torsdag 21 oktober 2010

Veckans kompis.....

Torsdag...hjälp vars tar dagarna vägen...vi skulle ju bara göra så mycket. Idag skiner solen, en vacker senhöstdag...jästpaketena i kylen får tappa sitt bästföre datum...vi drar till skogen. Packar fikaväskan...kaffe, saft och kanelbullar. Skulle vi hitta trattkantareller... blir det en bonus...och vad hittar Lilla C...jo trattisar. Massor av frostnupna trattisar , som hamnar ned i våra snålt tilltagna påsar.
Titta bara här gömmer dom sig dom små delikatesserna....

och vi plockar....Lilla C plockar, och vi blir alldeles till oss av att hitta så mycket, det hade vi inte räknat med.

Blev en hel del trattisar, alldeles bedårande och nu får morbror Ante sina torkade trattisar som Lilla C har plockat....

Sen blir det fika, dagens bästa stund, fika i en skogsglänta ...som Lilla C sa...man ska fika i en skogsglänta där solen skiner....bara lycka....

Skål moffa, vilken tur att vi har varann, vi är dom bästa kompisar i hela världen....och är man snäll, säger Lilla C, så blir man veckans kompis, och vi blir nog det tillsammans moffa för vi är ju lika snäll. Och varför skulle man inte vara snäll när man får äga hela skogen och njuta av en härlig torsdag.
När vi åkte hem säger Lilla C att: idag har min Mamma träningsvärk å kan inte putta på någon bil...men imorron har hon ingen träningsvärk.....?????
Vad sysslar du med Lilla C´s mamma ?????
Imorron är det fredag och vi ska åka hem med Lilla C....så fort veckan gick...vi skulle ju baka....men jästpaketen är kvar i kylen....än sen då ......
Tjingeling...nu torkar en massa trattisar igen........Lilla C sover...Moffa ser på fotboll och följer med TimråIK`s hockey.... mot Frögurkorna....jag bloggar och på tv flimrar Robinson förbi.....låter jobbigt, men d är ju frivilligt....eller????


8 kommentarer:

Beppan sa...

Inte dåligt med en sådan kompis! Ni verkar ha haft en lika ljuvlig dag som jag!

Susanne sa...

Underbara bilder!!! Kärleken riktigt lyser mellan barnbarn och er!!! Jag fyllde en glasburk idag med en massa torkade trattisar, mums!!! Trevlig helg=)

Unknown sa...

Så underbart mysigt ni har det. Fortsätt med det! Det är mer än guld värt!
/SA

Camilla (Rantis) sa...

...bloggar sent ikväll...
Men e ju sååååå glad att min lgh äntligen e såld....nu jädrans ska jag spara pengarna för jag vill till Las Vegas å sen hyra bil å åka på route 66....

...åååååh,
sista bilden blir jag lite sentimental över....
den påminner mig om det där fotot när vi har byggt en kojja i Åsäng å vi sitter alla å firar....din morsdag va....eller minns jag fel??
Mysigt va de i alla fall...

Nä, nu ska jag gå upp å lägga mig bredvid Hedlunden....
får kl 8 i morgon bitti kommer ju stor-grävaren....
huj...undra just om jag får någon gräsmatta kvar?!?!

Nattinatt!!!

Stockholmsmelodi sa...

Det var en söt pojke du har, är det ett sladdbarn?
Är det inte jobbigt med så små barn i din ålder, för det är väl du på bilden?
Men du verkar då pigg och rask, är det kanske därför du kallas Rantamor? Du rantar kanske omkring som en liten vessla.

Lasseivomma sa...

HDR på dig.
Jag har en liten förklaring, och i PS finns en automatisk funktion så det är inte särskilt svårt.
http://lasseivomma.blogspot.com/2010/10/tema-host-hdr.html

Ha en mysig fredag.

Annelie sa...

Hahahahaha! Bröstförstoring, jag tror jag dör! Du är tokig du Rantamor.
Staffan har precis kommit hem efter sin Norrlandsturné.
Han trodde det varit bankrån eller nåt i Nordmaling, för det låg en soikmatta på mitt i vägen på E4:an.
Han vågade inte köra förbi utan tog lite småvägar förbi. Har du hört nåt om det? Hehehehe....

Bettan sa...

Åh va mysigt ni har det med godingen, så gullig han är! Kan tro att han blir veckanskompis :)

Kramar till er alla!