè...
Sitter här å bloggar och lyssnar...hoppas att Geir åker ikväll....har som lite svårt för den smilfinken.....
Min favvo är juh Jay.
Imorron är det pumpaskulpturering.....var säker på att Rantafar kommer att klicka med Nikon och föreviga den premiären...
Så alltså vi ses imorron.....ha en jättetrevlig kväll vad ni än sysslar med.

Tjingeling !!!!

9 kommentarer:

Rigmor sa...

Pumpor är som att komma in i en kokosnöt!! För många år sen när barnen i huset var små så införskaffades det för första gången en pumpa, nymodigheter på den tiden. Framför sig såg barnen en vackert grinande pumpa med ljus i. Den som nästan grinade innan kvällen var mor i huset! Pumpan var STENHÅRD, fick använda en liten j-vla såg för att komma in i den, slet som djuret. Innanmätet la´vi ut till fåglarna. När vi eldat i den så tog barnen in den, rädd för att någon skulle stjäla den, på morgonen luktade det perkulen i hela huset av bränd/stekt pumpa! Aldrig en gång efter det att de frågade om vi skulle ha pumpa till Halloween...antingen berodde det på mina svordomar eller också lukten efteråt. Så...LYCKA TILL!!
kram kram

Oljekritan sa...

Åh...så underbart go liten gosse!! Barn är det bästa som finns!!! Nästan jämt, är de gulliga, och är de inte gulliga så är de gulliga ändå, sen igen..Trevlig Halloween till er!! /Karina

BP sa...

Vilken enastående bild på lilla C:-) Å du ölen tar jag också - medan jag ändå håller på alltså;-) Japp - sträckläsning här - dina romerska siffror var ju bingo dom också:-)))

Annelie sa...

Jodå, nog njuter jag av mina lediga dagar. Just nu är det bara hur mycket somhelst vi ska göra i helgen, så jag har knappt tid att blogga! Bara tanken att inte hinna gå in här gör mig stressad!
Igår var underbara Marie (carpe Diem) och fotade på en orkidéutställning, inatt har vi haft Liam, idag ska vi på kalas och imorgon ska jag fota ett par som ska gifta sig. Puuuuuh, men kul är det!

Nu har jag även tittat på stackars Rantafar och hans paraply! Sicken osis, men det ordnar sig säkert, ni är ju inte födda i farstun precis, nån av er!
Kramar till er!

Beppan sa...

Alltid någon som har tid - och inga konkurrenter. Suveränt dagis!!!

Här ska också bli ett sådant idag. Och nattis. Ser redan fram emot imorgon bitti när lillfröken slår upp sina blå och ler sitt allra goaste leende som hon brukar.

Ha en bra dag!!

Hasse´s Skärgårdsbilder sa...

- Hejsan Rantamor !
Underbar sommarbild på maskrosen. Önskar också att vi snart är där igen.
Dina bilder och berättelser har verkligen varit underhållande den här veckan...:o)
Och skönt för Rantafar att fötterna blivit mjuka igen...:o)
- Ha det så bra och Trevlig helg !!! / Hasse

Anonym sa...

Ture är höjdarböcker!!!!!
Så roligt att kul att C gillar detta dagis.

Anonym sa...

Anonym ovan heter Eva från Tyresö

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

vad gullig han är lilla C, som vill vara hos Mommo+Moffas dagis, men han glömde nattis.Hur älskad är inte han som vill vara hos Er så mycket han kan.Och Du och Moffa aktiverar honom dagen lång.Ni är enastående.De flesta ungar sitter ju bara och glor framför teven.Hade ju mina båda samtidigt förra sommaren.Tur det var sol och lagom varmt, så vi kunde vara ute och kolla in alla tänkbara lekplatser, jag var helt utpumpad efter deras besök.Nä, det är bättre att passa dom hemma hos sig,i en liten tvåa blev det för trångt,Tror inte det blir någon mer gång,för Felix blev sur på mig för att han inte fick hoppa sönder min säng, vilket han gjorde, en fjäder hoppa han av.Då löd han mig inte.Han tyckte det var roligt,men inte jag.
Mina dagbarn respekterade mig, men inte mina barnbarn.Vad beror det på.?
Kram Mi